Weet iemand wat dit is? vreemde plek achterop hoef.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Weet iemand wat dit is? vreemde plek achterop hoef.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 09:27

Gisteren heb ik Remy's hoeven helemaal schoongemaakt en kwam ik een rare plek tegen. Het zat achterop zijn hoef, vlakbij de haren.

Het was een soort blaasje van ongeveer 1,5 in doorsnee. (het zag er net als een blaar bij jezelf uit) Dit blaasje was wel gewoon open.

Ik heb dus dat blaasje helemaal weggehaald, omdat ik bang was dat er anders veel vuil onder zou komen, aangezien Remy snel last heeft van slechte stralen en zo. Daaronder zag je meteen roze huid zitten, net of er een soort zweertje onder zat.
Het was verder helemaal niet gevoelig; ik heb erop gedrukt maar Remy reageerde totaal niet.

Wie heeft enig idee wat dit kan zijn?

(Misschien dat ik vanavond even een foto ervan kan maken, zodat het iets duidelijker wordt. )

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:03

als ik dit lees denk ik of mok of rotstraal. Maar weet het niet zeker hoor. Ik zou voor de zekerheid zorgen dat die plek droogblijft, dus niet in de bagger zetten en de stal proberen zo droog en schoon mogelijk te houden. Als het erger wordt en je weet nog steeds niet wat het misschien even aan de DA vragen?

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 11:47

Ik denk niet dat het rotstraal is, want het zit aan de buitenkant van z'n voet zeg maar. Mok zit meestal meer in de holte, dus dat kan het ook niet zijn.

Sowiezo laat ik maandag / dinsdag even de dierenarts komen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:26

Ik denk dat het toch iets van een zweertje is.
Misschien heeft ie wel in een takje gestaan en dat heeft een wondje gemaakt.

Als het een voorhoef is kan het ook zijn dat ie zichzelf heeft aangetikt.

Ik zou het gewoon even een paar dagen aankijken voor je de DA belt.
Maak het wat schoon met betadine .

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 13:00

Hij heeft het aan zijn achterhoef. Misschien is het idd een wondje van op stal of zo ja...

Sowiezo komt de dierenarts volgende week, voor de jaarlijkse inenting.

Gisteren heb ik het zo droog mogelijk gemaakt en daarna de plek eromheen ingevet.

Vind het zo'n raar iets....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:32

Verplaatst van PP naar MD.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:48

lijkt op mok.. mok zitniet altijd in de holte, mijn paard had een plek in de kootholte en 1 op de bal(bijna tegen zijn hoef aan) nadat ik het schoongemaakt had bleef er een rood geiriteerd plekje over..
een paard bij mij op stal heeft mok tot boven de kogel lopen, mok kan helemaal naarboven trekken en zelfs naarbinnen..

het plekje voor de zekerheid gewoon wassen met betadine shampoo, goed uitspoelen.. heel goed droog maken en insmeren met uierzalf ofzo.. ik heb er zelf groene leem opgesmeerd en dat werkt perfect. dat smeer je er dik op en je kan het gewoon laten zitten.. groene leem ademt en er komt lucht bij, maar het vuil blijft buitengesloten.. dat laat je gewoon een poosje zitten en dan kan je het er zachtjes afborstelen.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:49

een poosje als in een paar dagen dan he Haha! of een weekje ofzo.. is echt een wondermiddel

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 14:40

Ok, dan ga ik dat proberen. en waar haal ik die groene leem ? is dat bij de normale paardenwinkel te krijgen of via de dierenarts ?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:01

bij de paardendrogist en sommige ruiterwinkles hebben het ook.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:13

Als het mok is raad ik je de pillen van MOK CURE aan.
Is homeopatisch.

Irisch lady heeft onlangs een topic geopend en boekt veel succes.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:47

Iwan heeft ook wel ns zo'n blaasje. Aan de achterzijde van z'n straal zit dat.
Ik zou me er niet te druk over maken. Zolang hij er geen last van heeft. Wij hebben ook wel ns een los velletje langs onze nagels.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:26

tinka had zoiets ook,was eerst een blaasje,en erna werd het hard,zij had het bij haar voorhoef,zij tikt zich dus waarschijnlijk vaker aan met de achterhoef.
ik weet niet waar jouw paard dat heeft?

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 01:20

En gewoon acederm erop ? Toen Omega mok had, heb ik dat erop gedaan en dat hielp heel goed , lijkt me ook goed om erop te doen als het geen mok is. En Tea tree oil ?!!! Is ook echt heel goed voor plekjes, wondjes enz !!! Maud , ik hoop dat het snel weer goed eruitziet !!! En ik denk dat je je vast niet druk hoeft te maken hoor !!!! En als je er niet gerust op bent, dan is het prettig als idd de DA even kijkt !!