Update Destiny & Tildren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Update Destiny & Tildren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 14:25

het is nu 9 dagen geleden dat destiny het infuus Tildren heeft gehad, en ook al moet ik nog een week of 2 wachten voor ik weet of het echt geholpen heeft, lijkt het er op dat het de goede kant op gaat

ze draaft en speelt meer dan ooit tevoren in de wei

maar oke ze draaft nogsteeds linksachter wat korter dan rechtsachter, al zie ik er af en toe niets aan

ook kwam ze van de week in een galopje de wei uit gerend, terwijl ze tot voor kort de sprong in de galop niet kon maken, en toen ineens een redelijk sprong had in de galop

maar ik heb wel het idee dat ze minder last van dr been heeft, ze was eerst ook wel vrolijk hoor, en soms liep ze al showend door de wei en zag je er niets aan, nu is ze nog een heel stuk actiever uit zichzelf

nog even allemaal meeduimen dan ze echt 100% goed gaat lopen Lachen

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:59

Wat goed dat ze zich dan weer zo goed voelt...
Hopen dat ze er over een tijdje helemaal geen last meer van heeft!!
Mag je haar ook weer gaan rijden als dit aanslaat?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 15:05

ja ik mag haar nu ok al rijden, gewoon wat stappen in het bos, maar als dit aanslaat kan ze weer meer gaan doen onder het zadel Lachen dus niet alleen stappen, maar ook wat draven enzo!

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:56

Super om te horen Renske. OK dan! Ik zal laatst inderdaad nog te denken hoe het nu met Destiny zou gaan. Hopen dat het in deze lijn doorzet. Houd ons op de hoogte.
*heeft ons duimen toch geholpen*.
Groetjes Joyce

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:56

Volgens mij heb ga jij het straks nog druk krijgen !! Haha! heb je weer 2 paarden om dagelijks te rijden ! (niet dat het daarom gaat..dat snap ik wel) maar het klinkt goed renske !!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 21:08

laten we het hopen Haha!

ik heb 2 jaar lang 7 dagen per week 2 soms 3 paarden gereden Haha! ook een tijdje 4 toen ik mn bijrijdpaardje ging inrijden Haha! (goed voor mn conditie Knipoog )

maar sinds die echt goed zadelmak is en de basis kent doe ik die niet meer, mn moeder's paard gaat soms ff mee naar het bos meer doe ik er ook niet mee, Quentin die wordt nogsteeds dagelijks afgebeuld Knipoog en ik hoop dat desje weer een keer of 2/3 per week fijn mee naar het bos kan

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:19

MOoooi, kunnen we eindelijk met zijn 2e buitenrijde:P haha! Echt fijn joh, hopen dat Desje weer helemaal de oude word!!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:21

Wat fijn dat Desje zo goed reageert!! Veel succes en ik duim mee!!

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:31

dat gaat vast goedkomen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:35

Klinkt goed
Hoop voor je dat het zo door blijft zetten.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 14:33

nog meer nieuws Haha!

ze stond vandaag zoals altijd met Quentin en desire buiten, ineens hoort ze in de verte wat muziek(t is carnaval he Knipoog ) en ze gaat helemaal gespannen staan, neusgaten groot oortjes naar voren en ze begint me toch te rennen en te bokken haha echt een geweldig gezicht! ze vloog heel de wei+bak door

en Quentin en desire bleven verbaast staan kijken wat des nu weer aan het doen was

lang geleden dat ik haar in dr eentje echt zo uit haar dak heb zien gaan Lachen

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:25

fijn zeg dat het zo goed gaat!

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:33

leuk om te zien he?
bij mijn pony is dat ook zo leuk.
die van mij loopt nu nog steeds iets korter met haar been,maar ze bokt en raced wel heel veel,dus neem ik aan dat ze er niet veel last van heeft.
veel succes nog met je pony.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:44

Mooi om te horen dat je al verschil kunt zien. Veel plezier samen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 18:00


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:50

dat is mooi dus dan is de behandeling niet voor niets geweest. Veel succes verder.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:26

echt super joh! hopen dat het in dit tempo blijft doorzetten!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:57

Wat fijn Renske! hopen dat het zo blijft!
Zou je mij wat uitleg kunnen sturen over wat Tildren nu precies is en hoe het werkt? Andrew is ook veel blijer nu, maar hij heeft dan ook pijnstillende ontstekingremmers... Misschien is dit voor hem op termijn (afhankelijk hoe het zich ontwikkeld) ook nog een alternatief...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:34

Ik heb even gemist waarom je paard dit middel heeft gekregen, maar ik dacht er ook al een tijd aan om dit te proberen bij mijn oudste merrie. Niet dat ze kreupelt maar ze is wel wat stijf door de ocd in haar spronggewrichten. Ik ben benieuwd of je ervaring zo goed blijft, dan ga ik het misschien ook eens proberen. Het is wel heel duur geloof ik he?

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:49

Wat goed zeg!
Ze laat iig al zien dat ze veel minder pijn heeft. Hopen dat deze steigende lijn blijft.

Zou je mij ook wat info kunnen sturen over Tildren?

