Wondje in mond, wat kan ik het beste doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Wondje in mond, wat kan ik het beste doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 11:03

Gister tijdens het rijden reageerde Ozis erg fel op het vragen van stelling op de linkerhand. Uiteraard heb ik gelijk even haar mond gecontroleerd en daar bleek net achter haar mondhoek (aan de binnenkant dus, niet zichtbaar vanaf de buitenkant) een roze/rood schuurplekje te zitten Scheve mond Ze bleek er vrij gevoelig op, dus dat verklaarde haar gedrag natuurlijk Verdrietig Nu heb ik verder eigenlijk geen idee hoe het komt, haar bit past namelijk goed, ik ben naar mijn weten niet hardhandig en Ozis trekt zelf ook nooit meer Verward Mijn eerste vraag is dus, heeft iemand een idee hoe ze aan dit plekje zou kunnen komen en hoe zou ik het het beste kunnen behandelen? Ik heb gister geprobeerd om er vaseline op te smeren maar dit pakte niet goed Scheve mond

Mijn tweede vraag, wat kan ik nu dus het beste met haar doen? Als ik er mee door rij verergerd het waarschijnlijk alleen maar en ik wil natuurlijk niet rijden als ze pijn heeft Scheve mond Het lijkt me dus beter als ik haar eventjes stil zet zodat het wondje kan genezen. Door het slechte weer heb ik echter geen mogelijkheid om haar te longeren dus dat zou inhouden dat ze echt helemaal stil komt te staan Scheve mond Wat zouden jullie doen? Alvast bedankt voor de reacties OK dan!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:14

Ik zou voorlopig idd dat bit uit laten voorlopig, ander heeft het geen tijd om te genezen. Kan je niet dagelijks aan het halster met haar gaan stappen voorlopig? Als ik Daisy vrij geef ga ik wel drie kwartier aan de hand stappen, krijgt ze toch haar beweging.

Succes!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:18

Haken op de kiezen die in haar wang prikken? Is ze wel eens bij de tandarts geweest? Ze kan ook gewoon lomp op haar eigen wang gebeten hebben.
Wondjes in de mond genezen meestal heel snel, met een paar daagjes is dat wel bekeken.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:18

Misschien was het bit niet helemaal schoon en is er een voedselrest gaan irriteren? Als je verder altijd een rustige hand hebt en niet anders hebt gereden dan anders, zou dat de oorzaak kunnen zijn.

Vaseline was ook mijn idee, maar je zegt al dat dat niet goed pakt. Kun je niet met haar aan het halster gaan wandelen zodat ze er toch even uitkomt? In ieder geval toch maar even een dag of twee geen bit in, zodat dat wondje kan helen. En dan even iets minder krachtvoer geven. Knipoog

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:37

Voorlopig uierzalf erop smeren en geen bit in de mond. Zorg wel dat ze voldoende beweging krijgt (longeren of in de wei).

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:40

Aan de binnenkant van de mond kun je volgens mij niet echt handig iets smeren... Dat is in no-time weggesopt en lekker smaken doet het ook niet lijkt me.

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:33

ik denk net zoals margreet dat iets van haken aan der kiezen heeft of iets anders met haar kiezen. Iets smeren in de mond heeft geen zin. Een wondje in de mond geneest altijd iets sneller vanwege het speeksel. Ik zou dus gewoon rustig aan doen met haar en een dierenarts of tandarts langs laten komen.
Succes

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:23

ergens aan lopen knagen ? houtsplinters ? + wat hierboven al gezegd wordt haken kan ook heel goed

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 10:54

Bedankt voor de reacties OK dan! Ozis heeft gister lekker een dagje rust gehad Knipoog Het wondje zag er overigens al wat beter uit OK dan! Vandaag laat ik haar ook nog een dagje staan. Woensdag moet ik dan even kijken hoe het eruit ziet.

Ik ben trouwens van plan om op korte termijn de tandarts eens te laten komen. Verder vertoond ze geen symptonen van haken op de kiezen maar je kan het natuurlijk nooit weten Knipoog