Advies gevraagd - vastgezeten in deken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Advies gevraagd - vastgezeten in deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 13:28

Vanochtend trof ik Carina vastzittend in haar eczeemdeken aan Scheve mond De deken zat vrij strak om haar nek heen, en ze stond met 1 voorbeen opgetrokken, waarschijnlijk om te voorkomen dat ze zichzelf zou kelen met haar deken.
Helemaal onder de modder en opgedroogde zweetplekken, en ik weet dus niet hoelang ze daar al zo gestaan had.

Nadat ik haar los had gemaakt, liep ze 1 a 2 pasjes onzuiver met het voorbeentje wat ze opgetrokken had, en met een achterbeen. Na inspectie is er helemaal niks te vinden, alleen aan het achterbeen waarmee ze even onzuiver liep is de kogel iets dikker dan aan het andere been, en heeft ze een klein schaafplekje.

Ik heb haar benen afgespoten, en 5 minuutjes aan de hand met haar gestapt. Ze liep toen weer helemaal normaal, en de zwelling aan haar kogel was weg.

Nu heeft ze gister hard moeten werken, en had ik haar vandaag lichtjes aan het werk willen zetten om soepel te blijven. Mijn vraag is nu wat ik het beste met haar kan doen. Stil zetten? Lichte arbeid? Rustig stappen buiten? Aleen aan de hand stappen?
Ik zal haar sowieso nog wel een aantal keer afspuiten, maar verder?

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:34

Rustig stappen, waarschijnlijk is ze stijf van het lang in 1 houding staan. Kijk even aan hoe het gaat na een stukje aan de hand voordat je erop gaat.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:54

En vergeet ook niet iets aan de deken te doen zodat een herhaling niet mogelijk is.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 13:56

Sugarmiss schreef:
En vergeet ook niet iets aan de deken te doen zodat een herhaling niet mogelijk is.


Ik snap ook niet hoe het gebeurd is. Het is zo'n deken van de Harry's Horse. Met kruissingels, en beensingels, alles netjes vastgemaakt, en alles zat ook nog vast Verward

Maar ik zal er zeker naar kijken.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 14:00

Ik heb precies dezelfde deken, maar wel enigszins 'verbouwd'. Sugar heeft de neiging om naar haar buik te schoppen als de vliegjes daar ook zitten en ik heb de singels nu zo strak dat de deken echt helemaal tegen haar huid aanligt en de singels strak tegen de buik aan. Zo krijgt ze er dus geen voet tussen.
De meeste mensen hebben de kruissingels veel te los hangen. Overigen heb je met achterbeensingels geen buikkruissingels meer nodig en zou je kunnen overwegen om hiervoor in de plaats een gewone rechte elastieke dekensingel te gebruiken.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 14:21

Sugarmiss schreef:
Ik heb precies dezelfde deken, maar wel enigszins 'verbouwd'. Sugar heeft de neiging om naar haar buik te schoppen als de vliegjes daar ook zitten en ik heb de singels nu zo strak dat de deken echt helemaal tegen haar huid aanligt en de singels strak tegen de buik aan. Zo krijgt ze er dus geen voet tussen.
De meeste mensen hebben de kruissingels veel te los hangen. Overigen heb je met achterbeensingels geen buikkruissingels meer nodig en zou je kunnen overwegen om hiervoor in de plaats een gewone rechte elastieke dekensingel te gebruiken.


Idd, dat doet Carina ook, en ze heeft ook de buiksingels strak zitten. Krijg vaak te horen dat ik een diernbeul ben en dat ze los moeten hangen... No Way Knipoog

Heb trouwens ook de plastic uit de borst zeg maar weggehaald, dan zweet hij niet meer, en de sluitingen van de hals iets veranderd.

Ik zou wel eens kijken ja, om de kruissingels eraf te halen en er een elastische dekensingel aan te doen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:33

Toen ik de deken kreeg heb ik dus ook direct dat plastic eruit gesloopt, maar merk nu wel, mede omdat de singels zo strak zitten, dat ze dus op de schouders wat kalige plekken krijgt. En ook ik heb de halsbevestiging drastisch aangepast (die stomme lange riemen vervangen door kleine clips met elastiek).

Je zou eigenlijk eens aan een dekenbouwer moeten kunnen opgeven hoe je hem precies wilt hebben Haha!

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 18:38

Dat zou inderdaad ideaal zijn Lachen

Heb net met haar gestapt, half uurtje, relaxed zonder zadel erop. Geen probleem. De kogel was ietsie gezwollen, na het stappen weer netjes geslonken. Heb haar been afgespoten en weer terug in de wei gezet.

Ze loopt 100% goed, maar ik doe het toch nog maar rustig aan, zolang haar kogel nog opzwelt.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:06

En gelijk heb je Haha!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:54

Sugarmiss schreef:
Je zou eigenlijk eens aan een dekenbouwer moeten kunnen opgeven hoe je hem precies wilt hebben Haha!


o maar dat kan hoor, ik ken een dekenfabriek waar je precies aan kunt geven hoe je je deken wilt hebben

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:11

Ze zullen er ongetwijfeld zijn, maar wat gaat dat kosten Haha! Zeker omdat het vaak om een kleine markt gaat.
En met een paar kleine 'verbouwingen' voldoen mijn dekens meestal wel aardig Haha!