pony is vast aan linkerkant door spier.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

pony is vast aan linkerkant door spier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 22:46

Mijn pony heeft een verkorte linkerspier. Als je op de spier drukt gaat zijn hoofd omhoog uit reactie. Vandaag met rijden zat hij super vast. Ik heb er 1½ uur over gedaan met rijden omdat hij niet los was aan de linkerkant, maar daarna was hij nog niet los. Met poetsen masseer ik de spier altijd goed. Als mijn pony last krijgt met rijden van zijn spier dan zet hij zijn linkerkant vast. Ik kan dan dus niet veel meer doen.

Mijn pony kan ook niet zo goed stilstaan, dus oefen ik het door hem 4 tellen stil te zetten en dan weer gewoon voorwaards weg te rijden enz. Nou leveren ze op de manege natuurlijk weer commentaar dat ik tevaak stilsta, dat het vervelend is voor het paard, dat het irritant is voor de mensen die ook in de bak rijden enz.
Heel irritant voor mij dus, want ik sta in totaal maar 3 of 4 keer stil.

Maar goed, wie o wie kan mij helpen? Verdrietig

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:40

stap je altijd links op, dan zou je eens moet proberen een poos rechts of afwisselend, op te stijgen.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 23:42

Oke maar waar helpt dat tegen? wil k even weten Lachen maar dat zal denk ik niet helpen dat zijn spier zich beter gaat ontwikkelen....

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:50


santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:51

denk dat z'n spier misschien overbelast is.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 08:34

www.spierproblemen.nl Ellen heeft die spier vrij snel weer los, weet het uit ervaring! Kost 40 euro per behandeling!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 14:04

Oke ik zal even kijken.
Santerra: de spier is niet overbelast, de VA zei dat hij korter was, met massages zouden we hem wel losser e.d kunnen maken, maar Mazzeltje, hoeveel behandelingen zijn er ongeveer nodig, en zijn ze over heel zijn lichaam?

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 15:44

bijn alle paarden zijn in 3 behandelingen klaar, zelden meer, meestal minder...het hele lichaam wordt gedaan,het is ook bijna onmogelijk dat er maar 1 spier vast zit, want van het 1 ktrijg je het ander,...bel haar anders gewoon voor informatie?!

horsepartner
Berichten: 23
Geregistreerd: 21-09-03
Woonplaats: voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:09

gemiddel zo een 3 tot 4 behandelingen geef ik zelf bij paarden die vast zitten en inderdaad meestal is het niet 1 spier maar meerdere....