Net alsof hij in een kuil stapt&wie weet raad???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:46

Hier kom ik weer: ook dit klinkt mij niet lekker in de oren. Van wie moest je hem 'licht trainen'? Hoe kom je aan die pijnstillers? Is er een DA bijgeweest?
Ik zou hem rust geven, stappen en in de wei zetten, en echt even niets meer doen. Of die wond / infectie was toch niet zo oppervlakkig en onschuldig, of er is wat anders aan de hand.
Ik zou zeker niet 'licht trainen', en er eens een goede paardenarts naar laten kijken.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:25

Tja, het kon zijn dat je nog pijnstillers had liggen die je had gegeven. Tegenwoordig hoor je zulke rare dingen! Zo veel mensen gaan zelf aan het prutsen.
Ik bedoelde mijn vorige stukje niet aanvallend ofzo hoor, maar ik kon niet echt opmaken uit je eerste verhaal of er een DA bij was geweest enzo. Tegenwoordig heb je mensen die zelfs bij een zware koliek aanval er nog geen DA bij halen. Maar jij bent wel anders, hoor ik nu! Sorry als mijn vorige stukje verkeerd is overgekomen. Zo bedoelde ik het niet. Ik wilde even weten wat jij allemaal al gedaan had.

Hofland staat wel goed bekend, dus die zal het wel weten. Solange is ook super!

Toch ben ik koppig, en in mijn achterhoofd zit toch een lichte peesblessure. Je zegt dat de snee best diep was, en flink bloedde. Weet je zeker dat de pees niet geraakt is? Heeft de DA daar ook echt naar gekeken?
Ik vind het verstappen raar. Bij een peesblessure heb je vaak niet dat 'verstappen', maar meer korte passen en stijfheid. En dat verstappen vind ik ook niet echt een teken van stijfheid. Korte passen zijn natuurlijk wel een teken van stijfheid, en dat zou ook op een peesblessure kunnen duiden. Maar dat verstappen vind ik maar vaag.
Als het een voorbeen zou zijn geweest, dan zal ik bij verstappen meteen aan HKO denken (hoefkatrolontsteking), maar bij het achterbeen komt dat veel minder voor.

Ik vind het heel moeilijk om zo een uitspraak te doen. Tegen jou team van veterinairen kan ik ook niet op achter m'n pc'tje. Ik kan het zo echt niet beoordelen, en durf dat ook niet.
Het zal van alles kunnen zijn, maar ik ben het wel met je eens dat je twijfels kan hebben wat betreft de 'stijfheid'. Houdt je ogen goed open. En doe alleen dingen waarbij jij een goed gevoel hebt. Heb jij het gevoel dat je je paard aan het overvragen bent (te zware training voor hoe hij loopt), stopt dan. Jij kent jou paard het beste, en probeer te luisteren naar jou gevoel. Als jij weet dat jou paard niet goed op rust reageert, moet je het niet doen.
Is het misschien een idee om toch z'n pees te laten scannen? Of een second opinion als het over een paar weken nog niet beter gaat?

Heel veel succes ermee, en laat je weten hoe het afgelopen is?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:24

Tja, het zal sterk zijn als ie in een half jaar opeens HKO heeft. Dat klinkt niet echt logisch.
Peesschede zou ook kunnen inderdaad. Maar dan nog vind ik het verstappen raar, en niet echt bij het beeld van een peesblessure passen.
Als je er een slecht gevoel bij hebt, doe het dan niet. Jij kent je paard het beste, en meestal is je gevoel goed. Stel je voor dat je nu een tijd zo door gaat, als het dan later toch flink mis blijkt te zijn, dan voel je jezelf enorm schuldig.
Er is nu ook zo veel te krijgen! Zelf vind ik Cole's Limitid erg fijn spul. Een soort Gel wat je op de pees kan smeren. Ook is Arthrose Gelitinaat fijn spul. Maar ik denk dat jou DA het beste kan zeggen wat goed is voor jou paard.

Offtopic: leuk paard heb je trouwens! (even gespiekt in je profiel).

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 32 bezoekers