Nu al cullivetsen en allergitum van VSM?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Nu al cullivetsen en allergitum van VSM?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 13:29

Het is besteld, bij de apotheker: het eerste product dat ik dit jaar tegen de hardekkige zomereczeem ga proberen Lachen .
Nu nog een paar dagen wachten, want het moet helemaal van Nederland komen Frusty .

Zou ik de producten nu al gebruiken om de eczeem "voor te zijn"? Of is dit een beetje te vroeg.
De eerste zonnestralen zijn er wel al en onze dierenarts beweert dat het een kwestie is van eerst te zijn *LOL* .

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 17:47

Ik gebruik voor de zomerexceem van mijn fjord gewone huishoudazijn.
Dit werkt bij haar beter dan al die dure smeerseltjes die ik allemaal al heb geprobeerd zonder resultaat. Dit werkt goed en is goedkoop. Zodra de eerste tekeken er zijn(geschurde staart en manen), dan gaan we weer spuiten, in het hoogseizoen dagelijks tot 1x per week.
Niet gebruiken bij open wondjes door het schuren, dan bijt het als een gek.
Bij mijn fjord zit het in de familie en zij hefet er tot nu toe het minste last van gelukkig.
Succes!
Viv

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 19:10

Ik kan er inderdaad wle inkomen dat huishoudazijn zijn werk doet Haha! , maar de meeste producten die ik ken, zijn ook afstotend (zoals azijn), maar stillen ook de jeuk.
Ik betaal me blauw aan middeltjes en toch blijf ik met een kapotgeschuurrd paard zitten.
Dit is het eerste jaar dat ik allergitum zou gebruiken.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:14

jep ik zou nu al beginnen ( heb ik ook al gedaan)

heb wel geduld want het werkt meestal pas ( beter) het volgende jaar.

bij de een slaat het wel aan bij de ander niet mij kvika slaat het wel aan maar ze heeft zo erg ecxeem dat het niet voldoende is, vandaar ook nog eens een deken.

p.s. ik doe trouwens 1 keer per dag allebij 30 druppels

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 19:39

Ik ben al erg blij dat het druppeltjes zijn, want Maya is echt lastig als ik ze moet insmeren. Ik vrees ook wel dat ik er nog iets bij zal moeten doen, want ons paardje heeft het ook erg zwaa zitten. Haar manen gaan er af, garanti, en verder eeltige huis waar de gebroken manen zitten, plekjes over het hele lichaam die open zijn, bloederig. Vlak boven de ogen en op de oren.
Als ik foto's zie van mensen die "verwaarloosde ijslanders met eczeem" hebben zien staan op een stuk land, zijn ze vergelijkbaar met mijn meisje, terwijl ze dagelijks (soms 2 keer per dag) wordt ingesmeerd met veel zorg en toewijding. Scheve mond

Ik denk erover om geen heel boott-deken te kopen, maar wel een gezichtsmasker, want boven op het hoofd en rond de ogen is het bijna onmogelijk in te smeren omdat juffrouw Maya dan erg steigert, trekt, duwt, zich draait enzo. Ik ben erg bang om dat in haar ogen te zitten en het kan erg frustrerend werken om elke dag opnieuw dat gevecht te moeten leveren.
Met een gezichtsmasker zou ik me die hel min of meer kunnen besparen. Denk je dat het een goed idee is?

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 23:07

ik denk dat het een super idee is

echt ik heb ook die boett deken
nou.... echt geweldig, ook het aan en uit doen vind kvika helemaal geen probleem het is alsof ze weet dat het goed voor haar is.

ook met hoofdkap lijkt me een strak plan.

okee het kost ff wat maar helpen doet het zeker!!!!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-02 13:05

Nu vraag ik me wel nog af of het mogelijk is om een hoofdkap alleen te laten dragen (zonder de rest), zonder dat ie afvalt of eventueel een hoofdkap+manenflap (ja de terminologie zal wel niet juist zitten), zonder de rest van het deken.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 21:35

Ik heb vorig jaar voor het eerst allergitum en culivetsem gebruikt vanaf 1 maart. Misschien helpt iets vroeger beginnnen nog wel beter, maar het is gewoon duur spul (ik gaf vorig jaar van allebei 's morgesn en 's avonds 20 druppeltjes, tel maar uit!) dus ik ga dit jaar weer voor 1 maart. Scheelt me toch weer een maand. Ik was trouwens vorig jaar tevreden, ik heb niet zo veel last gehad.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-02 18:19

Oei, is het zo duur? Wat kost het je dan per flesje?

