Wat is dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miepmiept
Berichten: 2032
Geregistreerd: 20-10-03

Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 21:31

Afbeelding

Ik hoop dat de foto het doet.. De haren die er in en rond zitten trek je er niet in rondjes af. Dit is de enigste plek op d'r kont. Verder heb ik op d'r benen ook allerei rare plekjes gezien. Ik heb haar net met betadineshampoo gewassen en bel morgen de dierenarts, maar ik hoop dat jullie ook een idee hebben wat het is.. Op die plek zijn het eigenlijk vooral korstjes. Op d'r benen zitten enkele plekjes waar je d'r haren in rondjes uit kan trekken en schilfers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:33

Lijkt mij schimmel
Met imavarol een kuurtje wassen en je bent er weer vanaf

(als je tenminste oplet dat je geen tuig gebruikt wat niet ontsmet is )

En opletten met andere paarden, het is namelijk besmettelijk

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:36

Jep lijkt mij ook schimmel.
Na een kuurtje Imaverol kan je er nog wat Calendula (emulsie) op doen voor het sneller/beter herstellen van het 'litteken'.

Miepmiept
Berichten: 2032
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 21:38

Kun je imavarol gewoon bij de dierenarts halen? Ze staat alleen in een wei aangezien m'n andere paard ingereden word, ergenst anders.. Er word niet op gereden dus hoef voor de rest alleen borstels en halster te ontsmetten, waar kan ik dat mee doen? Ook met imavorol?

In ieder geval alvast bedankt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:40

Dat kun je idd bij de Da halen, maar ook bij de ruitersportzaak.
lees de gebruiksaanwijzing ook, je moet het aanlengen met water (1 op 50 geloof ik)

En idd alles ontsmetten met imavarol
Denk ook aan je singel, hoofdstel en alles wat weer opneiuw je paard kan besmetten

Miepmiept
Berichten: 2032
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 21:50

Nog 1 vraagje; Hoe komt een paard eraan?? Van andere paarden kan niet, want ik ben afgelopen tijd niet bij andere paarden geweest. Alleen de hoefsmid een tijdje terug. Maar dan zou het toch al eerder begonnen moeten zijn. En de pony die er nog staat heeft het niet, maar die staat ook in een ander weitje.

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:02

tja...hoe kom je aan een bacterie? je kan hem uit het gras van de berm halen waar ie heen gewaaid is via de lucht, kan overal wel vandaan komen, en veel paarden dragen zowiezo bacterien maar soms is er door een bepaalde reden de weerstand minder op die plek waardoor de bacterie toe kan slaan...

het kan gebeuren.. en idd het is vrij duidelijk schimmel, mijn pony heeft elk voorjaar het op zijn hoofd, zelfde als wat op de foto van de jouwe staat,
mijn pony was ik dan drie keer met imaverol( met tussenposen van drie dagen) en dan is het weg..

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:10

het heet geloof ik imervarol Knipoog
weet het niet zeker, naja als je het vraagt bij de ruitersportwinkel, middeltje tegen schimmel, weten ze wel wat je bedoelt.