Goedgekeurd paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Goedgekeurd paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 00:29

Ik wil graag een paard aankopen en laten keuren.
Dat is ook gebeurd en het paard wordt goedgekeurd en er wordt ook nog gezegt een goed koop advies,maaaaar dan wordt er verteld dat het paard een los bot stukje heeft in de kogel,waar het paard geheel geen last van heeft,ook zegt de DA op de buigproeven niet.Niet 1 stap onregelmatig.Dus het paard wordt goedgekeurd en geeft ook nog een goed,koop advies.

Mijn vraag is nou hoe kan dit nu.
Paard heeft dus wel wat maar wordt daarmee gewoon goedgekeurd.
Waarom keur je eigenlijk zoon paard????Is hij nou wel of niet goed???
Of is het paard gewoon echt goed en mankeerd hij niks???
Ik weet het niet meer,maar ik heb de helft van de keuring betaald en die andere mensen de andere helft.
Die eigenaren van het paard waren boos omdat ze de helft moesten betalen omdat we afgesproken hadden,als het paard goed zou zijn dat ik het paard de keuring zou betalen en het paard zou kopen.

Moet ik het paard alsnog kopen??
Wat is jullie mening???

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.


Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 00:34

Hoogswaarschijnlijk heb jij die wel,dus leg mij dat dan is uit???

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.


Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 00:36

Omdat de verzekering hem niet dekt.

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 00:45

Heel erg bedankt voor jullie reakties.
Hier ben ik erg blij mee.
Komt misschien wel een beetje raar over,maar ik heb het verhaal verdraait.
Het paard is namelijk van mij.Het paard is vanmorgen gekeurd bij bodegraven.Sorrie dat ik het verhaal omgedraait heb,maar dat komt omdat ik mij hier door erg onzeker door voel. en dat ik nu een paard op stal heb staan wat niet goed is en dat ik haar niet meer kan verkopen.

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 00:47

Het paard is als sportpaard gekeurd.Paard heeft Z1 dressuur en L springen en L samengesteld gelopen en is 9 jaar.Ze zou verkocht worden voor de prijs van 6750 euro.

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 00:50

Ja wist ik maar wat het probleem was.Ik zit nu dus met de gebakken peren.
Ik weet nu echt niet wat ik hier mee moet.
Hier baal ik goed van.
Het kost me ook nog is de helft van de keuring want dat vind de da wel het minst wat ik er aan kan doen.
Belachelijk gewoon.

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 00:55

Wouter24"]
[quote="Zauber schreef:
Omdat de verzekering hem niet dekt.

laat je het er toch uithalen? dat geld van de operatie trek je dan van het aankoopbedrag af, dat is de ongeschreven regel in de handel
[/quote]
Nee dat wilde ze niet.Ze wilde dat ik het paard laat opereren en dan weer op mijn kosten keuren.

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 21:51

Hallo mensen,Ik heb vanochtend maar is een verzekeringsmaatschapij gebeld in dit geval Amev Hippo.Ik heb het verhaal helemaal verteld,en die meneer vertelde mij,dat het paard geheel verzekerd kan worden,alleen het chipje niet.Dat houd in dat als het paard daar kreupel aan zou worden dan krijg ik alles vergoed,alleen als ik besluit het shipje er uit te laten halen dat wordt niet vergoed.Het paard kan dus in zijn geheel gewoon in de verzekering zonder het kleine chipje, en dat lijkt mij logis.Die meneer vond het niet zo leuk dat meneer Hofland de beslissing al had genomen voor de verzekering dat ze het paard wel zouden verzekeren maar niet het been van het paard waar het chipje in zit.
Ook zij deze meneer dat dit chipje er waarschijnlijk er al lang in zou zitten.Omdat het paard ook gewoon zeer goed zonder 1 pas ongerelmatig te lopen op de buigproeven.Hij vertelde mij dat het paard er geen last van zou krijgen vanwege haar sportprestaties.En wat hij ook heel onterecht vond is dat ik de helft van de keuring moest betalen,omdat het paard gewoon goed is.Hofland zij tegen mij dat dit wel het minste was wat ik kon doen voor die mensen want die hadden ook nog is geen paard en de andere helft van de keuring..De verzekering gaf mij een atvies een het paard te laten verzekeren omdat na 6 weken het keurings raport weer is verlopen.Anders moet je weer kuren.Ik zij maar ik heb geen keurings raport gehad want dat hebben die mensen.Hij zij ik heb genoeg aan een copie,dus dat ga ik proberen om te krijgen,en dan laat ik haar maar verzekeren.Ik heb er gewoon de hele nacht van wakker gelegen,omdat ik hier niet bij kan met mijn hoofd.Tjonge jonge wat is dit een gezeik.
Ik weet niet of ik dat moet pikken.
Groetjes Zauber

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 22:08

Volgens mij moeten ze indredaad de keuring betalen,maar nu krijg ik de rekening thuis nog sterker hij lag vanochtend al door de bus.Zo snel heb ik nog nooit een rekening gehad.Het paard is gister gekeurd.Maar als ik die rekening niet betaal dan krijg ik een hoop last van een deurwaarden denk ik.

