ressistentie voor ivermectine in wormenkuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 09:53

Jeetje wat vervelend. Sterkte Ach gut In het topic van een DGK-student over ontwormen las ik wel dat er resistentie tegen ivectermine in de toekomst kan optreden. Wist niet dat dit al het geval was.



Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:25

Chubby schreef:
Hoihoi,

wormen kunnen resistent worden tegen ontwormingsmiddelen doordat er te laag gedoseerd wordt (hierdoor sterven de wormen niet, maar kunnen ze zich wapenen tegen de werkende stof), dit geldt ook voor vele bacteriesoorten en antibiotica.
Ik weet dat bepaalde hondensoorten en rattensoorten niet tegen elke stof (zoals ivermectine) kunnen: dit heeft dan wrs. te maken met een bepaald wit-gen dat ze dragen. Maar immuniteit van een paard tegen ivermectine ken ik absoluut niet: als het goed is werkt de ivermectine niet in op het paard maar op de wormen?!
Sterkte iig...


Klopt idd foutje

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 09:29

mijn paard is ook 1.60 en grof gebouwd mijn da zei dat mijn paard lang geen 600 kg woog want ik twijfelde ook of 1 spuit voldoende was. Hij zei dat als ik het precies wou weten ik hem even op de praktijk moest komen wegen. Dus dat was wel een goede tip van hem.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChelseaAyLee, Linde_C, wortel115 en 124 bezoekers