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 21:57

Ik heb het vorig jaar ook gedaan vanaf maart tot oktober.
Dit jaar hoef ik niet meer omdat ie verkocht is.
Ik gebruikte culivetsum en sweet-itch. da's een smeerseltje, ook van de paardendrogist. Werkt verkoelend en jeukstillend

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 10:43

visje schreef:
Oei, is het zo duur? Wat kost het je dan per flesje?


Kijk even op www.paardendrogist.nl, daar kun je 't zo opzoeken. 't Is duur, vooral omdat je 't langdurig gebruikt. Ik lees hier trouwens ook iemand die dus 30 druppels per dag geeft, dat scheelt weer 10.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 18:19

Inderdaad, niet erg goedkoop, maar ja, je paard zien lijden is ook niet alles...

Sweet-itch kan je in België niet bestellen, dat heb ik al eens geprobeerd.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Re: Nu al cullivetsen en allergitum van VSM?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 18:52

visje schreef:

Zou ik de producten nu al gebruiken om de eczeem "voor te zijn"? Of is dit een beetje te vroeg.
De eerste zonnestralen zijn er wel al en onze dierenarts beweert dat het een kwestie is van eerst te zijn *LOL* .


zou ik wel doen,vorig jaar ben ik ook zo vroeg al begonnen en tinkie heeft het hele jaar niet geschuurd.........

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 20:16

Ja? Meen je het? Wow, dat zou wel echt geweldig zijn, maar ik ben al tevreden als wel alle manen eraf geschuurd zijn, maar er geen wondjes zijn *LOL* Haha! . Klink er pessimistisch, maar echt, dat zou al veel waard zijn Lachen .

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 11:59

Ik denk dat ik dit spul dit jaar ook ga proberen. Hoe duur is best wel duur eigenlijk. Hoeveel zou je hier per maand aan kwijt zijn?

Ik heb vorig jaar goede ervaringen gehad met de huidemulsie van aphythom www.aphythom.nl homeopathisch, niet duur en het werkte prima bij Sefja.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-02 15:03

Join the club, zou ik zo zeggen Haha! .

Cullivesem kost iets van een 15,95 euro en allergitum 19,95.

bij "prijs p/d" staat voor beiden tesamen 1,38 euro. Maar bedoelen ze hier nu mee prijs die je per dag betaalt als je je paard deze producten geeft? Dan zou je maar 26 dagen rondkomen met één flesje...

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 00:30

visje schreef:
bij "prijs p/d" staat voor beiden tesamen 1,38 euro. Maar bedoelen ze hier nu mee prijs die je per dag betaalt als je je paard deze producten geeft? Dan zou je maar 26 dagen rondkomen met één flesje...


Klopt, maar dat is dus afgestemd op de dosering die daar staat genoemd, en die vind ik erg hoog - is zelfs hoger dan op het flesje staat, geloof ik. Ik heb vorig jaar 2 x per dag 20 druppels gegeven, dat gaf een redelijk resultaat. Ik weet niet precies meer hoe lang ik er mee deed, maar ik vond het toch nog een dure aangelegenheid. Onderdoseren betekent geen effect, dus dat is geld weggooien. Maar overdoseren en teveel betalen is natuurlijk ook niet verstandig. Ik heb hier ook iemand gelezen die gaf 30 druppels per dag. Ik weet niet wat nu precies de juiste dosering is. Misschien iemand anders wel??????

