vast gelegen in de stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vinos

Berichten: 1792
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Borkel en Schaft

vast gelegen in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 19:42

hoi,

een pony bij ons op stal heeft een gehele nacht vastgelegen in zijn stand, zijn achterbeen zat om de ketting waar ie aan vast stond.
sochtends om 08.30 hebben we m losgemaakt maar hij wilde niet opstaan, de dierenarts constateerde dat hij in shock was aangezien zijn bloed en urine veels te donker waren en hij kon het aan zijn ogen e.d. zien...
smiddags om 12.00u. ging hij pas staan, na een flinke dosis medicijnen..
nu staat echter zijn mond helemaal scheef en het ziet er naar uit dat dit niet meer bijtrekt... waar zou dit van kunnen komen? Verward Scheve mond

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:22

waar het van komt? eigenlijk geen idee, misschien heeft hij wel zo lopen schudden met z'n hoofd van de pijn om los te komen dat hij met z'n mond tegen de rand is gaan beuken ofzo??
het zou kunnen..
maar dit is dus ook weer zoiets waarom ik niet van stands hou bléh..
ze kunnen zo snel vast komen zitten omdat ze vaststaan aan een ketting of iets dergelijks!
bléh Boos!

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:28

Door de shock kan deze ponny ook een hersenbeschadiging hebben opgelopen, waardoor bepaalde spieren tijdelijk of soms ook permanent niet meer goed werken. ik hoop wel, dat de eigemnaar van jullie stal overgaat naar boxjes i.p.v. stands.

vinos

Berichten: 1792
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Borkel en Schaft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 20:36

ja ik zat ook te denken aan een lichte hersenbloeding ofzo, hij kan ook heel moeilijk eten en zijn been is FLINK afgeschaafd... zielig joh, maar hij heeft flinke pijnstillers, en aan zijn lopen te zien een flinke klap op zijn spieren gehad... hij is nogal wankel.. t zal toch even afwachten zijn wat het word, en ja de vraag naar stallen is al voorgesteld.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:28

Staat hij nu lekker bij te komen in een box, of toch bij plaatsgebrek weer in de stand? Geen kritiek, maar vroeg het me gewoon af...

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:35

Ik denk eerder dat ie met het halster vast heeft gezeten en dat er een zenuw beschadiging is. Misschien voor de zekerheid nog even de DA bellen en laten komen.

vinos

Berichten: 1792
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Borkel en Schaft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 19:24

nee hij staat lekker bij te komen in een ruime box. dus dat is okey, die stands hebben we al 21 jaar, dit is de eerste keer dat er iets gebeurt, en in die stands staan ze op zich best goed hoor... maar ja.. in een box kan ook vanalles misgaan.. is gewoon pech gehad... de dieernarts komt nog langs dus ben benieuwd... groetjes