Me pony schuurt ze hele staart kapot!!!!!! help!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Me pony schuurt ze hele staart kapot!!!!!! help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 19:09

hoihoi,

Wie kan me a.u.b. helpen??

Ik kwam vanmiddag bij me paard en d'r hele staart stond recht op en kon alle haren er uit trekken!!! er is nu niet zo heel veel meer van haar staart over hij is onwijs dun aan de onder en boven kant!
Ze had een staart van een tinker onwijs mooi dik en lang!, ik kon me hand er net niet omheen doen.
( ze is een fjord ) maar nu is er bijna niks meer van haar staart over.....!
Owjah ik ik ga niet van die hele dure middeltjes kopen maar wie weet b.v. een manier ( die je zelf verzonnen heb of ergens gelezen ) om het zelf te maken.

Ik hoop op snelle tips!

kiss from me ( rooszzje )

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:34

Ik heb voor mijn bijrijd Haf een olie (Tea Tree Olie) gekocht. Hier doe je een paar druppels van in een spuitflacon, vul m verder met water. En 1x per dag op de huid sprayen.

De Tea Tree Olie kan je kopen bij De Tuinen of een drogist en het kost ongeveer 7,50 Euro.
Bij mijn Haf werkt het in ieder geval goed!!

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 20:17

oke bedankt! en hoe lang doe je ermee?

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:18

ik hoorde ook dat een paard kan schuren als je hem niet goed ontwormt hebt, dus zou ik dat ff na gaan en anders wat fredt zei

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:18

Met dat flesje olie doe je best lang, je hoeft maar ongeveer 15-20 druppels in de flacon te doen per keer. (Ligt er natuurlijk wel aan hoe groot het flesje is) Maar je doet er lang mee!!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:20

Kan ook zomerexceem zijn... Daar heb je echt zoveel middeltjes voor. Ik zou gewoon even de zoekfunctie gebruiken..

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:21

het kan zijn dat hij zomerexeem heeft, mijn pony had/heeft dat ook en toen kwam mijn instructrice met de volgende oplossing: kook 1 pakje zware sjag in 1 liter water laat het iets van 10 min koken en doe dan het water (met opgeloste sjag) in een spuit fles, zonder sjag zooi zelf!!!, en spuit het om de dag in de staart

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:21

Klitwortel bij het kruitvat voor 1,- (nog wat) helpt bij mij paardje super!!

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:23

Verplaats naar MD.

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 21:38

oke bedankt en ik heb hem 3 dagen geleden nog ontwormd dus dat kan het niet zijn

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:03

Mijn IJslander heeft zomereczeem... de gehele wei is afgezet met stroomlint. Begin daar eens mee... Lachen

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 23:16

oke goed idee, maar wat een werk man, ze staat op een vet groot land ben nou al moe als ik er aan denk Slapen dat ik al die paaltjes erin moet rammen Gaaaap maar ik heb het er voor over als ik die mooie staart maar weer terug krijg Haha!

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 23:25

als dat van die paaltje's niet werkt probeer ik dat van Alice( gewoon van het goedkoopste eerst ff proberen)dan dat van SplashIsLief ( shag krijg ik namenlijk nie mee en het is best duur) en dan dat van fredt dat is het duurst, maar ik probeer natuurlijk eerst het goedkoopst miss werkt dat wel het best!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 01:34

sanex bodygel
is een witte fles met een blauwe dop wil vreemd genoeg ook wel eens helpen

fionaenco
Berichten: 106
Geregistreerd: 29-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:30

ik vindt het best zielig om je weiland zo af te zetten dat je paard niet meer kan schuren!!! moet je eens nagaan....je hebt ondraagbare jeuk en je mag niet krabben, da's pas erg! ik heb juist een schuurpaal in de grond gezet voor mijn eczeem paardje, ze is daar erg dankbaar voor!
wat ook wel wat helpt is iedere dag wat antimuggenspray van kruidvat goed in de staart op de huid smeren, niet duur maar verzacht wel.

jongusgek13
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:39

hallo iedereen.

