*rondom beslaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-01 10:49

Hallo!
Mijn 10-jarige ruin is enkel vooraan beslagen. Dit is al zo van toen ik hem kocht, een jaar geleden. Ik rij met hem veel buiten, maar ik doe ook wat dressuur en wat springen.
Ik vind dat idee over enkel vooraan beslaan maar raar, zeker als je bedenkt dat een paard zou moeten met zijn achterhand lopen, en dat die hoeven dan kwetsbaarder zouden moeten zijn.


Waarom wordt het ene paard vooraan beslagen en het andere rondom? Mag ik mijn paardje zomaar zondom laten beslaan, of is daar geen enkele reden toe? Verward

Hopelijk weet iemand daar een antwoord op.


Femke

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...



visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-01 14:27

Citaat:
Op 2001-04-12 12:11, schreef Sonja:
Waarom heb je zin in die extra kosten als je smid het blijkbaar niet nodig vindt ????
Sonja


Ja, daar is natuurlijk wel iets voor te vinden! Clown

Maar heeft het paard daar da geen last van? En wat zijn de voordelen van rondom beslaan? En wat zijn de nadelen van Enkel vooraan beslaan? Verward
Ik heb het gevoel dat mijn paardke zijn hoeven achteraan gewakkelijker wat doorzetten als ik 's zomers met hem op beton wandel.
Femke

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-01 21:24

Citaat:
Op 2001-04-12 20:38, schreef Jippie:
Toen mijn paard nog erg jong was stond hij op blote voeten maar naarmate de training vorderde heb ik er eerst een ijzertje voor onder laten zetten, voor de grip. Omdat hij zich nog wel eens raakte heb ik pas later een ijzer achter laten leggen.
Hij is nu rondom beslagen omdat hij hiermee een goede grip op de bodem heeft, daardoor kan ik hem net een beetje meer laten showen.
Voor heeft ie gewonen ijzers en achter heeft ie een jacht-ijzer. Dat heb in niet zelf verzonnen hoor maar mijn smit *LOL*

Als je nu heel tevreden bent over hoe je paard loopt zou ik er niet veel aan veranderen.

Party!! Pling Party!! Pling Party!!



Wat bedoel je met 'dat hij zich weleens raakte' ?
Dat hij tegen zijn koot trapje met zijn achterhoef?
Femke Party!!

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-01 14:24

Aja, nu weet ik wat je bedoelt Pling
Daar heb ik nog geen last van gehad.
Femke Party!!

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Flip00, Hieperdi, MerelV, mingming, xYaartje en 91 bezoekers