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 22:11

O dat vergeet ik nog,mijn paard heeft het chipje niet tegen de kogel maar er vandaan en is ingekappseld

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 22:12

Ja maar hoe dan?Moet ik die rekening dan naar hun sturen?Die gooien ze dan in de prullebak

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 22:20

Dankjewel maar de afspraak was mondeling paard goedgekeurd dan zouden hun de keuring betalen en het paard kopen.Paard afgekeurd dan zou ik het betalen.

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 22:02

Zo durf je haast geen paard meer te laten keuren.
1 ding is zeker ik weet in iedergeval dat mijn paard super gezond is.
Ze had allemaal 1en en 2 2tjes dus super toch?
Dus als er nog iemand intresse heeft??????

Groetjes Zauber.

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 20:48

Nou ik heb die mensen gebeld vandaag.En wat denk je?Ik vertelden dat het paard in zijn geheel verzekerd was.Want vlak voor dat ik die mensen belden heb ik de verzekering gebeld en haar per direckt laten verzekeren.Zelfs als ze kreupel ZOU worden dan wordt het ook nog uitbetaald,zo heb ik dat geregeld.Dus ook de operatie wordt betaald.Aangezien dat ik wel de helft moet betalen van de keuring krijg ik geen keuringsraport DUS moet ze weer op nieuw gekeurd worden.

WEET JE WAT DIE MENSEN ZEGGEN.
Je mag ons raport wel overkopen.
Hoe durven ze dat nog te zeggen??? Verward
Ze denken echt dat ze goed en rieel bezig zijn.
Al kost mij die nieuwe keuring 1000 euro,maar die van hun die steken ze maar in hun hol. Boos!

Nou wat vinden jullie hier van?
Het wordt steeds gekker lijkt wel. Boos!



Ps mijn paard is nu voor 7500 euro verzekerd rondom ook ziektenkosten,en ik betaal zo ongeveer 62 euro per maand.
Wat betalen jullie.
Ik moet nog wel de papieren thuis gestuurd krijgen.
Maar nu is ze wel al gedekt. OK dan!


Groetjes Zauber.

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 22:46

Het komt juist door de kliniek bodegraven.Die vonden dat ik de helft van de rekening maar moest betalen,omdat het al vervelend genoeg was voor die mensen dat ze al de helft kwijt waren aan een goedgekeurd paard die ze niet meer moeten.

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 23:09

Die mensen denken echt dat ze in hun recht staan.Ik heb ze toch even vertelt dat eigenlijk wettelijk verplicht zijn om de merrie af te nemen,maar ook heb ik ze vertelt dat ik dat de merrie niet kan aandoen om bij mensen te zijn die haar niet willen.Dat is niet mijn bedoeling,want ik wil wel een goed huis voor haar.

Ik heb ze even een mailtje gestuurt met dat ze even op www.bokt.nl moeten klikken,zodat ze kunnen zien hoe de meningen verdeeld zijn,en dat ze dus echt heel erg fout zitten.

Dus mensen hier op bokt verkoop geen paard aan mensen die in bilthoven maartensdijk wonen.Ze staan bij stal arends.
Dus let goed op,anders kan het je een hoop geld kosten.
Gewaarschuwd mens telt voor 2. *LOL*

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 23:11

Morris schreef:
Nou, ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat was nu ook alweer afgesproken voordat je paard werd gekeurd?
Bij goedkeuring, gaat de koop door ...en de koper betaald de keuring.

Bij afkeuring, gaat de koop niet door ... en de verkoper betaald de keuring.

Heb je dit duidelijk afgesproken?

Tja klinkt mischien wel heel flauw, maar als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, zou je het daar voor kunnen leggen, misschien gaan ze er dan anders over denken.
Maar dit is nog wel behoorlijk stap, denk ik. Je bent toch met een dier bezig, en geen huis of zoiets.

Allemaal knap vervelend, en ik kan me best voorstellen dat je hier wakker van ligt, dat zou ik ook doen in zo'n situatie.

Succes ermee!!


Precies dat is zo afgesproken.

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers