Raar geval

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tarske
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Oost-vlaanderen (Belgiƫ)

Raar geval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 19:11

Hallo allemaal,

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen.

Een maand of 2 geleden begon mijn paard opeens te "huppelen" in draf.
Dat ging dan snel over in manken.
DA laten komen, staat mank op 2 voorste benen.
Naar diergeneeskundige facultiteit geweest. X rays van de benen, niets te zien, blijft maar manken, ook bij verdoving.
nazicht van de schouders en de rug, alles ok.
diagnose : artrose = behandeling gekregen.

Mijn vraag, iemand al van artrose geweten, zonder die te zien is op de x-rays ??? (denk dat het maar een diagnose is, omdat er niets anders gevonden werd)

2 weken na de behandeling, nog steeds geen beterschap...???
Weerom DA weerom verdovingen om pijnlijke plaats uit te schakelen, geen resultaat, blijft manken.

Is nu 5 weken niet bereden geweest - heeft veel gerust - is geen hevig paard...ik weet het nu niet meer...hij blijft manken, op zijn voorbenen, zowel op rechts als links...

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:14

heb je al advies bij de hoefsmid gevraagd? stand van de hoeven kan het lopen van je paard beinvloeden zonder dat er iets te zien is op een X ray. Als het een pezen of spieren kwestie is, is dit ook niet te zien op X ray.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:20

Dat is raar. Artrose is over het algemeen goed te zien op de foto's. Bij verdoven, moeten ze dan ook makkelijker gaan lopen. Misschien beter om alle foto's enz. mee te nemen en toch nog een keer bij een andere dierenarts te informeren? Of anders een manueel therapeut eens raadplegen.

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:01

loopt hij echt kreupel of is het meer een huppeltje?
een paard bij ons op stal heeft namelijk een huppeltje, klinisch helemaal niets mis mee, maar omdat hij zo getraumatiseerd is, zit er een soort van blokkade in zijn lichaam. dit kan je nergens zien maar het zit tussen de oren van het paard.,. beetje onlogisch maar dat is wat die eigenaresse van dit huppeltje denkt... dit paard moest alles leren vertrouwen enzo, en het gaat steeds beter... maar ik denk dat het bij jou paard niet het geval is...maartoch

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:12

Mankt hij toevallig afwisselend links en rechts? En is het zeker dat het de benen zijn? Want zoals jij het beschrijft, afwisselend links en rechts kreupel, doet het mij aan hoefkatrol denken...

Maar goed, ik ben geen dierenarts, ik probeer gewoon een beetje mee te redeneren...

Veel beterschap met je paardje!