Paard terugkopen van de verzekering!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Paard terugkopen van de verzekering!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:41

Volgende verhaal:

Al een tijdje hebben vrienden van mij een merrie staan die voor de verkoop is. Zeer mooi type merrie, fijn te rijden, beter dressuurpaard, iets moeilijk met opstijgen en met vreemden en ze zuigt lucht Verdrietig . Dit paard staat inmiddels een half jaar in training daar, en moet dus verkocht worden. Het verkoopbedrag is begonnen met "veel" Haha! Maar naarmate het half jaar voor bij ging, en er gewoon geen mensen voor kwamen werd de prijs steeds lager. Enkele weken geleden heb ik de merrie een paar keer gereden, en omdat het een erg fijn paard was, heb ik geld geboden. Niet veel, in eerste instantie wilde de eigenaresse wel, vervolgens niet. Ze had namelijk een veearts gevonden die de merrie wilde afkeuren op luchtzuigen Boos! Aangezien zowel de vrienden van mij, als ik dachten..............Joh geen veearts die dat doet, en we wachten het af. Over enkele weken is ze er wel zo flauw van dat ze het paard alsnog aan mij verkocht. Ik had trouwens een heel net bedrag geboden, niet zo heel ver onder het verzekerde bedrag. En de dame vond het belangrijk dat het paard een goed tehuis kreeg. Nou dat krijgt ze bij mij zeker!

Om een lang verhaal kort te maken. De dame in kwestie belde mij vanavond, ze haalt haar morgen op en het paard is inmiddels afgekeurd. Dier word morgen gelijk naar de handelaar gebracht die het paard voor de verzekering laat afmaken Verdrietig

Ik zit hier dan ook werkelijk kokend achter de PC, gelukkig belde ik die vrienden van mij, en doordat ik de plaats wist waar de handelaar zat, zijn we er achter gekomen welke handelaar het is. Die is al gebeld en we hebben geld geboden. Maar hij mag van de verzekering het paard niet doorverkopen ondanks dat hijzelf dit prima vind. Dus morgen moet het algemeen bestuur van de verzekering besluiten of ze de merrie toch aan mij willen verkopen Verward

Mensen het gaat hier dus om een prima gezond sportpaard uit een zeer interessant moederlijntje die een kogel krijgt omdat mevr. de eigenaar haar zat is Boos! Boos! Boos! De meesten van jullie weten dat ik niet zo sentimenteel ben, en die vrienden van mij zijn gewoon keiharde handelaars, maar zelfs die hebben er verschrikkelijk veel moeite mee om deze merrie naar de slacht te brengen.

Dus wie weet of er uberhaupt nog mogelijkheden zijn om paarden terug te kopen van de verzekering, ik weet dat ze het amper nog doen namelijk!

WIe o Wie kan mij in ieder geval een beetje geruststellen, Ja ik weet het...........Pennymeisjes gedrag Haha!



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:54

Wij vonden het allemaal ook heel vreemd dat het uberhaupt gelukt is om het paard af te keuren. Ik begrijp ook werkelijk niet dat een verzekering daar in trapt!

Ilindra ik heb 250 euro onder de verzekerde waarde geboden, daar deed ze het paard niet voor weg. Ze heeft liever dat het dier dus een kogel krijgt. Verder is het paard volledig gezond. Het dier staat al meer als een half jaar bij vrienden van mij in de africhting.

Dus dat wijf is sowieso ziek in der hoofd volgens mij.

Maar dat afkeuren begrijp ik werkelijk niet. Er moet ook gesjoemeld zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:55

Jantien schreef:
Misschien wanneer je direct contact op neemt met degene van de verzekering die dit geval behandeld heeft?
.....


Ik weet dus absoluut niet waar het paard verzekerd is. Ik weet inmiddels de handelaar wel. Die gaat morgen contact opnemen en die vertelde mij dat het bestuur daar een besluit over moet maken. Hij vond het prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:34

Maar zijn er mensen die ervaring hebben met het terugkopen van de verzekering? Ik weet dat het vroeger vaak gedaan werd, maar dat ze het nu niet meer doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 23:52

lundi schreef:
Terug kopen van de verzekering kost 800 euro!
Ik snap echt niet hoe een paard afgekeurd kan worden op luchtzuigen,mijn bloed gaat koken hiervan!
Ik heb een paard gehad waar ik voor heb gevochten ,het arme dier kon nog amper lopen en die wilde ze niet eens afkeuren!
Gelukkig is dat vehaal nu voorbij,maar ik zou hier zeker achteraan gaan!
Je gelooft toch ook het verhaal niet dat ze via die handelaar naar de slager gaat of wel?
Ik heb t idee dat ik weet welke handelaar dit is!
Mag ik je een pb sturen?
Groetjes Lundi


Hoi Lundi,

De handelaar is niet de verkeerde persoon in het verhaal. Die hebben wij gesproken en die is in dienst van de verzekering. De handelaar gaat nu zijn uiterste best doen om het paard aan mij te verkopen via de verzekering. Hij heeft gewoon de opdracht gekregen van de verzekering om het paard op te halen en te slachten. De eigenaresse en de veearts zijn degene die het paard laten afkeuren. Dus die zijn in mijn ogen fout. Al moet ik zeggen dat ze de eigenaresse het een en ander hebben wijs gemaakt. Die weet namelijk niet dat het paard geslacht gaat worden.

