Vocht vasthouden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Vocht vasthouden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 18:00

Even een korte inleiding voor mijn vraag Haha!
Mijn paard heeft een tijdje terug een allergische reactie gehad> hij heeft toen 3 weken Prednison gehad en kreeg op een gegeven moment een heel laag vochtgehalte.. waarschijnlijk door de prednison.. Scheve mond
Het vochtgebrek was geen gevolg van te weinig drinken> dit deed hij juist extreem veel en ook plaste hij heel veel, oftewel: hij hield geen vocht vast..

Vocht vasthouden doet hij nu nog steeds niet optimaal... Hij drinkt en plast nog steeds erg veel Scheve mond Het gaat wel heel goed met hem en hij ziet er ook heel goed uit

Weet iemand iets waardoor een paard meer vocht vast gaat houden???

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:44

Hoe merk je dat hij te weinig vocht vasthoudt? Is het zo dat hij als je in zijn hals zijn huid vastpakt en tegen elkaar duwt het zo blijft staan? Als het gelijk weer teruggaat op zijn plaats is er niets aan de hand. Vocht vasthouden: evt. wat zout door het voer dat werkt wel.

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 17:55

In de periode dat hij een heel laag vochtgehalte had, had hij over zijn hele lijf rimpels> op elke plekje van zn lichaam bleef zijn huid rechtop staan wanneer je het vastpakte.. Heel extreem dus..
Het is nu wel veel beter, maar nog niet zoals het zou moeten zijn> hij drinkt véél meer dan normaal en plast het eigenlijk meteen weer uit..
Zout is op zich altijd goed, maar hiervan gaat hij alleen meer drinken (en plassen) en hij moet juist dat wat hij drinkt vasthouden..

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:02

zeewier bijvoeren..gaan daardoor iets meer drinken en houden hun vocht beter vast.
mijn pony heeft de neiging om te weinig te drinken in de zomer wat zich dan uit in oververhitting.
of probeer es electrolyten toe te voegen...dit is volgens mij ook voor voldoende vocht vast te houden..

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 11:30

elektrolyten krijgt ie al> Zeewier heb ik wel, dus ik zal maar weer ns zeewier gaan bijvoeren Haha! Kijken of dat helpt! Bedankt!