[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:20

Die van mij heeft overdag een regendeken om. Hij schuurt al weken niet meer.
Verder maak ik de Cullico druppels op en dan stop ik ermee om er volgend jaar weer mee te gaan beginnen.


_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:51

ikenindi schreef:
iemand ervaring met deze deken? lijkt op de rambo sweet itch, maar is minder bewegingsvrijheid lijkt mij... en hoe zit dat met die buikflap? kan die wel gewoon strak?

http://www.piafferuitersport.nl/prod_de ... 41&mid=94#



Ik heb hiermee in mijn handen gestaan, maar toch gekozen voor de sweet itch hoody van Rambo omdat het materiaal van de Rambo veel beter bestand is tegen schuren en of bijten van andere paarden. Mijn paard is nog maar 3 en speelt het liefst lekker ruig. Dus ik kies voor duurzaamheid. Ik heb nog een vliegendeken met hals van Amigo, deze lijkt er wel op. Materiaal is hetzelfde en dat is zeker niet slijtvast.Bij mij zat er binnen een week al een scheur in.

Van de week weer 19 graden? Dan meer weer vliegendeken ipv regendeken.........

Ik weet trouwens wel nu waarom hij nog wel met zijn staart iets schuurde en niet met zijn manen. Ik heb bloed en mestonderzoek laten doen. Wormen dus!
Dus nu een kuur en hij krijgt Multivitamines, gaat gelukkig goed nu.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:32

Tis hier bewolkt en kouder dan ze hadden voorspeld. Vannochtend stralende blauwe hemel met zon maar die is nu alweer uren verdwenen.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:23

Die van mij heeft regendeken buiten om en binnen nog niets. Tot nu toe niet geschuurt.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:41

Idra: Jeetje wat zonde!!!!!! Mooi paardje trouwens! Knipoog Haha!
die van mij schuurt juist alleen soms nog bovenin vlakbij zijn manenkam. Of dit nou gewoon gewoonte is?
Verder groeien ze nu goed ik zie hem soms ondanks deken nog met zijn staart wat schuren maar niet heftig.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:52

ellepel schreef:
hebben jullie dieren dan toevallig op die plek in het midden van de manenkam een haarwervel zitten?



Uitleg? wat bedoel je?

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:52

ik reageer ook maaar weer eens. Sinds mijn paard behandelt is tegen wormen en ik hem een totaal vitamine preparaat geef, heeft hij geen jeuk meer. Daarnaast heeft hij ook niet meer geschuurt. Ik ben benieuwd dit jaar. vorig jaar is hij in mei begonnen met schuren. ik ga vanaf eind februari weer beginnen met een reinigingskuur en Cullico druppels en zijn Rambo deken komt weer tevoorschijn als ze weer op de wei gaan. Zijn manen en staart zijn weer helemaal bijgegroeit.

Dit was in Juli( de zwarte) onderste gedeelte helemaal eraf.... Huilen de rest ziet er ook niet uit.
Afbeelding

dit is nu
beetje moeilijk omdat hij zwart is maar jullie hebben een idee
Afbeelding
Afbeelding

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:53

Ik gebruik altijd van Groene OS Drainage compositium. zijn homeopathische druppels. 1 flesje in het voor en na jaar.Dit Ondersteund de afvoer van afvalstoffen uit het lichaam.

Daarnaast dus de homeopathische druppels(Cullico)
Dit zou dus een jeukstillende en anti-allergische werking hebben. De druppels zou ze ongevoeliger maken voor de steken van de cullicomug.
Gemiddeld zou je het 2 seizoenen moeten gebruiken.

Daarnaast heeft mijn paard in de zomer een deken op.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:18

Ik kan daar nu nog niet zoveel over zeggen. Je gebruikt ze van febr/mrt tot nov. Daarna pauze. ik ben er vorig jaar te laat mee begonnen omdat ik dus gewoon niet wist dat hij schuurde.(Hij stond in Drenthe en ik woon in de regio rijnmond)
Ik moet wel zeggen dat hij minder is gaan schuren ook door gebruik van de Rambo sweet itch deken.
Ik gebruik de druppels dit jaar weer. We zullen het gaan zien.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:29

Zie mijn bericht boven je!
Drainage compositium is om het lichaam te reinigen verder zal je paard er misschien iets minder van gaan schuren. Je mag maar 1 kuur geven per half jaar. Is dus 1 flesje!

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:28

Ik hoop eigenlijk dat dit jaar al dat ongedierte eens dood is! door de strenge vorst die we hebben gehad , hoop ik eigenlijk stiekum dat onze paarden er dit jaar minder last van hebben.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:57

Ik heb vorig jaar de Rambo sweet itch hoody gekocht.
4 maal gewassen maar echt wit/groen is hij niet meer.......
Vond hem erg goed op zijn rug liggen en bleef ook goed zitten. Alleen zijn oren flappen nog weleens uit de hoody. maar rest blijft dan wel aangesloten op de hals zitten.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:00

Ik heb een donkerbruin paard, dus kan hertshoornolie gewoon gebruiken maar de meeste vliegbeesten schrikken daar niet meer van........

