ZENA stikstof behandeling geslaagd,nu de rest..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

ZENA stikstof behandeling geslaagd,nu de rest..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 10:11

na wikken en wegen ben ik met ZENA (zie avator) terug naar de va geweest om haar voorbenen een 2de behandeling te geven,haar achterbeen is tot nu toe nog perfect na het slootakkefietje...

daar is weer een uitgebreid kreupelheidsonderzoek gedaan.

tijdens het voelen over haar lichaam naar gevoeligheden bleek haar halsspier aan de linkerkant van haar onderhals extreem gevoelig.

ze kon moeilijk buigen naar rechts met haar neus naar haar buik/flank,daar strek ze haar halspier mee en dat deed zeer.
dit heeft ze niet eerder gehad want ik deed het ook vaak op stal met een peen.

er zijn foto's van haar hals gemaakt om eventuele ernstige beschadegingen te kunnen ontdekken wat ontstaan kan zijn door het uit de sloot te trekken.
foto's toonde aan dat de halswervels iets ruw zijn maar dat mag het probleem niet zijn van de gevoeligheid dus dan is het een spierkwestie geweest ,dat zal mt rust goedkomen.

toen haar voorbenen: r.v had ze een chip bij haar straalbeentje,de stikstof behandeling is daar nu een verdieping hoger ''gebrand'' bij haar kogel.

l.v: is het been wat ze het meest naar voren zette bij uitrustten maar tijdens rijden niets mee te merken is.
dit kan met spierpijn te maken hebben(haar hals),maar ze deed het voor de slootaffefiet ook.
de va voelde het gehele been af en kwam op de voorknie buitenkant een kleine zwelling tegen.(synofiaopvulling)

in die voorknie is ze ingespoten met een injectie en ook nog maar haar kogel r.v.
heeft in december in 2 kootholtes stikstofbehandeling
gehad wat niet aangeslagen is.
dus: ZENA heeft r.v kogel ingespoten en kogelstikstofbehandeling.
heeft l.v knie ingespoten.
heeft haar linkeronderhals foto's gemaakt.
heeft aan haar l.a been nog de wond van de sloot die tot nu toe
er nog prima uitziet ,mits het botweefsel eronder niet bescha-
digd is gebleken.


nu is het twee weken later en ze staat heerlijk in de wei te genieten!!
de stikstofbehandeling r.v WERKT,ze is daar helemaal normaal (!) mee nu,haar l.v been zet ze nog steeds naar voor maar wel minder ver en minder vaak.
haar achterbeen doet het nog steeds als een tierelier,haar hals heeft rust nodig en zal ook goed komen.

zou ik dan eindelijk een paard krijgen wat het gaat doen?
en haar zo jaren happy kan maken met lekker paard zijn ?

gelukkig kon de rekening gedeeltelijk naar de verzekering van de boer gestuurd worden alles wat betreft met de sloot.

de voorbenen is voor mijn rekening.(ik mag dus weer overwerken)
volgende maand gaat ze terug voor controle naar de va.

ik weet dat niet iedereen op bokt NIET achter een stikstofbehandeling staat(bevriezen/doden van zenuwen),maar let op,zena zal nooit meer verkocht worden en zo later in de handel terecht komen,zo kan ze prima in de gaten gehouden worden door mij.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:36

Gelukkig zeg, want jij hebt ook afgezien de laatste tijd! ik duim mee dat ze goed blijft (en ver weg van de sloot !)

Setje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:45

Geweldig hoor, ik gun deze mooie merrie nog wel een lekker pijnloos leventje!