diaree

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

diaree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 12:27

mijn paard heeft al lange tijd van diaree, hij wordt er op deze manier net dikker op Verward . Ik voerde altijd zemelen. Na een tip voer ik dit niet meer en zijn ontlasting is al wat dikker Knipoog . Weten jullie misschien iets om bij te voeren ( hij moet dikker worden) waar hij geen diaree van krijgt?

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 15:41

Misschien moet je eerst nagaan waarom je paard diarree heeft, het is niet normaal en er moet dus een rede voor zijn.
Laat hem nakijken door je da, mocht die geen aanwijsbare oorzaak kunnen vinden, kun je via de www.paardendrogist.nl zat spul krijgen voor paarden met diarree, wit brood wil ook helpen, maar is niet gezond voor grote hoeveelheden of langer termijn.
Je paard na laten nakijken door je da lijkt mij de beste optie.
succes

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 15:47

Idd, even laten checken waarom ze diarree heeft. Gezien je zegt dat ze het al een langere periode heeft kan het ws niet meer zijn van omschakeling van voer. Door Diarree kunnen ze gaan uitdrogen en das niet fijn. Misschien zit er wel iets niet goed in de darmen (bacterie oid).

Succes!

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 13:03

Tankx voor jullie reacties! heb inderdaad de da gevraagd, en hij gaf het advies om geen zemelen meer te voeren, dit hielp en hij heeft nu weer normale ontlasting. Ik ga nu proberen om hem wat dikker te krijgen met extra hooi.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:31

succes ermee!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:49

van hooi worden ze niet echt dik, je kunt dan beter kuil gaan voeren. Maisvlokken helpt ook goed, daar is mijn pony zelfs dikker van geworden.

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:58

ik heb de ervaring dat sommige paarden van kuil juist diarree krijgen

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:31

verootjoo schreef:
van hooi worden ze niet echt dik, je kunt dan beter kuil gaan voeren. Maisvlokken helpt ook goed, daar is mijn pony zelfs dikker van geworden.


Nee, geen kuil!! Daar krijgen ze juist diarree van (zoals Orsini ook al zei).
Gewoon hooi, liefst minimaal 3x per dag een flinke plak.
Als (zuiver) krachtvoer zou je gemengd graan kunnen gaan voeren.
Bv energiemix van Hartog. Hier zitten echt alleen maar granen in, zonder poespas.