Het probleem ligt nu de bij de verzekering. Maar mag die wel een paard wat afgekeurd is verkopen aan een onafhankelijk persoon. Dat is de vraag..........en daarnaast willen ze dat wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 00:12

Ik verzeker mijn paarden nooit! Dus dat is het probleem niet. Daarnaast kennen wij ( want het is in deze kwestie niet alleen ik) het paard haar hele leven al. Het dier heeft nooit wat gemankeerd en is rontgenologisch 100% in orde. Dus dat is de kwestie niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 00:44

Natasha schreef:
Het paard kan wel degelijk op luchtzuigen worden afgekeurd, er kwam bij ons ook een veearts die verkondigde dat paarden die luchtzuigen overkoopbaar zijn......
Dan maken ze er gewoon een verhaal van dat ie koliek ervan krijgt etc.

Pipo, kijk ff naar je PB van mij, misschien, je weet t nooit, kan ik iets doen.


Je zegt precies wat er gebeurd is. Er word inderdaad verteld dat de merrie er vaak koliek van krijgt. Dit is overigens niet waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:25

Vanavond weet ik pas meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:25

`boomerang, bedankt voor je advies maar het paard staat inmiddels bij de handelaar. Dus dat lukt niet meer.
Het gaat hier om een onderlinge verzekering, dus ik hoop eigenlijk dat de handelaar het kan regelen. Zo niet dan ga ik morgen contact opnemen met de verzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:18

Update: Verzekering heeft eigenaresse gesproken en die heeft witheet naar die vriend gebeld. Waar wij mee bezig dachten te zijn. Na drie kwartier telefoon zijn ze eruit gekomen dat die mensen het paard terugkopen van de verzekering en dat ik het paard dan van hun koop.\

Vanavond horen we of de verzekering daarmee accoord gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 23:57

Op dit moment loopt het nog staak. De verzekering wil het paard niet verkopen. Dus de eigenaresse moet de afkeuring terugdraaien het het paard aan mij verkopen. Financieel zijn we daar niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:54

Nou.............

De afkeuring word teruggedraaid. Ik betaal haar de prijs die ze anders van de verzekering had gehad. Dit was iets boven mijn budget maar goed..........ik heb er wel een merrie voor terug die geen afkeuringstempel op der " hoofd" heeft.

Het is dus gelukt, kreeg ik 10 minuten geleden te horen. Nu als een gek een auto met trailer proberen te regelen, want ik moet haar vanmiddag ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:27

De stempel pennymeisje zal ik nu wel de rest van mijn leven op mijn hoofd hebben staan.

Jammer dan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:45

Afbeelding

Dit is de merrie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:05

Prisca schreef:

Zo had je geen paard en zo heb je er 2..


Doe maar............zo heb je er geen, zo heb je er drie Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:50

ArwenLune schreef:
Lukt het met vervoer regelen? Als je het echt niet voor elkaar krijgt kan je evt. onze trailer gebruiken. (je zit in de buurt tegenwoordig, toch?)



Ja het vervoer is geregeld. Ga zo naar Apeldoorn om de Jeep te halen en dan in Zwolle de trailer Haha! Dus het word een wereldreis vanmiddag Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:40

ArwenLune schreef:
...en hoe heet je nieuwe aanwinst? Ze is wel door het oog van de naald gekropen...
(ben trouwens wel benieuwd of de verzekering nu nog achter de DA aangaat)



Nee ik heb de verzekering gesproken en die was niet voor rede vatbaar. Die vond dat als een veearts het paard afkeurde dat het dier dan naar de slacht moest, en ik was in hun ogen maar raar dat ik het paard wilde. Overigens is dit een klein onderling verzekeringsmaatschappijtje uit Twente. Doen verder weinig met paarden.

Ze heet Silcendie, en staat inmiddels bij Wannabet op het land. Ik kreeg net een smsje van de vorige eigenaresse dat ze toch wel blij was dat ik het zo hard had gespeeld, want ze zag nu wel in dat dit een veel betere oplossing was.

