spierbevangen..hoe nu verder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sabinee_

Berichten: 3600
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:40

Die van mij is 2 jaar terug ook erg spierbevangen en tergelijkertijd ook hoefbevangen geweest en is er dus erg gevoelig voor.
Zo is die drie weken terug ook weer wat stijf geworden en heb ik hem gelijk van de weide afgehaald en was ik er gelukkig net op tijd bij!

Maar toen die het heel erg had heb ik zeker anderhalf maand niet kunnen rijden en zeker een maand helemaal rustig moeten opbouwen. Dus het duurt nog wel even voordat het helemaal over is en je moet er nu gewoon erg op gaan letten omdat het paard er nu gevoelig voor is.
Die van mij voer ik Pavo Nature's best mueslie. Dat is zonder suiker en met een zeer laag eiwitgehalte. En ik geef hem vitamine E + selenium bij voor de spieren.

Volgens mij moest die van mij toen die heel erg spierbevangen was ook op stal blijven maar dan moest ik hem wel af en toe eruit halen om even te lopen. Maar daarna mocht die wel de paddock in ( absoluut de wei niet op! ) zodat die zelf kon bewegen wanneer die wou. Ik denk dat dat straks als de dierenarts zegt dat je wat meer met hem mag gaan lopen wel het lekkerst is voor hem, hij staat dan ook nog dicht bij zijn vriendjes en hij kan gewoon zelf bepalen hoever en hoevaak die wilt lopen.


Sabinee_

Berichten: 3600
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: spierbevangen..hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:55

Nee bij die van mij was dat niet nodig.
Heb ik de DA ook niet over gehoord eigenlijk..

Ik heb hem gewoon los gereden zegmaar. Dat die met het rijden gewoon zijn eigen spieren loslaat. *kan niet echt uitleggen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Folani, hokke, renatexx, Sanniej_ en 121 bezoekers