singeldwang ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:38

hhaha en die van mij heeft ook singeldwang, hij schopt dan naar voren met een achterbeen, wel eng want hij heeft me wel es een schop verkocht. Knipoog
wat vaak ook een reden kan zijn is een koud zadel of een koude singel.
mijn pony doet het namelijk in de zomer bijna niet.
ook je zadel te ver naar voren leggen kan de oorzaak zijn.

die van mij doet het nu al vier jaar.
ik leg het zadel erop, doe de singel op het eerste gatje, loop er dan bij weg, doe even wat anders en singel vervolgens verder aan.


ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:49

zoo. dat lijkt me wel een rug-porbleem, laat je zadel maar es goed nakijken, want als ik dit zo lees kan er wel meer aan de hand zijn.

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:55

is het niet zo dat op de plaats waar de singel zit, ook de buikspieren van een paard beginnen? vlak erachter?
met een klein foefje kan je je paard zijn buikspieren laten optrekken,.maak met je vingers een streep van tussen de voorbenen door naar tussen de achterbenen, je kunt dan zien of je paard zijn buikspier optrekt.

het was ergens goed voor, al weet ik nu echt niet meer wat dat was. Verward
die bult achter de singel is naar mijn weten een plaat, een soort kussen gevuld met vocht, is heel onschuldig, maar kan wel degelijk problemen veroozaken als het ergens tegenaan drukt.
je ziet het wel bij drachtige merries, en soms paarden die stalbenen hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, ImkeTarek, Leen_Evers, LiannePuthzy en 109 bezoekers