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:21

thanks Lovelita!

Ik ben blij dat ik een deken heb voor mijn paardebeestje en hij krijgt hem straks gewoon weer op.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:56

Ik begin deze week met de reinigingskuur. Hier verder nog geen muggen of iets wat er op lijkt gezien. hij ziet er tip top uit en schuurt al vanaf vorig jaar september al niet meer.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 05:19

Die van mij staat nog met zijn winterdeken van 200 gram op en hij staat nog niet op de wei. Pas als hij de wei op gaat gaat zijn eczeemdeken op.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 05:06

mijn paard staat alweer een week kaal en tot nu toe geen jeuk waargenomen. ini eder geval nog niet in de mate met waar ik hem vorig jaar heb zien schuren. Pff iedere gelegenheid die hij had nam hij aan om te schuren. Straks op de wei doe ik hem wel de "Hoody"om. dit uit voorzorg.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 00:54

Ik ben helemaal weg van de sweet itch hoody. Sluit mooi af alleen de oren bliven bij mijn paard ook nooit zitten. hals blijft wel perfect op zijn plaats........

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:55

Ik wacht ook. Hij staat anders het hele jaar door met een deken om! Ik vind het voor Mier juist zo lekker als hij even zonder kan staan.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:50

Mijn paard had gistern wat last van gas, door het gras. Die lag ook gewoon rustig .

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:08

Ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe bij die van mij in de paddock een soort van schuurpoginkje zie. Maar in stal verder niet. Hij heeft dagelijks zijn Hoody om en tot nu toe gaat het goed. Vorig jaar was hij rond deze tijd al 3/4 van zijn manen kwijt en was zijn staart ontploft en de hele bovenkant kaal.
Hij had vorig jaar ook nog eens een worm infectie.
Ik heb voor de tweede maal mestonderzoek laten doen en kreeg gisteren de uitslag. Helemaal worm en eivrij!

Ik hoop dat hem dit jaar veel leed bespaart blijft. Hij gaat nu dagelijks de wei op met zijn hoody. Daarnaast krijgt hij nog steeds zijn druppels(Puur Cullico).

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:09

Ja ik hoor het hier ook heel erg. Veel paarden kunnen het gras niet echt aan.
Het is natuurlijk erg goed weer geweest, tussendoor een regenbuitje. Je hoort het gras zowat groeien.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:15

Die van mij heeft altijd gewoon dagelijks op het land gestaan. Ik kan hem niet alleen binnen houden. Hij breekt de tent af!( Lees raakt in paniek) Hij is dan ook nog maar 4.
Maar hij is de eerste dagen maar 2 uurtjes gegaan. Daarna werd het iedere dag met een half uur tot een uur opgebouwt. Daarnaast kregen ze de eerste weken ook geen biks. Dit weer ivm slokdarmverstoppingen. gras zat genoeg in. Ze kwamen tonnetje rond eraf.
Ik gaf hooi.
Ik ben aan het kijken hoe dit nu gaat met deken enz.
Anders ga ik nog over op ander voer van Subli. 1 pony op ons erf is er al mee begonnen dus ben benieuwd.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:06

zeker prednison spuit? dan heb je over een tijdje gewoon weer klachten en waarschijnlijk kan je paard er ook hoefbevangen van raken.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:18

Ik ben zo blij dit jaar! Er zijn bij ons op stal meer paarden die last hebben van jeuk. Of ze echt ZE hebben weet ik niet maar vorig jaar waren wij de enige die ons paard ingepakt op het land zette. nu staan inmiddels nog minimaal 4 paarden 24 uur ingepakt. Waarvan 1 met de pagony exceemdeken. Die van mij heeft de Rambo hoody om en de rest heeft vliegendekens om.
daarnaast zijn ze serieus bezig om de vlieg/mug plaag aan te pakken( voor zover dat mogelijk is op stal)
mijn paard staat in een binnenstal s'nachts. Omdat hij zo'n gevoelige huid heeft gaat tot nu toe zijn deken s'nachts af.
hij is zo bewegelijk dat ondanks alle veiligheidsmaatregelen hij gerust zijn deken binnnenste buiten keert en schuurplekken op zijn huid heeft.
De schuurplekken smeer ik in met Calendula creme. Gaat tot nu toe goed. Plekken gaan niet open zijn wel kaal.

Eerst was het teveel moeite om hem altijd maar zijn deken om te doen. Nu dus niet meer omdat men nu zich realiseerd dat het dus voor het welzijn van het paard is.

Stomme is hij schuurt helemaal niet maar zet je hem even in een paddock wil hij nog wel eens even licht tegen een paal aan gaan schuren. Met name met zijn hoofd en niet zijn staart.
Op stal doet hij niets.
Hij heeft nog steeds de Cullico druppels en verder is hij dagelijks ingepakt en soms na veel zweten na het werk, wassen we hem.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jossie, pamelap, Trendiction en 136 bezoekers