rare stralen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-01 20:28

honey's achterhoeven hebben een beetje rare stralen.
Bij haar rechterachterhoef zit de de bovenste laag van de straal helemaal los. Alleen op de punt en bij de hoefballen zit ie nog vast. Als je dat losse stuk een beetje oplicht zit er een keurige (nieuwe???) straal onder.
Echter haar linkerhoef is het zelfde, maar daar zit geen nieuwe straal onder.
Het stinkt niet, is niet warm of vochtig, en is niet pijnlijk. Rotstraal lijkt me dus nvt.
Maar wat dan wel? WOrden de stralen eens in de zoveeltijd vernieuwd ofzo?

Ook heb ik erg moeten peuteren om een steentje uit haar hoef te krijgen. DIe zat muurvast in de witte lijn. Hij is er nu uit, maar er zit een gaatje nu (deukje). Wederom niet warm, vochtig of pijnlijk. Heb er niks aan gedaan. Hoef ik me hier verder niet druk om te maken of wel?

Ik heb haar achterhoeven trouwens maar ff ingeteerd. baat het niet dan schaat het niet.
Voorhoeven zien er overigens picobello uit.
Greetz stef

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 00:05

Eens in de zoveel tijd komt er inderdaad een nieuwe straal door. Dat gaat heel langzaam want ik ben met Bolivia d'r linkerachterhoef al 4 maanden bezig. Ik heb daar nu dus ook rotstraal zitten. Maar de smid komt morgen en ik hoop dat ie nu alles weg kan snijden want ik word het nu wel zat allemaal.

Goed schoonhouden eventueel met zout water, want ik was dus iets te laat.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 19:17

Isolda en Berber hebben ook regelmatig een klein kiezeltje/ steentje of een klein schelpje in die witte lijn. Nooit iets mee aan de hand geweest, ook al zit het soms tijdens het lopen een beetje naar. Ff afstappen en wat peuteren en weg is het.
Komt omdat wij wel vaak eens op een fietspad rijden. Dan heb je dat

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 19:19

losse stralen gewoon eraf trekken. (niet met geweld hoor) er kan alleen maar rotzooi achter blijven.

teren kan wel slecht zijn want het sluit de hoef af. Dus als je al hele vochtige hoeven hebt van bijv in de stal(urine)staan dan kan dat niet weg.

Alleen teren na bijv hoeven kappen. dan zijn ze mooi. Verder met teren voorzichtig zijn.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 09:18

ipv teer gebruik ik eens in de zoveel tijd blauwspray. Hoeven goed schoonmaken ende spray e stralen en in de straalgroeven. Het ontsmet en het maakt de stralen harder. Teer sluit eventuele bacterien in.