Mogelijk Rhino in Houten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Mogelijk Rhino in Houten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 21:37

Ik vind het doodeng, maar in Houten zijn vandaag 3 á 4 gevallen van Rhino bekend geworden.

[edit:BartVB]
Vooralsnog is er niets aan de hand en zijn er geen aanwijzigen dat er Rhino is in Houten. Lees aub het hele topic door voor je te snel conclusies trekt.

(titel ook veranderd)
[/edit]


PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 21:41

De manege waar het heerst is de bron. Mijn stalgenote heeft zojuist gebeld en ze hebben schoorvoetend toegegeven dat er rhino is geconstateerd.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 21:43

[edit heike] Naam van de stal verwijderd. Er zijn geen feiten bekend, maar de stalling loopt zo wel naamschade op en wordt aardig te grabbel gegooit.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 21:46

Ja allicht, die heeft het geconstateerd lijkt me.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 21:54

Ik ga morgen de Uithof bellen om 100% zeker te weten dat het in Houten heerst. Tot die tijd ga ik er absoluut vanuit dát het er heerst. Ik denk dat mensen met zo'n ziekte heel voorzichtig moeten zijn. Er komt dus niemand uit Houten het erf op en mijn paard komt er niet af voor ik zeker weet dat het "veilig" is.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 22:00

Wanneer heeft het eerder geheerst dan? Verward

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 22:09

Kido schreef:
Hoe zeker is het dat het daar heerst?


De eigenaar heeft het tegen mijn stalgenote toegegeven, en morgen bel ik voor de zekerheid de Uithof, maar we kunnen niet voorzichtig genoeg zijn.


PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 22:57

Gewoon voorzichtig zijn, vandaar ook dit topic. Je kunt met deze rot-ziekte beter te veel als te weinig voorzorgsmaatregelen treffen. Wat ik stompzinnig vind is dat de eigenaar van zo'n grote manege geheimzinnig doet over deze ziektegevallen. Snap best dat je na een droes-golf niet echt trots bent op weer een besmetting, en ik kan me niet voorstellen dat hij hier over liegt om ons te "stangen". Mocht nou blijken dat er helemaal geen rhino heerst op die stal hoop ik dat ie een aambeeld op zijn kop krijgt.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 10:43

Zelf ook de Uithof gebeld. Vanmiddag gaat er een arts van de Uithof de regio in. Mocht het niet meer dan een gerucht zijn; mijn oprechte excuses voor het zaaien van onrust, dacht dat dit een betrouwbare bron was.

[Edit Karin] naam stal verwijderd [/edit]

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 11:34

Ik kreeg ook een, eh, "hartrolling", hihi. Ik ga mijn stalgenote een schop onder haar achterste geven als blijkt dat ze het "verkeerd verstaan" heeft. Heb amper geslapen vannacht. Boos!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 14:59

Kunnen jullie ophouden ruzie te maken in dit topic? Ik was ervan overtuigd dat mijn informatie uit betrouwbare bronnen kwam, maar na navraag bleek dat er nog niks zeker was. Ik heb mijn excuses aangeboden voor het onrust zaaien en daar hoef ik niet nog 20 keer de les over gelezen te worden. Dit topic in het kort:

Ik dacht zeker te weten dat er rhino heerste, dat is helemaal absoluut niet zeker en de uitslag van de Uithof hoor ik morgenochtend. Als iemand nuttige informatie heeft zie ik die graag hier, maar ge-eikel tegenover elkaar gaarne via PB, zodat we het bos nog wel zien door de boompjes.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 18:24

Prisca schreef:
Er heerst dus geen Rhino op stal ben net thuis kan je zeggen dat ze behoorlijk pissig zijn (zachtjes uitgedrukt) dit gaat echt een flink staartje krijgen en voornamelijk tegen Bokt. Ik heb Heike gesproken vanavond en de ernst van de zaak verteld ik zal haar morgen weer bellen.

Mensen bedankt wees maar trots op jezelf wie dit de wereld in heeft geholpen Boos! .


JOUW ernst van de zaak waarschijnlijk. Je deed tegen mij ook al alsof ik een achterlijke verrader was die maar wat uit zijn nek kletste maar jij loopt de boel gewoon goor op te hitsen. Echt heel triest, alsof die manege niet zonder je kan. Ik kots van dat soort mensen. Gatverdamme! Boos!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 18:25

SplashIsLief schreef:
Het is nou dus zeker dat er GEEN rhino is? Blond


Inderdaad, er heerst geen Rhino. Er waren wel wat paarden met koorts, maar die waren wat grieperig van de hoge temperatuursverschillen.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 18:57

Karin schreef:
Ik zou niet weten waarom dit voor Bokt een staartje zou moeten krijgen. De kwestie wordt hier besproken zonder dat de naam van de stal wordt genoemd. En op een enkeling na (die daarop inmiddels is aangesproken) doet iedereen op een nette en constructieve manier mee aan de discussie. Misschien is het een idee dat de betreffende stalhouders hier hun zegje komen doen in plaats van met 'stappen' te dreigen? Dan heb je duidelijkheid uit de eerste hand en daar bereik je IMO veel meer mee.


OK dan! Mee eens

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 19:01

http://www.vet.uu.nl En dan onder Paarden kijken. Daar heb je een kopje Nieuws en daar staat info over Rhino.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 13:44

Mijn tip (en ook voor mezelf); wil je het zeker weten waar het heerst of wat "riskante" gebieden zijn om met je paard te komen: bel de Uithof! Daar lopen ook Rhino-experts die je alle info kunnen geven die je wil.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Trendiction, YandexBot en 24 bezoekers