dikke buik???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-01 19:24

Vandaag kwam de osteopaat kijken (want mijn paard heeft last van haar rug) en ze vroeg of mijn paard drachtig was (???!!) Mijn paard heeft een behoorlijk dikke buik, en heeft dat best vaak. Ook na het rijden is het niet weg. WAt kan het zijn? Kan me niet voorstellen dat ze drachtig is omdat ze de hele zomer gewoon hengstig is geweest. Ze heeft wel een keer een dag naast een hengst gestaan omdat die idioot van een staleigenaar een hengst naast een kudde merrie ging zetten, met als 'hekwerk' een simpel lintje. Maar ook daarna was ze gewoon hengstig.

groetjes,

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 19:33

Wanneer heb je haar voor het laatst ontwormd?? Kan ook een reden zijn Verward

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 14:30

Hmm, zo'n 8 weken geleden. Ik doe het altijd iedere 8 weken. Is dat niet genoeg, denk je?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 14:35

Staat ze veel in het gras? Het zou een grasbuik kunnen zijn, die merries van mij hebben daar soms ook extreem last van.
Krijg soms ook vragen over drachtigheid ed!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 14:40

Ja, elke 8 weken is vaak genoeg hoor! Idd misschien een grasbuik als ze veel op het land staat. Ach, en sommige paarden hebben nou eenmaal wat sneller een dikke pens dan andere(Ik heb zelf ook zo eentje, lijkt ook wel 10 mnd drachtig Haha! ).

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 11:25

En dat terwijl ze een jaar geleden zo mager als een lat was.....

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 21:02

Citaat:
Kan me niet voorstellen dat ze drachtig is omdat ze de hele zomer gewoon hengstig is geweest. Ze heeft wel een keer een dag naast een hengst gestaan omdat die idioot van een staleigenaar een hengst naast een kudde merrie ging zetten, met als 'hekwerk' een simpel lintje. Maar ook daarna was ze gewoon hengstig.


Sommige merries blijven gewoon hengstig ook als ze drachtig zijn.
En een ongelukje zit in een klein gaatje.. Knipoog

Voor de zekerheid even laten opvoelen door de DA.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 10:48

Je kan ook gewoon in het bezit zijn van een buikig model....
Mijn Nefje staat een beetje in het vierkants model en is dus wat korter in de rug. [naam verwijderd] heeft heel veel aanleg om buikig te worden. Al die ingewanden moeten toch ergens zitten!
Als ik haar heel veel train, dan gaat de buik een beetje weg, (goed rondrijden over de rug, dan train je ook de buikspieren) maar een weekje op rust en PLOP, daar is die weer!

Als [naam verwijderd] afslankt, dan valt ze in op de rug en billen, nooit gaat die buik spontaan weg. Die buik verdwijnt alleen door gerichte training.
Het heeft bij [naam verwijderd] helemaal niets met een ziekte, dracht of wormen te maken. Zo is ze gewoon. En ik vind het eigenlijk ook wel weer grappig, dat is nou eenmaal typisch [naam verwijderd].
Toen ik haar net kocht, was ze overigens helemaal niet buikig, ze was als driejarige heel rank. Die buik kwam in het voorjaar, toen ze 4 werd en wat uitgegreoid was. Dan worden ze breed.
Zien hoe erg het is?, kijk in mijn profiel.....

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 18:47

Ik heb de andere berichten niet gelezen dsu weet niet of dit al gezecht is.

Staat je paard op stro, zo ja eet hij ervan?
Dan zou het namelijk heel goed kunnen dat hij gewoon een dikke strobuik heeft.

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 22:26

Bij ons op stal kwam eens een keer een pony te staan van een meisje. Ik vraag aan haar: "goh is zij drachtig?". Nee hoor zegt dat meisie, zij heeft heel veel wortels gegeten. Zal wel dacht ik. Affijn na een paar maanden op een koude februaridag ga ik smorgens vroeg voeren en mesten... En wat zie ik tot mijn verbazing??? Er ligt een veulentje in de stal... Alles is gelukkig goed gegaan, terwijl die meiden de avond ervoor nog hebben gesprongen met die pony en hoe... Arm beest. Dus mijn advies: Laat het voor de zekerheid effe checken door de DA. Groetjes.... Lachen