* Paard op zaagsel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-01 23:25

Mijn paard staat al jaren op zaagsel om een paar redenen. Maar ik heb het idee dat ze zich best wel verveeld soms, omdat ze niets te knabbelen heeft. Ze heeft wel een boei in haar box halen en ze komt er minimaal 2x per dag uit. Maar nou vroeg ik me af: kan ik misschien wat stukjes wortel of appel (of biksjes etc) verspreiden in haar box, zodat ze iets te zoeken heeft? Of is dat slecht omdat ze dan misschien teveel zaagsel binnen krijgt?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-01 12:14

Ja maar het probleem bij ons is, dat er niets mag! Dus dat is helaas geen optie, hoewel het wel een goed idee is. Daarom dacht ik aan stukjes wortel in de box verspreiden, maar ik weet niet of dat slecht is...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-01 23:37

Nee ik voer niet zelf, ik neem alleen altijd wortels e.d. mee en ik voer muesli na het rijden. Als ik 1 plukje hooi pak word ik van stal gestuurd (is al bijna een keer gebeurd, dus dat risico kan ik niet nemen).

Ze hoest nu niet, maar ze heeft ooit een luchtweginfectie gehad en toen was het advies om haar op zaagsel te zetten. Ik heb het nog weleens geprobeerd, stro, maar toen begon ze meteen te kuchen. Bovendien eet ze haar hele stal leeg en ze heeft al aanleg om dik te worden. Maar wortels zijn dus geen goed idee omdat ze dan teveel zaagsel binnen kan krijgen?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-01 11:54

Heb je ook enig idee waar ik zoiets kan vinden / kopen? Op zich vind ze takken wel leuk want soms zitten er takjes in het hooi en daar kauwt ze ook wel eens op. Wij hebben wel in alle boxen een boomstronkje hangen, maar die hangt er al wel 5 jaar ofzo dus daar vind ze niets aan omdat het helemaal is verstoft enzo.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-01 00:21

Ik heb geen plafond om iets aan te hangen! Lachen

En er mag niets anders dan zaagsel of stro liggen. Pfff....er mag ook helemaal niets bij ons. Mijn paard trapt haar benen kapot aan de stalwand (en het hout dus ook) en ik heb al stalbandages en springschoenen geprobeerd, maar daarvan krijgt ze wonden van het broeien. Maar er mag geen zeil of iets aan de wand hangen. De box gaat ook stuk zo. Maar ja... er is dus geen overleg mogelijk bij ons, dus ik kan maar heel beperkt dingen doen!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-01 23:06

Je hebt gelijk, maar het is maar 1 zeikerd in dit geval! Maar ik ga na 3,5 jaar wikken en wegen eindelijk weg!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-01 13:04

Ik ga niet op stel en sprong weg dus ik ben rustig aan naar stallen aan het kijken.

Zo'n ronde liksteen heb ik ook, maar daar moet ze niets van weten.

Sandra, als ik stro door de box leg, word ik meteen weggestrapt van stal! En dat idee van de wortels wilde ik dus doen, maar het is me nog steeds niet duidelijk of dat nou wel of geen kwaad kan!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-01 22:55

Dat is nieuw voor mij. Wat ik wel weet is dat je nooit schijfjes moet snijden, want als ze dan niet kauwen kan het inderdaad klem komen te zitten in de slokdarm. Maar ik geef altijd winterwortels en die leg ik gewoon in de voerbak. Die moet ze eerst in stukken bijten voordat ze die in haar mond neemt. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nooit weg ga voor ze de wortels op heeft, ik ben altijd zo bang dat ze een keertje stikt en dat er dan niemand bij is, maar dat zit meer in mijn hoofd geloof ik.

Zo'n strooplikblok ken ik, waar kan je dat halen?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-01 11:49

Tja kon ik dat maar doen, want dat lijkt mij ook het beste. Maar ja, het mag allemaal niet. Niets mag er bij ons... Boos!

Orri, ik ga een folder aanvragen, want het lijkt me een goed idee zo'n likding. Zitten daar eigenlijk ook mineralen in of is het alleen maar stroop?

Ik heb net een catalogus aangevraagd, en ze hebben ook een homepage: http://www.jordenshippo.nl

_________________
Wie het laatst lacht, denkt het traagst Lachen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-04-04 12:54 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ZarahZoe en 111 bezoekers