wormen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 10:06

Dierenarts erbij halen. Niet zelf gaan dokteren!

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 23:47

Het lijkt erop dat je pony last heeft van Stronglyden, maar dat moet een test door de dierenarts uitwijzen. De wormkuur Eqvalan doodt de Stronglyden, maar kan geen Stronglydeneieren doden. Equest is wel een wormenkuur die Stronglyden +eieren doodt. Deze wormenkuur is alleen via de dierenarts te verkrijgen, en hoeft maar eenmaal in de drie maanden gegeven te worden. Deze wormenkuur is niet geschikt voor veulens onder 1 jaar, en mag niet overgedoseerd worden.
In dit geval kom je niet om een telefoontje of een visite van de dierenarts heen. Ik zou het proberen met deze wormenkuur. En vraag advies aan je dierenarts, want als je nu een wormenkuur geeft terwijl je wormen ziet, kan je pony koliek krijgen doordat er teveel wormen tegelijk afsterven. Voorzichtig dus, en niet zelf gaan dokteren!

Informatie over de wormenkuur (helaas in het Engels en een Amerikaans pagina, daar heet het middel Quest Gel) is hier te vinden.

http://www.questgel.com/product_information.htm

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 23:57


Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 00:01

Witte wormen zijn weer andere wormen hoor: Spoelwormen: Parascaris Equorum

Afbeelding

Afbeelding

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 00:28


Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 09:09

gabrycha schreef:
Helemaal eens carola!

Ook equest is bij ons in de handel verkrijgbaar, equest heeft wel een vermiderde werking van horzellarven, komt uit een betrouwbare bron. En weet hoeveel jouw paardje precies weet ik heb gezien wat er kan gebeuren als je het aan een jaarling geeft en er 50 kg naastzit... gr gabrycha


Mag ik die bron dan even van je horen? Mag ook via PB...

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 01:42

Ik zou als ik jou was toch nog even het bloed laten onderzoeken van je pony of er niet wormen in het bloed zitten. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij werkt een wormenkuur alleen maar op de wormen in de darmen...het zou zonde zijn als je pony er wat aan over zou houden...

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bambolina, carineken, Keizerinnnn, XladyX en 30 bezoekers