Tinka

Berichten: 3749
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 21:20

De juiste dosering is 2 maal daags 30 druppels. En het is verstandig om daarbij nog een insectenwerend middel te gebruiken.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-02 17:46

Hey, eindelijk is mijn cullivetsen en allergitum aangekomen Tong uitsteken . Het heeft me wel 38.50 euro gekocht, dus nog eens een pak meer dan de richtprijs. Misschien is het omdat het vanuit Nederlands moet komen? Is het bij jullie goedkoper? Dan zou ik er wel eens over denken om het daar te gaan kopen, mijn vader werkt toch in Utrecht.
Verder heb ik nog een laatste vraagje: in de bijsluiter staat dat je het met een lepel of een spuitje moet toedienen, maar had ik niet gehoord dat het ook op een korstje brood ging of door het eten??? Verward

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 12:47

Homeopathische middelen gaan meestal niet goed samen met het voer, voor zover ik weet moet je tenminste een half uur voor of na de maaltijd geven. brood kan geloof ik wel.

Het lukt me niet Sefja twee keer per dag te gaan geven. Zijn er meer mensen die maar 1 keer per dag gaan geven? Welke dosis houden zij aan?

Laten we elkaar trouwens op de hoogte houden van vorderingen met dit spul en eventueel ook andere middeltjes.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-02 18:11

Juist, samen sterk. En als iemand HET wondermiddeltje heeft gevonden, kom ik het graag eens lenen Haha! .

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:54

Ik geef van allebei (allergitum en culivetsem) 2 keer per dag, 20 druppen. Dus in totaal 80 druppen. Ik doe het op een stukje roggebrood.
Vorig jaar ben ik begonnen, toen heeft het redelijk geholpen, maar men zegt dat het het tweede jaar meer helpt. Iemand langere ervaring misschien?

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

wondermiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 01:50

Hallo Visje,

Je vroeg naar een "wondermiddel"... nou, ik weet er één voor je ! Pling

Een aantal jaren geleden kocht ik een pony van iemand (welsh cob), met het verhaal dat hij zomer exceem had... dat is tot daar aan toe... maar er werd me verteld dat ik zijn manen kort moest houden, en dan zó kort, dat het het beste was om ze helemaal af te scheren...
(op dat moment had hij ze ook kort), verder een beetje zoals jouw pony ; hij schuurde tot bloedens toe !!! Huilen Vreselijk...

Ook vertelde ze me dat er géén enkel middel (van da enzo...) hielp... het enige wat nog een beetje hielp = scheren ! (om de schilfers geen kans te geven met verder jeuken!)

Maar omdat je toch "iets" wilt doen voor je pony... probeerde ik ook zo'n beetje alle middeltjes o.a. hydrocortiderm etc.

Totdat ik in de "gewone" dierenwinkel het middel "VELCOTE" zag staan, voor paarden & honden, hier staat op: bij kale plekjes, jeuk, schilfers etc.

Aangezien het niet zo duur was, dacht ik ... waarom niet...

Ik heb dit middel door het voer gedaan, maar tevens in zijn manen én zijn staart gesmeerd.
Het wordt ongelooflijk vet.... maar het resultaat was ook ongelooflijk !

Ik heb nl. zijn manen NOOIT af hoeven te scheren...
de hele zomer door liet ik het groeien (onder toevoeging van Velcote), en later alleen nog door het voer...
En uiteindelijk had mijn pony mooie manen !!! (en kon ik stoppen met Velcote!) Hij was er vanaf Pling *LOL*

Inmiddels... jaren later... staat er bij ons op stal nog steeds ALTIJD een flesje Velcote op de schap, in de voorraad...
- als paarden exceem hebben...
- als ze wat "doffig" zijn..
- bij schilferige huid
- tijden de verharing...
- bij verstopping...
- bevordering van nieuwe haargroei.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.....

Veel succes en ik hoop dat je paardje er gauw vanaf is !!!
Maar nogmaals: voor mij is er maar één middel !

Groetjes Colinda Knipoog

issey
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 16:01

Dus het kan wel op een stukje brood gegeven worden, gelukkig maar want ik heb het geprobeerd in een spuit met water en dan rechtstreeks in de mond maar dat werd een drama.
Ga ik het zo proberen en dan wel twee keer per dag, ben benieuwd of het helpt .............................

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 09:28

Kijk voor info hierover op www.puurnatuur.nl. Bij een lezing van VSM werd inderdaad verteld dat het het eerste jaar wel helpt, maar dat het de daaropvolgende jaren beter gaat helpen. Ik heb er zelf geen ervaring mee.