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 03:32

mooi rens, dat t steeds beter gaat! Des is toch zo'n geweldige Pony (:P)

En na alle pecht bij jou, verdien je wel wat geluk!!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 14:43

ik heb vandaag de rekening gekregen! wat een meevaller!
na het bedrag(ruim 450 euro) wat een vriendin van mij bij een kliniek had moeten betalen, rekende ik op hetzelfde, omdat mijn DA en die kliniek samenwerken

336 euro en een paar cent, dat was een meevaller!

Jura, destiny heeft 6 jaar geleden spat gekregen, na een jaar weidegang liep ze weer oke, toen na 6 mnd werd er HKO geconstateerd, door overbelasting voorbenen ivm de spat.
daarna heeft ze nog M1 dressuur en L springen gelopen en werd daarna recreatief gereden.
ruim 2 jaar terug werd ze ineens linksachter kreupel, na wat onderzoeken&foto's bleek dat de spat verder is gaan woekeren, het spronggewricht zelf is dus aangetast.
ze heeft een tijdje op 3 benen gestaan, en ik was al bezig met afscheid nemen, want ja een paardje met zoveel pijn laten staan dat kan niet.
toen ging ze LA weer wat meer gebruiken, en werd weer vrolijker.
Mn DA zei toen, laat haar maar lekker in de wei staan, af en toe wandelen of een stapritje moet best kunnen, kijk maar hoe het verder gaat qua kreupelheid

en het verbeterde, ze kan er zelfs helemaal doorheen lopen, dat je er echt niets aan ziet, behalve dan de galop, de sprong kan ze niet meer maken, en in een rustig arbeidsdrafje blijft LA achter.

nu heeft ze weer een galopsprong(niet geweldig maar zeker een echte sprong ipv beentjes stijf naast ekaar houden) en de draf is ook beter, ook nog niet 100% maar t is nu precies 3 weken geleden, en met 3-4 weken zou ik pas resultaat kunnen zien en na 6 weken het definitieve resultaat.

maar ze is zo blij en loopt zo te rennen en te spelen in de wei, in dr eentje sprintjes trekken en flink wat vreugdebokken erbij, echt geweldig Lachen

dalijk maar weer eens t zadel er op en een klein buitenritje maken, gewoon stappen, en dan dat langzaam opbouwen naar wat langere ritjes en wat draven erbij, net wat ze zelf aangeeft.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:01

Volgens mij kun je van die 120 euro die je nu "over" hebt, het best een bodyprotector aanschaffen Haha! , iets zegt mij dat je die misschien nu wel nodig gaat hebben OK dan!

ps, mijn Tildren is al een week in bestelling !

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 20:20

haha ze was superbraaf! wel wat kijkerig, wat ze normaal nooit is, maar we hebben mooi een stuk gestapt en 1 stukje wat gedraafd en een galopje

als ik op het linkerbeen zit met lichtrijden gooit ze vrij hoog op maar voelt wel regelmatig, rij ik op het rechtvoorbeen met lichtrijden, dan kom ik amper uit t zadel en voelt ze minder
zal wel te maken hebben met dat ze linksachter wel iets korter draaft

maargoed, ze wilde zelf heel erg graag, en de galop voelde wel behoorlijk oke!niet meer dat gehuppel, maar een galopsprong!

alles bij elkaar in totoaal een paar honderd meter in draf+galop, wil niet teveel doen, verder lekker gestapt en ze vond t maar wat mooi dat ze mee mocht Lachen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 15:07

Renske20 schreef:
Jura, destiny heeft 6 jaar geleden spat gekregen, na een jaar weidegang liep ze weer oke, toen na 6 mnd werd er HKO geconstateerd, door overbelasting voorbenen ivm de spat.
daarna heeft ze nog M1 dressuur en L springen gelopen en werd daarna recreatief gereden.
ruim 2 jaar terug werd ze ineens linksachter kreupel, na wat onderzoeken&foto's bleek dat de spat verder is gaan woekeren, het spronggewricht zelf is dus aangetast.
ze heeft een tijdje op 3 benen gestaan, en ik was al bezig met afscheid nemen, want ja een paardje met zoveel pijn laten staan dat kan niet.
toen ging ze LA weer wat meer gebruiken, en werd weer vrolijker.
Mn DA zei toen, laat haar maar lekker in de wei staan, af en toe wandelen of een stapritje moet best kunnen, kijk maar hoe het verder gaat qua kreupelheid

en het verbeterde, ze kan er zelfs helemaal doorheen lopen, dat je er echt niets aan ziet, behalve dan de galop, de sprong kan ze niet meer maken, en in een rustig arbeidsdrafje blijft LA achter.

nu heeft ze weer een galopsprong(niet geweldig maar zeker een echte sprong ipv beentjes stijf naast ekaar houden) en de draf is ook beter, ook nog niet 100% maar t is nu precies 3 weken geleden, en met 3-4 weken zou ik pas resultaat kunnen zien en na 6 weken het definitieve resultaat.

maar ze is zo blij en loopt zo te rennen en te spelen in de wei, in dr eentje sprintjes trekken en flink wat vreugdebokken erbij, echt geweldig Lachen

dalijk maar weer eens t zadel er op en een klein buitenritje maken, gewoon stappen, en dan dat langzaam opbouwen naar wat langere ritjes en wat draven erbij, net wat ze zelf aangeeft.


Klinkt goed! En bij welke kliniek is dit gedaan, alleen Emmeloord doet het toch dacht ik? En er is in principe maar 1 behandeling nodig toch? Ik blijf het wel een hoop geld vinden.