Nieuwe behandeling tegen Botkreupelheid (o.a. HKO)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 09:33

Ik ben ook benieuwd. Maar het middel kan alleen succes hebben als degene die hem rijdt anders gaat rijden. Zolang je de voorhand blijft overbelasten is zo'n middel een symptoon betrijder en lost het zeker niets op. Dus ik weet niet of ik werkelijk zo blij ben met zo'n middel? Doe je de paarden er een plezzier mee als het telkens weer komt? De fabrikant in ieder geval wel!!!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:59

chantal1 schreef:
Aquahorse, ik kan het in dit geval echt niet met je eens zijn. Het is niet zo verstandig om het telkens op de ruiters af te schuiven, het kan zeker wel, maar niet altijd. Hoe verklaar jij anders dat paarden die 2 jaar in de wei staan dus niks moeten doen opeens HKO hebben.
Ik zou zeggen laten we blij zijn met elke oplossing die we voor dit soort problemen hebben!


Mijn mening is gebaseerd op de ervaring die wij hebben en helaas komen bij ons alleen rijpaarden. Let wel even op dat ik me goed bewust ben van het feit dat ruiters dit totaal onbewust doen. Dat betekent dat ze het gewoon niet weten of geleerd hebben. In mijn ogen kan je dus niet spreken van een schuldige. Hoe het kan dat 2 jarige zomaar HKO hebben, zou ik zo niet kunnen zeggen. Dat kan veel oorzaken hebben. Maar onze ervaring is dus puur gebaseerd op paarden die gereden worden of zijn.
Vandaar. Nu begrijp je mijn reactie misschien ook beter.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:01

joyce B schreef:
bij spat gaat het juist om de achterhand/spronggewricht... Waardoor zou dat dan ontstaan... Misschien daarvoor wel een goede oplossing...


Spat is vaak ook een vorm van overbelasting...

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:07

Voor HKO zijn veel oorzaken te noemen, ook voor paarden die uit het land komen. Voor spat geldt eigenlijk hetzelfde.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:17

Er zijn veel verschillende oorzaken en dan heb ik niet over erfelijkheid. Denk maar eens aan scheef zijn en dat kan door veel oorzaken, dat heeft dus helmaal niets met rijden te maken of met erfelijkheid.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:35

runningkawa schreef:
Dus niet altijd een ruiter probleem Haha!
Dus dan zou inspuiten wel een oplossing kunnen zijn.


Dat hoeft toch niet? Het heeft zeker niet mijn voorkeur. Met training kan je ook heel veel doen.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:38

Het zijn nogmaals geen onbekwame ruiters! Het zijn ruiters die dat niet geleerd hebben of weten, daar is niets onbekwaam aan. Ik heb ook gezegd... spat is vaak ook een vorm van overbelasting! Daaruit kan je opmaken dat ik dus helemaal niet alles over een kam scheer.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:46

Mist"]
[quote="Aqua8horse"][quote="joyce B schreef:
bij spat gaat het juist om de achterhand/spronggewricht... Waardoor zou dat dan ontstaan... Misschien daarvoor wel een goede oplossing...


Spat is vaak ook een vorm van overbelasting...
[/quote]

Ik wordt hier een beetje moe van.
1 van mijn paarden heeft ook spat (maar totaal geen last meer van) doordat het griffelbeentje (achter) gebroken werd door een trap van een paard. Ik stond erbij toen het gebeurde. Dus a.u.b niet altijd alles over 1 kam scheren. Niet alle kreupelheden zijn terug te voeren op onbekwame ruiters !!

en los daarvan gaat dit topic over een nieuw product waar wij meer over willen weten, en niet over de vraag of het "erin" gereden is of niet, want daar zijn, zoals je weet, de meningen over verdeeld. Dus please, als je niets te melden hebt over dit nieuwe product, laat voor 1x deze discussie achterwege.
[/quote]

Dat je er moe van wordt, is erg vervelend. Misschien moet je dan eens mijn antwoorden aandachtiger lezen. En ik denk niet dat het verboden is om mijn mening te geven, ook als past hij kennelijk niet in het straatje van sommige mensen.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sunny43, Theeglas en 87 bezoekers