dat heb ik duzs ook gehad met mijn pony.
ze had een hele dunne staart.
tip:ontworm je pony vaker dan dat je nu doet.
en doe azijn in de staart.
laat dat 5a10minuutjes zitten en dan afspoelen.
(het helpt echt)
als je betadineshampoo eropdoet helpt t ook wel maar minder goed.
en het is ook nog eens duurder dan azijn.
maar dat maakt mij niks uit.
heel veel succes met je fjord!!!!!!!!!

groetjes van annelies

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:07

roos_numan schreef:
als dat van die paaltje's niet werkt probeer ik dat van Alice( gewoon van het goedkoopste eerst ff proberen)dan dat van SplashIsLief ( shag krijg ik namenlijk nie mee en het is best duur) en dan dat van fredt dat is het duurst, maar ik probeer natuurlijk eerst het goedkoopst miss werkt dat wel het best!

pakje zware shag is 4 euro en laat het mn moeder altijd halen Tong uitsteken

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:06

af en toe staart wassen met Z-T shampoo van sectolin (ong 7 euro) en daarnaast regelmatig babyolie op de staart (eigen merk drogist, ook niet zo duur)

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:06

fionaenco schreef:
ik vindt het best zielig om je weiland zo af te zetten dat je paard niet meer kan schuren!!! moet je eens nagaan....je hebt ondraagbare jeuk en je mag niet krabben, da's pas erg! ik heb juist een schuurpaal in de grond gezet voor mijn eczeem paardje, ze is daar erg dankbaar voor!


Dat is juist NIET zielig.. Als je zelf jeuk hebt, ga je inderdaad krassen.. maar wat gebeurt er dan? Krijg je meer jeuk. Da's bij een paard niet anders.
En dan daarbij.. je paard zodanig laten schuren dat ie zich helemaal open haalt!!??
Wordt alleen maar erger dan.
Mijn IJslander loopt momenteel met een eczeemdeken op en eea is vrij stabiel.

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 21:39

ik denk dat ik gewoon wat op ze staart spuit ik heb zelf antiklit gekocht ( want door het schuuren zat het zo in de knoop geen smoel ) dat help volgendsmij een klein beetje..maar ik zal het even proberen met vliegenspry en die sanex hebben we hier nog dus die neem ik ook ff mee en ook ga ik ff azijn gebruiken!
Natuurlijk nie alles te gelijk ik probeer eerst ff het ene een tijdje en dan als het niet werkt ga ik over op het andere!
Inidegeval ga ik ff paaltjes slaan, en daarna zie ik wel dan ga ik gewoon het rijtje af das het makkelijkst en jullie horen nog wel wat allemaal geholpen heb en hoe het af is gelopen met alle middeltjes.

kimmegie

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:19

schuren ik ken het.
Mijn paard heeft zomereceem en loopt met een boett deken op.
Werkt echt perfect.
Heb hem nu 2 jaar en zou niet anders meer willen.

Al die middeltjes helpen even je kan het proberen, maar mocht hij echt exceem hebben dan is zo'n deken echt aan te raden

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:32

Hoe lang is het geleden dat je zijn staart hebt gewassen?

Als je de staart te lang niet wast kan dat ook gaan jeuken, eerst even goed wassen dus.

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 22:54

um ik denk dat dat voor het laatst 3 weken terug was
en die boett deken wat kosten die?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:04

Klitwortel schijnt enorm goed te helpen, haal je gewoon bij de drogist en kost ong 2 euro. Oude mannetjes smeren dat op hun kale kits tegen de huidschifertjes. Helpt ook goed tegen zomer exceem, ik ga het morgen ook gelijk halen. Oja jojobaolie is ook goed hoor.

Miriammeke
Berichten: 22
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:39

ik denk dat je het beste de staart kunt badageren. gewoon een oude bendage derond doen en wanneer je gaat rijden gewoon afdoen en dan heb je je mooie staart nog en voor je ze weer op de wei doet, doe je de bandage weer aan. ze kan schuren wat ze wil op de bandage, maar de staart gaat niet kapot!!!;)