Welke kliniek heeft jullie voorkeur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Welke kliniek heeft jullie voorkeur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 17:25

En dan bedoel ik behalve de goede artsen ook vooral de klantvriendelijkheid.
Ik verbaas me nogal hoe sommige klinieken/ artsen met hun goed betalende klanten omgaan.

Ben zeer benieuwd naar mensen die met een Fjord, of Shetlander in een kliniek zijn zijn geweest en hoe jullie daar behandeld zijn.
Ik heb namelijk wel eens het idee dat mensen harder lopen voor een goed wedstrijd paard, dan voor een kleinere pony of recreatie paard/ pony.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:31

welk dorpje woon je dan in Utrecht?

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 00:08

Mijn ervaringen met onze shetlanders is zeker net zo goed te noemen als die met de kwpn-er van ons, bij dap De Lingehoeve in Lienden.

Niet dat ze daar nou bijzonder goed zijn ofzo, maar om jou vraag te beantwoorden vind ik dat ze geen onderscheid maken.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 00:20

Ik ben met alle paarden waar we mee naar een van de twentse klinieken gaan gelijk behandeld. Of het nu een 23 jaar oude merkloze pony was, of een sportpaard in de bloei van haar leven. Ik heb kortom geen klagen Lachen

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:33

Uithof in Utrecht!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:41

Voor ernstige dingen ga ik altijd naar Dr. Cronau kliniek in Duitsland, de mensen zijn daar ontzettend professioneel en kundig. En ook aardig!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:00

Dhr van Muiswinkel in Emmeloord!

LotusT

Berichten: 581
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: In een dorpje met stadsrechten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:58

ik kies ook voor Utrecht.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:32

Ik ben zeer te spreken over DAP Bodegraven.
We zijn daar ook is met onze haflinger geweest en werden er perfect behandeld.

Mickelodeon

Berichten: 120
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:40

Ik hoor hele goed verhalen over DAP Bodegraven, maar ik ben daar zelf twee keer geweest met Siko en ben daar zeer onfatsoenlijk behandeld. Om half 1 een afspraak voor foto's en om drie uur daar nog staan te wachten, met je paard in de gang. En een verkoop keuring die meer dan 4,5 uur duurde en waarbij vier verschillende dierenartsen naar het paard kijken en steeds aan mij vragen wat de vorige heeft gedaan. Zeer onproffessioneel, naar mijn mening.
Ik ga nu met Replay naar de paardenkliniek in Wassenaar, ben ik naar doorverwezen door de fysiotherapeute Marijke Hegemans. Je schijnt daar echt op tijd geholpen te worden. Ben benieuwt!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:04

Mickelodeon schreef:
Om half 1 een afspraak voor foto's en om drie uur daar nog staan te wachten, met je paard in de gang.


Het klopt dat je lang staat te wachten, maar als je eenmaal aan de beurt bent wordt er ook uitvoerig naar je paard gekeken (geen wonder dat het dan ook uitloopt) en dan vind ik het echt niet erg als ik even langer sta te wachten...
We zijn in DAP bodegraven met 1 gezelsschapspony en 2 sport pony/paard geweest en zijn iedere keer heel correct behandeld! Naar mijn mening een top clinic!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:08

Mickelodeon schreef:
. Om half 1 een afspraak voor foto's en om drie uur daar nog staan te wachten!


Hadden ze geen spoedgeval tussendoor Verward Ik heb in Emmeloord ook eens 4 uur moeten wachten, kwam een spoed tussendoor die geopereerd moest worden. Hele been lag tot op het bot open bij dat dier, tja daar moet je dan gewoon begrip voor hebben. We mochten gelukkig wel mee de operatiezaal in om te kijken........anders verveelden we ons inderdaad. Maar ik vind daarom de kliniek er zeker niet minder om.

Qua keuren heb ik eigenlijk overal al wel gekeurd. Zelf zou ik naar van Zelhem, Van Muiswinkel of Bokhorst gaan.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 13:10

Mickelodeon schreef:
Ik hoor hele goed verhalen over DAP Bodegraven, maar ik ben daar zelf twee keer geweest met Siko en ben daar zeer onfatsoenlijk behandeld. Om half 1 een afspraak voor foto's en om drie uur daar nog staan te wachten, met je paard in de gang.


Dat hadden wij dus bij De Lingehoeve.
Om half drie een afspraak, en om vier uur zaten we nog te wachten.
Toen zijn we gaan vragen of we nu ook eens aan de beurt waren, en een kwartier later werden we eens geholpen, terwijl we voor iets kwamen wat maar een kwartiertje in beslag nam.
En ondertussen stond onze zieke pony op de trailer waarin het boven de 30 graden was (vorige week dinsdag), omdat er gezegt werd dat ze op de trailer moest blijven tot er een arts kwam!!!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:12

Bij ons op stal gaan de mensen ook meestal naar Bodegraven, heb er zelf gelukkig nog geen ervaring mee.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:15

Absoluut Emmeloord, niets dan goede ervaringen.

