vocht in de gewrichten - hoe mee om te gaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

vocht in de gewrichten - hoe mee om te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 23:22

Zo lang ik mijn huidige verzorgpaardje ken, heeft ze - voor zover ik weet - al vocht in d'r gewrichten zitten (bij de knieen en bij de koot bij alle 4 de benen). Dit is te zien en te voelen als je op de met vocht gevulde plekjes drukt. Anders is het niet te zien - het is niet overdreven dik.
Ook heeft m'n paardje er niet merkbaar last van. Ze is ondertussen 17 jaar, waarschijnlijk komt het doordat het in het verleden jarenlang zo is gegaan, dat ze eerst weken tot maanden stilstond, en dan opeens een dag een paar uur achter elkaar moest werken, en dan weer weken stil stond.

Nu wil ik toch even vragen wat jullie vinden wat betreft hoe hiermee om moet worden gegaan. Dus kan ik er gewoon dagelijks buitenritten mee blijven maken (inclusief al het crosswerk) en hebben jullie tips om het zoveel mogelijk te verminderen en/of beperkt te houden?
Alvast heel erg bedankt!!



_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 12:34

Ik weet bijna wel zeker dat de eigenaar hier geen DA voor wil laten komen Boos!. En van m'n ouders mag ik het ook niet zelf betalen, dat kan natuurlijk ook nogal duur zijn. Daarom wilde ik jullie mening vragen, het ziet er verder ook niet heel ernstig af, maar ik wil wel weten hoe ik ermee om moet gaan.

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 19:59

Maar kan ik wel gewoon met 'r rijden? Want voor en na het crossen stap ik over het harde over de weg van en naar stal toe.
Die gel is een goed idee! Die deed ik bij d'r op toen ze dikke benen had met d'r kreupelheid, maar die zal ik inderdaad eens halen bij de ruitersportzaak, dat zal inderdaad wel helpen!

Of de verdikking na het werken minder is weet ik eigenlijk niet. Ik zal morgen gelijk eens kijken na het rijden!
In ieder geval bedankt voor je reactie!

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 20:11

Oh, dat is een goede tip! Dat zal ik morgen zeker doen, ik ga het gelijk checken! Thanks!!

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 21:55

Nee, als ik loslaat gaat het weer terug naar z'n oorspronkelijke vorm. En beweging krijgt ze sinds ik 'r doe ook bijna dagelijks.
Waarschijnlijk is het dus door vroeger gekomen en daarom dacht ik ook eigenlijk dat ik er nu niet echt meer iets aan kon doen. Maar ik wil het wel zo beperkt mogelijk houden, vandaar dit topic.
Dus ik ga morgen gelijk kijken of het na rijden minder is, maar ik denk dat het iets blijvends is. Maar denk verder niet dat het iets ernstigs is.
Wat denken jullie?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AVdB96, Barb, Fientj, GrapeshotBot, janneke584, PintoNatal, savieralover en 72 bezoekers