natte benen of modder benen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 20:04

als m'n pony in de wei heft gestaan dan moet ze om er weer uit te komen door een modderig stukje. hierdoor heeft ze dan modderige koten.
niu deed ik altijd haar voeten afspuiten om de modder eraf te krijgen omdat dat minder lang nat zou blijven dan modderbeentjes? Verward

wat zou nou beter zijn? op stal zetten met modderpootjes of de benen afspuiten en dus met natten beentje sop stal zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 20:12

Het allerbeste:
beentjes afspuiten
handdoekje pakken en beentjes droogwrijven
en dan op stal zetten Knipoog

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 20:31

jep, dat doe ik nu dus ook, alleen krijg ik de beentjes niet helemaal droog Frusty

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 20:46

Dat laatste beetje vocht verdampt snel genoeg, afdrogen scheelt al een heel stuk vergeleken met helemaal natte benen. Wel regelmatig je handdoek wassen zodat je eventuele beginnende mok niet verergert door de bacteriën lekker te verspreiden en er in te wrijven. Een koek modder is in ieder geval niet goed, daar onder blijft het helemaal lang nat en daar voelt mok zich prima thuis!
Voor de echte fanatiekelingen met brave paarden: Je kunt ze ook droog föhnen! (niet te heet!) Bij mij op stal deed een mevrouw dat bij haar fries met zo ongeveer chronisch mok. Elke dag goed droog föhnen zodat het echt kurkdroog werd, hielp perfect in combinatie met goede mokzalf!

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 20:21

hmm fohnen gaat wel errug ver... *LOL*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 20:10

Je moet toch wat als je paard al superlang mok heeft en het wil maar niet overgaan. Nu scheert ze de sokken van haar fries af, erg zonde want dat hoort er nou eenmaal bij, maar het is wel veel beter schoon en droog te houden.

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-01 11:40

ja tuurlijk, als echt niets anders helpt zou ik ook gaah fohnen... Scheve mond\
maar alleen maar om het laatste beetje vocht weg te krijgen...