wonde geneest niet omdat ze het openbijt, wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

wonde geneest niet omdat ze het openbijt, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 15:58

hallo

een week terug heet mijn paard een ernstige wonde aan haar been opgelopen. de DA heeft dan gekomen om dit te naaien en een bandage aan te doen. die bandage is op de wonde gebleven en regelmatig ververst tot woensdag. dan mocht ze zonder bandage staan.

nu heeft ze alle draadjes uitgebeten en de hele wonde ligt weer open (het is echt groot). we doen er wel 2 keer per dag zalf aan (vulketan) maar de wonde was vandaag compleet open en we hebben de DA gebeld die zo meteen zal afkomen.
bestaat er ook niet zoiets om rond de nek van je paard te leggen omdat ie dan nergens zou kunnen aan bijten?
of zou het beste zijn om weer een bandage aan te doen en aan te laten (met verversen) tot de wond volledig genezen is?

bedankt
groetjes
Tlove

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:54

Mijn paard heeft ook een keer vakkundig al zijn hechtingen verwijderd, toen heb ik hem deze kap omgedaan en dat hielp

Afbeelding

als dat niet helpt kan je dit proberen

Afbeelding

Veel succes

Chonelly

Berichten: 556
Geregistreerd: 30-05-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 00:14

Zou je niet de bandage iets langer om kunnen laten totdat de wond net iets dichter is?

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 17:34

er is nu een niewe bandage aangedaan. maar met een bandage geneest het trager. maar ondertussen is heel haar wond weer open. de DAzegt elfs dat het mogelijk is dat het nooit meer helemaal geneest.
die verdomde staleigenaar. die zogezegd 2 keer per dag zalf op de wond doet, moet dat toch al lang gezien hebben dat ze haar wonde openbeet?!
dinsdag komt de DA weer, ik zal zo een kap voorstellen.

bedankt
groetjes!