Ook wel eens lang moeten wachten door een spoedgeval, dat kan overal gebeuren. Paard kan daar op stal, hoeft niet op de trailer te blijven, en zelf neem je nog maar een bakje koffie en een tijdschriftje, daar is wel overheen te komen. Ze houden je netjes op de hoogte van de stand van zaken, je wordt echt niet 'vergeten'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:17

Margreet schreef:
Absoluut Emmeloord, niets dan goede ervaringen.

Ook wel eens lang moeten wachten door een spoedgeval, dat kan overal gebeuren. Paard kan daar op stal, hoeft niet op de trailer te blijven, en zelf neem je nog maar een bakje koffie en een tijdschriftje, daar is wel overheen te komen. Ze houden je netjes op de hoogte van de stand van zaken, je wordt echt niet 'vergeten'.


Inderdaad dat was ik nog even vergeten te vertellen. Je paard mag inderdaad fijn van de trailer af, en de koffie is prima Haha!

Mickelodeon

Berichten: 120
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:24

Er was bij mij beide keren geen spoedgeval tussen door, dat weet ik zeker. Ik heb namelijk rondgelopen en de operatiekamers waren leeg. En daar zou ik dan ook inderdaad begrip voor hebben. Maar als ik een afspraak maak verwacht ik dat die in de agenda staat ingedeeld op een arts en niet dat ze met z'n vieren om de beurt langs komen en niet eens van elkaar weten wat er al gedaan is. Ik heb er gewoon een rot tijd gehad en heb besloten er niet meer heen te gaan. Ik heb inderdaad ook het adres gekregen van Emmeloord, maar dat is nog al ver weg, dus ik ga eerst even kijken in Wassenaar.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:05

Heerde, voor spoedgevallen te ver weg. Maar DA komt dan hierheen. Zeer kundig en klantvriendelijk.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 15:09

Bij mij was er ook geen spoedgeval tussendoor, de arts hielp telkens weer een ander paard.
Ik wist toen trouwens nog niet dat we hem moesten hebben, anders had ik hem wel eerder gevraagd of hij ons kon helpen.
Als ik een afspraak heb, wordt ik graag op tijd geholpen.
Wij rijden immers ook een uur om daar te komen!
En sl je dan na anderhalf uur vraagt of je eindelijk aan de beurt bent, moet hij "nog even die en die spuiten" en dan zijn wij aan de beurt.

murie21
Berichten: 436
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:09

Ik ben met mijn beide fjorden bij de Lingehoeve geweest(doorverwijzing van mijn eigen DA) en super goed behandeld.

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:16

Hoi, ik ben al heel vaak (met paarden van anderen, niet de mijne) bij DAP Bodegraven geweest en ben echt nog nooit op het afgesproken tijdstip geholpen. Als je ze belt om bij jou te komen zijn ze er echter wel snel. Ben laatst voor het eerst in De Vallei ik Woudenberg geweest met een paard en daar was de service uitstekend.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:17

Ik zit aangesloten bij Faculteit Utrecht. heb nog nooit problemen gehad, ben zeer tevreden en ze zitten dichtbij!

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:47

mijn paard is de laatste paar x behandeld door de vallei uit Woudenberg. die nemen echt de tijd voor je paard en is ook nog in de buurt. ik ben een paar x bij de uithof geweest maar dat beviel me totaal niet.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:53

Anita_D schreef:
Dat hadden wij dus bij De Lingehoeve.
Om half drie een afspraak, en om vier uur zaten we nog te wachten.
Toen zijn we gaan vragen of we nu ook eens aan de beurt waren, en een kwartier later werden we eens geholpen, terwijl we voor iets kwamen wat maar een kwartiertje in beslag nam.
En ondertussen stond onze zieke pony op de trailer waarin het boven de 30 graden was (vorige week dinsdag), omdat er gezegt werd dat ze op de trailer moest blijven tot er een arts kwam!!!


Ik heb ook weleens moeten wachten, als je dan vraagt waarvoor het was, bleek er een paard met koliek te zijn binnengebracht of eentje die in het prikkeldraad vast had gezeten. Nou sorry hoor, ik kan er echt niet mee zitten dat ik daar op moet wachten. Andersom zou ik het ook heel fijn vinden dat ik met mijn paard direct geholpen werd wanneer er zoiets ernstigs aan de hand was, ipv dat een routineklusje voor zou gaan.
De lingehoeve is een zeer moderne en vakkundig gerunde kliniek en voor een klein shetlandertje dat hoefbevangenwas, zijn ze op zondagavond (!) helemaal naar C'borg komen rijden. Verder zijn ze heel vriendelijk en leggen alles duidelijk uit.

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 20:26

Ik ben Bodegraven fan OK dan! Ik wacht liever even als dat betekent dat mijn paard een grondig onderzoek krijgt.
Twee weken geleden was mijn paard hoefbevangen. Toen mocht ik er tussen door, zonder afspraak. Er zullen vast wel mensen zijn geweest met afspraak die langer moesten wachten, maar wat was ik blij dat ik er terecht kon. Een spoedgeval wil niet altijd zeggen dat er geopereerd moet worden.