Ziek! Help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Ziek! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 23:46

Een van de paardje waar ik mee rij, is op tijd van een week enorm mager geworden. Hij heeft geen looplust meer, terwijl hij anders altijd goed voorwaarts was.

DA is geweest en na bloedonderzoek is uitgewezen dat hij een ernstige stoornis in de leverfunctie heeft. Hij krijgt morgen medicatie.

Wie heeft er ervaring met een dergelijk probleem? Hoe heeft eea zich ontwikkeld?

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:45

lijkt me ene vorm van vergiftiging..
is het weiland al nagekeken op giftige planten?
kijk eens bij onder werpen over vergiftiging, denk dat je daar wel eens wat kan vinden.
of bij jacobskruiskruid.....

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 15:33

Ik heb net pagina's lang zitten lezen over het jacobskruiskruid, en ik hoop echt dat dat het niet is! De DA sluit hetniet uit, maar wijst dit kruid ook niet als oorzaak aan.

In de wei staat dit kruid iig niet. Ik heb zijn hooi nog niet nagekeken, dat ga ik straks doen. Bij ons moeten de pensioners eigen hooi leveren, dus dat zou dan kunnen verklaren waarom alleen dit paard er last van heeft. Ik heb van allerlei sites begrepen dat een paard 3/7% van zijn eigen lichaamsgewicht aan kruid moet eten, voor het kritiek wordt. Bij jonge paarden is de kans op genezing minder groot. Whisper is 4...

Ook wordt in diverse topics gepraat over last van UV straling, dus zonlicht. Ik heb niet het idee dat hij hier last van heeft. Hij staat overdag gewoon in de wei en eet zn hapje gras. Hij staat niet met zijn hoofd te schudden ofzo. Hoe merk je dat je paard hier last van heeft. symptomen hiervoor?

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:44

De UV straling is van invloed op paarden die Sint Janskruid gegeten hebben.
Ik wens je veel succes als je paard echt Jacobskruiskruid op heeft, ik heb het zelf 10 weken geroepen toen mijn paarden ziek werden dat ze vergiftigd leken, maar niemand ging er op in.
Na ruim 10 weken werd het eindelijk erkend, en konden we met behandelen beginnen.
Nu is het afwachten...

Als je meer wilt weten, kijk even bij "Help, paard wordt met de dag slechter".

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:07

wow wat erg, veel sterkte en hopelijk wordt ie weer beter. hoe gaat het nu met hem?

Bumego
Berichten: 96
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:37

Het hoeft natuurlijk niet meteen vergiftiging te zijn, betekent niet dat het minder erg kan zijn.
Je dierenarts kan er vast wel uitkomen, (hoop ik)!

Ik wens je paard het beste toe!