castreren zonder verdoving?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

castreren zonder verdoving?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 20:14

hey bokkers ,
ik heb een pony,en die word waarschijnlijk donderdag gecastreert,,..de vorige eigenaar raadde mij een castreur aan die haar andere paard ook heeft gedaan,en toen zei ze je moet wel even vragen of hij er een verdoving bij krijgt.. ik dacht dat dat vanzelfsprekend was Verward ,
nu zeiden mijn ouders dat dat bijna altijd zonder verdoving was Scheve mond
is dit zo Scheve mond ,want dan heeft hij toch verschrikkelijk veel pijn Scheve mond Huilen
xx Samantha


xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 20:18

Ooh gelukkig!,ik dacht al Verward
ik ga die man er nog wel even over bellen hoor want wil het wel zeker weten Scheve mond

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 20:25

carola schreef:
Dit klinkt niet echt als een dierenarts, maar meer als een of andere beunhaas.....


Tis een Castreur,ikw eet neit of hij het zonder of met verdoving doet maar ik moest het egwoon voor de zekerheid navragen..en mijn ouders dachten dat ze er wat van wisten

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 20:26

MeiaLuna schreef:
Ik heb wel al eens iets soortgelijk gezien:De testikels werden toen "afgebonden" met een soort elastiek.na een paar dagen zouden deze dan afsterven.Naar horen zeggen was dit de minst pijnlijke manier en zou de wonde op deze manier ook het snelst genezen...Ikzelf heb er wel grote twijfels over.Toch even bij vermelden dat MET verdoving nog geen garantie is op een GOEDE castratie(Mijn pony is 3x opnieuw"opengesneden" en heeft er min of meer een traume aan overgehouden,dus waarschijnlijk heeft ie er wel het één en ander van gevoeld...Maar dit was offtopic,sorry!)


Afgebonden?,dat lijkt me niet het minst pijnlijk Verward
Waarom werd hij 3 x opengesneden?

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 20:27

remi schreef:
er zijn dierenartsen die een paard staand castereren maar dan heeft het paard toch een roesje gekregen en zijn de testikels wel verdoofd een andere mogelijkheid is platleggen en dan casteren. Zonder narcose bij een paard lijkt me erg lastig hij zal vast niet rustig blijven staan en de dierenarts de tijd geven om zijn testikels af te binden Haha!


wat si een roesje? Verward
nee dat denk ik ook niet Haha! ,ik denk niet dat je mijn pony kan castreren zonder verdoving..die krijg je dan echt niet gecastreerd!

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 20:29

Ilindra schreef:
Haal je verdoven en sederen niet door elkaar?
Verdoven is zorgen dat hij geen pijn heeft, sederen is zorgen dat hij rustig blijft.
Veel mensen noemen sederen echter ook verdoven.
Ustinov is ook door een castreur gedaan en zowel gesedeert als verdooft, maar de meeste paarden doet hij zonder sedatie.
Castreren zonder verdoven lukt je echt niet aangezien de kneustangen er een tijdje op moeten blijven zitten.

In mijn profiel staat een link naar het verslag en de foto's van Ustinovs castratie.


ooh oke ik ga het verslag zo bekijken Knipoog
dank je wel Knipoog

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 20:30

Kendra schreef:
Kan me niet voorstellen dat het zonder verdoving gebeurt..........kan werkelijk van alles verzinnen wat er dan mis kan gaan, waarbij een trappende hengst nog niet eens het ergste is.


Idd Scheve mond

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 20:30

Iedereen heel erg bedankt voor alle info!
echt super! OK dan!
Xx Samantha


xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 21:13

Grrrr mijn ouders weer Boos!
ik stond mooi voor l*l mijn ouders zaten me gewoon te pesten ze wisten wel dat hij wel verdooft word 9hij word dus wle verdooft) heb ikgebeld Boos! zegt die man natuurlijk jou'n kies word toch ook niet getrokken zonder een verdoving.. dat zou ik zo'n beestje nooit aan doen Boos! ik stond dus mooi voor banketstaaf Boos!

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 09:52

Oke dank je wel Knipoog

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 15:30

Amigo is vandaag gecastreert alles is goed gegaan OK dan!
zometeen er weer even heen en naspoelen met water en betadine scrub
hij is gecastrert me tplaatselijke verdoving(geloof ik) en een praam.
Groetjes samantha

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 20:59

jaa gelukkig wel hij ziet er nu wel weer happy uit Knipoog

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 19:16

boontje schreef:
misschien een domme vraag, maar mag een castreur wel verdoven? Dan bedoel ik dmv een injectie. Alleen een dierenarts mag toch de huid door met een naald?


lijkt mij van wel.. Verward een paard zonder verdoving castreren..
hmmz die castreur heeft het teminste wle bij Amig0 gedaan

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 11:13

Cheveyo schreef:
mijne is dinsdag gecasteerd door de DA met algehele verdoving, liggend op de grond. Vooraf werd hij eerst gesedeerd, daarna infuus erin met de verdovingsvloeistof. Wat moet jij met betadine scrub doen? ik mag alleen afspuiten paar keer per dag.


wij hebben geen spuitplaats ik moet water zelf meenemen van huis en er 1 drupje betadine scrub indoen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Hieperdi, Trendiction en 92 bezoekers