Nier en/of leverproblemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Nier en/of leverproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:54

Over nierproblemen kan ik wel mee praten.
Bij mijn paard kon ik dus niet aan haar flanken of onder haar buik komen/borstelen.
Ben in contact gekomen met een dierenarts die zich later is gaan richten op de homeopatische kant. Deze concludeerde nierproblemen. vanaf dat moment heeft ze medicijen (homeopatisch) gekregen, mag ze geen brok meer hebben en staat ze nu op de granenmix. Dit is natuurlijk en bevat geen afvalstoffen. Bovendien staat ze op voordroogkuil, mag ze absoluut geen nat kuil hebben en ook geen vers hooi. Jong gras is ook funnest voor haar.
Sinds die tijd heb ik een compleet ander paard gekregen. Voorheen altijd boos, chagerijnig en slaan naar het been. Was gewoon een bommetje.
Nu kan ik rustig met mijn been eraan komen zonder dat we direkt een explosie krijgen.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd



Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Nier en/of leverproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:46

CCindy schreef:
Vajramani stuurde terug dat dit idd lijkt op dat van haar paard. Dat ik het beste snel hooi kan gaan geven e.d. Mijn probleem is alleen dat ik op een redelijk grote stal sta dus ik moet nog ff gaan kijken hoe ik dat ga doen. Iniedergeval nu eerst een bloedtest, als die werkelijk laat zien dat het aan de lever en nieren ligt dan brok veranderen en hooi i.p.v. kuilgras. Als dit te lang zou duren kan ik misschien beter beginnen met zo'n kuur, die ik dan 1 keertje doe. Want hoe langer het duurt, hoe meer haar nieren overbelast raken zij de kraker (Ulke van Meteren) gisteren. Ik zal ook hier neerzetten hoe het verder gaat lopen, zodat iemand anders er misschien ook nog iets aan heeft. Heeft er nog iemand tips?
Groetjes

Als jouw paard op droog kuilgras staat hoef je hem helemaal niet over te zetten. Alleen wanneer het kuilgras nat is of zuur ruikt. Voordroogkuil is ook prima. Wel kan je alvast beginnen om je paard van het brok te halen en over te zetten op granenmix.
En zoals ik in de pm ook al zei, je kan wel een kuur gaan geven maar als je de oorzaak niet aanpakt blijven de gevolgen (pijnlijke nieren) steeds terug komen.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Nier en/of leverproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:00

Bij kuilgras ligt het eraan hoe droog het is. Wij hebben droog kuilgras wat tegen hooi aanzit.
Kuil voor koeien is meestal ook korter dan kuil voor paarden dat is stengelig en lang. Daar komt bij dat het gras voor koeien meer bemest wordt dan gras voor paarden.
Ik voor Havens Kentucky lite E.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Nier en/of leverproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:17

Ja, en dat kuilgras kan wel gewoon aan paarden met nierproblemen gegeven worden
En over de granen, klopt. Mischien minder opgenomen maar geen restprodukten of afvalstoffen, waar de nieren niet tegen kunnen.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Nier en/of leverproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:30

Voor mij is kuil datgene wat verpakt wordt in plastic, al dan niet onder een bult of balen.
Alleen kan je het onderscheiden in kuil en voordroogkuil.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: emilyslaluna, GoogleAdsense, Kirsha en 87 bezoekers