Het was allemaal even spannend vandaag. Ten eerste kwam mijn collega te laat terug. Ten tweede was het ontzettend druk bij de bank, moest toch geld halen Haha!

En vervolgens kwam ik in de file terecht, ik had afgesproken rond half 4 bij het paard te zijn, en was er dus pas om 17 uur! Ik heb snel afgerekend en het papier in handen gepakt, was bang dat ze zich zou bedenken Haha! En vervolgens hebben we haar bij de handelaar opgehaald!

Ze staat nu lekker in de wei en zal daar tot eind augustus blijven. Misschien zet ik dit jaar er al een hengst op, maar eigenlijk is mijn portomonnee echt helemaal leeg. Zal even een tijd een heleboel moeten laten, maar dat zijn toch alleen materialistische zaken dus niet echt belangrijk! De handelaar gaf nog aan erg blij te zijn met deze oplossing, ze vonden net als ik de merrie veel te goed om naar de slacht te gaan.

De merrie is dus niet afgekeurd, die hele procedure is teruggedraaid!

Ik zal volgende week foto's maken, nu is ze wat mager door alle stress. Ik wil haar eerst even laten bijkomen, een echt leuk half jaar heeft ze niet gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:45

Fitzroy schreef:
Piep, nogmaals van harte gefeliciteerd en succes met je Agterberg-paard Tong uitsteken



Agterberg Haha! Hee pas op he Haha!

Natasha ik kom echt net binnenlopen. Nadat ik haar had weggebracht naar de wei ben ik nog even bij Wannabet gaan kijken. Die staat op hetzelfde adres, en ik moet zeggen.............die ziet er echt super uit. Helemaal door de vacht, appeltjes erop en ontzettend glimmen. Dus ik verwacht dat Silcendie er binnen enkele weken ook zo bij loopt Haha!

Daarna moesten we het natuurlijk even vieren met die vrienden van mij die ook alle moeite hebben gedaan. En nu dus net thuis.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 00:08

Overigens..........Als iemand nu denkt: Ik heb nog wel een zielig paard staan, kan ik die bij Pipo slijten.

NEEEEEE!
Dit was echt een eenmalige uitzondering. Bij die handelaar zag ik paarden staan waarvan ik echt dacht: Kunnen die arme beesten niet NU naar de slager ipv maandag pas. Normaal ben ik echt wel hard! Maar niet bij een volledig gezond paard die een stalgebrekje heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 00:09

Natasha schreef:
Jij bent een PAARDENMENS.

OK dan!


En een mens met teveel paarden op het moment Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 00:53

Apple schreef:

Ben benieuwd naar de foto's.


Was de bedoeling om die vanavond te maken. Maar dat is toch verzet naar dit weekend.

Ze is ook wel wat mager dus zo mooi zullen die foto's niet zijn. Ik heb wel besloten dat ze dit jaar nog voorgebracht word op de stamboekkeuring en dat ze gedekt word. Hengstenkeuze weet ik niet niet Haha! Stamboekkeuring heb ik in overleg gedaan met vrienden die er veel hebben voorgebracht en die geven haar een kans op het sterpredikaat. Ikzelf weet het eigenlijk niet, en denk dat het kan vriezen en dooien met haar op de keuring. We zien het wel, zonder dat predikaat vind ik der ook leuk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:02

De merrie is trouwens ontzettend vaak geadverteerd zonder enige reactie.

Ineens hebben we deze week extreem veel telefoontjes Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 00:36

Kleine update: De veearts gesproken die de merrie had afgekeurd, ze zou ook op haar karakter worden afgekeurd. De eigenaresse heeft 2 keer in het ziekenhuis gelegen en geeft daar het paard de schuld van. ( ik ken het verhaal, en dat had zelfs bij de meest bejaarde brave knol kunnen gebeuren)

Veearts zei: Ja echt rijden kon ze ook niet en was ook wat mutsig met paarden, maar ja..........het leek mij toch destijds de beste oplossing Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:14

Voor degene die een naam willen weten van de veearts. Die geef ik niet vrij. Die man heeft namelijk ook erg veel GOEDE dingen gedaan. En daarnaast zie ik het nut er niet van in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 00:59

annegti schreef:
Het wrange vind ik in dit verhaal dat zij het paard afgekeurd krijgt terwijl anderen waarbij het paard beter af zou zijn met een kogel allerlei kunstgrepen moeten uithalen om het paard afgekeurd te krijgen.



Dat is ook misselijk natuurlijk. Er zijn heel veel paarden die echt beter af zijn als ze afgemaakt zouden worden, paarden die ernstig chronisch kreupel zijn. En veel mensen moeten ontzettend leuren met zo dier voor die werkelijk afgekeurd word.

En zij krijgt met vaak janken bij de veearts het paard afgekeurd Scheve mond


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers