een waarschuwing voor bloedwormen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:40

HOE VAAK GEVEN JULLIE EQUEST? op de verpakking staat 1 x per 3 maanden is dat niet wat weinig? ik ontworm 1 x in de 7 weken de ene x een zware (ivermectine) de andere x een goedkope, want ik heb altijd begrepen dat de 1e wormen al gauw na de ontworming weer opduiken. nu had mijn paard vorige maand langaanhoudende diarree en heeft de da hem equest gegeven met advies vlak erna nog een x te ontwormen. toen heb ik na 2 weken hippotwin gegeven (hele spuit erin). nu ben ik van plan om de 2 gewone kuren zo,n zware te gaan geven is dit afdoende om die enge bloedworm buiten de deur te houden?of hoeft dat maar 2x per jaar? het is een oudje van 31



Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 12:41

mikey ik had altijd geleerd van vroeger dat het juist het beste is om de verschillende merken en stoffen af te wissel juist om resistentie tegen te gaan, dit is dus achterhaald. Alleen tegen ivermectine en die nieuwe mox... zou geen restentie zijn...
zo als ik alleen af kan met 1 x per 3 maanden equest dan ben ik stukken goedkoper uit ook goede tip. De fabrikanten houden ons paardeneigenaren lekker voor gek dus

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:23

ik veeg mijn stal iedere dag uit en steek met een schep tussen de rubbermatten en zo nu en dan komen er rode wormen mee. ze zijn niet echt groot die wormen maar ook niet echt klein denk zo'n 2 cm ofzo. zijn dit bloedwormen???? heeft niemand een plaatje ofzo

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:33

zijn het dus van die wormen??? die matten liggen op zon koeierooster dus het is makkelijk voor mij om er even een emmertje door heen te gooien als het van het weekend niet vriest dan ga ik meteen aan de schoonmaak.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:38

heeft er iemand een plaatje van die wormen?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:02

een tijdje terug vond ik iedere keer rode wormpjes van ongeveer 2 cm groot tussen de zijkanten van mn matten. zijn dit gewone pieren of paarde (bloed) wormen. ik heb pas nog equest gegeven en heb ze al een tijdje niet meer gesignaleerd in mn stal. er is toen hij pas ziek was (hevige diarree) wel bloed afgenomen maar niet gevonden

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:49

nee dit waren echt van die kleine maar toch enigzins dikkige wormen van zo'n 2 cm. ik heb ze de laatste weken niet meer aangetroffen want steek nu iedere dag met de schep ertussen om te kijken.brrr viezeriken die wormen. volgens mij zijn het ook geen regenwormen want die zijn lichter van kleur deze zijn echt rood

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:10

oh oh dus als ik ze nog een x in mijn stal rond zie struinen kan ik beter nog een x mn oudjes bloed laten onderzoeken en mn stal ontsmetten?
heeft er echt niemand een foto van zo'n worm?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 11:32

jet bedankt voor de info. die wormpjes die ik in oktober tussen mijn matten vond zijn dan geen bloedwormen gelukkig. was een beetje geschrokken omdat ik ook las dat het niet altijd in t bloed is aan te tonen na 1 test


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appel_33, Babootje, CairnTerrier, Cloud, dollyspikkel, evelienn28, FCSA, goldenarrow, kimmetje26, kusjemariska, NorwayFjord, Tango1979 en 103 bezoekers