zomer eczeem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eining4ever

Berichten: 161
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: spijkenisse

zomer eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 12:46

ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met zomer eczeem en de behandeling hiervan?
mijn ijslandse merrie eining heeft hier in lichte mate last van.
ik gebruik zelf het product FENONOLF. waar ik zeer goede resultaten mee heb.
zijn er meer mensen die dit product kennen? en wat zijn jullie voors en tegens?

groetjes chantal

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:01

Er is hier heel veel over geschreven dus als je de zoekfunctie gebruikt krijg je veel berichten hierover.
Ik heb in het begin volgens mij wel fenonolf gebruikt het heette toen volgens mij anders. Werkte wel een paar jaar maar later werkte het minder dus ben ik overgestapt.
Ik heb nu een halsdeken gekocht en ik gebruik avs14 van de paardendrogist.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:06

ik heb ook een ivanhoe halsdeken besteld, en ik hoop dat dat novabogum spul helpt, ik heb het zelf niet, maar wcaht de reacties van de andere bokkers af

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:08

Heb jij hem al binnen de halsdeken. ik wel.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:31

nee, ik moet eerst nog de rekening ontvangen en betalen, en dan wordt ie opgestuurd....
lijkt mij ideaal die halsdeken, beter dan dat witte lompe ding wat ze tot nu steeds had...
ze heeft er vooral last van in haar manenkam.
wel jammer dat dat deken de voorpluk niet bedekt...
maar ik heb de reperatieset ook besteld, en mijn buurvrouw is een hele handige naaister, misschien dat zij daar iest op maakt

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:38

Ik heb hem dus wel al binnen en gepast. Hij lijkt wel strak maar dat komt denk ik ook door de rekbare stof. Ben benieuwd hoe hij bevalt. Die van mij heeft ook met name in de manen last.
Ben ook benieuwd naar de resultaten van dat nieuwe middel.
Als het goede resultaten heeft opgelevert ga ik het ook maar bestellen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:44

ik ga hem gebruiken voor mijn haflinger, ik zou eerst een m bestellen, maar volgens de leverancier kon ik beter een l nemen, de grootste maat dus.

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:55

Nou ik hem een kwpn-er van 1.53 en heb ook maal l. Ik moest hem ook niet kleiner hebben hoor.

eining4ever

Berichten: 161
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 13:58

mirtje: over welk nieuw middel heb je het?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:06

ik denk dat ze novabogum bedoeld

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:06

Ik heb het over novobogum. Een aantal bokkers zijn dit middel aan het proberen. Schijnt goed te werken maar na dit seizoen kunnen ze pas zeggen of het ook echt geholpen heeft.
Dat is een kuur van tabletten en als je die hebt gegeven schijnen ze van de zomerexzeem af te zijn.
Volgens mij staat het nog bij medisch met topic wondermiddel voor zomerexzeem moet je maar even lezen.
Het staat heel in het begin want er was weer op geraegeert.

Groetjes mirjam

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:08

Het staat dus bij medisch onder jouw topic.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:59

Hey tof te horen dat er nog die Ivanhoe halsdeken hebben ik heb ze juist besteld maa ook nog nie binnen....ik heb wel schriek dat het nie gaat passen op mijne spaanse hengten. ze hadden maar L maat...bang afwachten.... Ik hoop dat het nie direkt kapot is en dan het goed blijft zitten en passen...hebben jullie da al vroeger gehad ? T is de 1 ste x voor mij en heb ook NOvabogom besteld en betaald dus ook afwachten....LET'S HOPE !

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 15:23

er stond vandaag ook een heel artikel in de leeuwarder courant over zomerecxeem Lachen

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 16:06

Die van mij is best fors en heb dus ook maat l gedaan. Het lijkt strak te zitten, maar in de hals zitten nog genoeg plooitjes dus daar zit het niet helemaal strak, wel natuurlijk aan de zijkanten anders heeft het nog geen effect.
Je moet hem over het hoofd doen, ik dacht dat word nog wat maar ze vond alles goed.

Laat het voorjaar maar komen, wij zijn er klaar voor.

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 16:36

ik gebruik zelf Chevalaver (Chevalcare kruiden) in combinatie met bioresonantiedruppels, gaat erg goed. Haha! Ik heb een Harry's Horse vliegendeken met hals, bedoelen jullie dat met dat "witte ding" In het begin is 'ie stijf, maar na een paar keer wassen is 'ie heel soepel. Ik ben heel tevreden, ook omdat mijn Criollo zijn buik openschuurde en hier zit een buikflap aan! Ik ben ook benieuwd naar Novobogum. Nog even een tip: ik heb zelf een keer TKC97 gebruikt (deed niets voor mijn paard) dat was een jaar of 3 ,5 geleden en toen bleek hij allemaal rare plekken te krijgen Verward ...achteraf bleek het een gevaarlijk goedje te zijn op basis van petroleumderivaat en dat kan brandplekken geven.... Dus pas op wat je op je paard smeert (en dat geldt trouwens ook voor mok, ik las in een topic dat er iemand was die chloor op de mokplekken smeerde Verdrietig

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:04

ja ik heb ook een tijdje teatrea olie gebruikt, tot ik dat een keer zelf in een wondje kreeg, dat brande!!!! niet meer doen dus

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:52

Yep TKC is zeer 'brandend' je moet opletten je moet al handschoenen aandoen en niet op vacht laten lekken alleen op manen en staart wortel..is zeer agressief spul , als je te veel op doet verliezen ze hun manen...en het hielp nie bij ons

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:45

Bij Lex ben ik vorig jaar begonnen met Cullivetsem en het heeft een positief effect gehad (bijna al zijn manen waren nog over). Verder stond hij in de zomer 's nachts op stal. Deze zomer wil ik een boettdeken kopen, zodat hij de hele dag buiten kan blijven. Wat (ex-)stalgenoten van mij hebben goede ervaringen met TKC, maar dit hielp bij Lex niet zo goed.

Kira2007
Berichten: 3
Geregistreerd: 15-10-08

Re: zomer eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:32

Ik gebruik 'puur culico' druppels. ( www.paardendrogist.nl voor 20,95 euro.)
Dit werkt naar mijn mening erg goed.
Maar dit doe ik alleen ter ondersteuning van!
Want ik ben nog meer van mening dat het probleem van zomereczeem vooral van het spijsverteringsstelsel afhangt!
nl. 70% van het immuunsysteem is aan het spijsverteringsstelsel gekoppeld. Hier word voornamelijk over tolerantie of allergie besloten. Als er niets mis is met/bij het spijsverteringsapparaat dan zijn allergieën een zeldzaamheid. Als het spijsverteringsapparaat niet word behandeld, dan is aan een allergie niets te doen!
Daarom ben ik als eerste gaan zoeken naar andere voeding voor mijn paard (in dit geval vermindering van eiwitten) en daarnaast gebruik ik de druppels voor extra ondersteuning.
Misschien dat dit voor een ander ook kan helpen. Het blijft een lastig probleem!

Marije_jiplover

Berichten: 25317
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: zomer eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:45