pony valt snel af

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:17

Voor die mestcontrole hoef je geen 24 uur te wachten hoor, mest bal goed fijn maken in het water, goed omroeren, een uurtje laten staan en dan voorzichtig de drab eraf gieten en kijken wat je overhoud.
Als dit niets oplevert, dan zou ik idd bloed laten prikken.
Succes.


Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:48

Van schildklierproblemen bij paarden heb ik nog niet gehoord (zeg niet dat het niet mogelijk is) maar als dat zo zou zijn, lijkt me dat niet zo acuut
te gaan. Stofwisseling stoornis kan wel redelijk snel gaan en kan ook diaree geven, maar om zo snel af te vallen moet die diaree behoorlijk ernstig zijn en moet er ook flink conditie verlies zijn, maar die indruk krijg ik van jou toch niet.
Het enigste wat ik zo off hand nog kan bedenken, is dat ze misschien niet voldoende drinkt, of dat door bv haar leeftijd de nierfunctie een beetje in het slop raakt. Hoe ziet de urine er uit? Als die donkerder van kleur wordt zou je eens in die richting moeten zoeken.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:35

Hmmmm, heel veel drinken, kan ook nog wijzen op (ouderdoms) suikerziekte, Of dit ook snelle vermagering tot gevolg heeft, weet ik eerlijk gezegd niet, maar dat zou je de DA kunnen vragen. Het is door de DA snel te controleren, door bloed te prikken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Absolem en 24 bezoekers