Temperatuur meten.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Temperatuur meten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 18:45

Ik kan van mijn paardje de temperatuur niet meten. De stalbaas red het ook niet samen met zijn vader. Hij is wel soepel in zijn staart maar zodra je met iets (ookal is het alleen je hand) richting zn sterretje gaat wil hij trappen. Hoe moet ik dit oplossen?

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:21

Wat doet ie als iemand op dat moment zijn voorbeen omhoog houdt ? heb je dat geprobeerd ? Ik zou het idd wel oefenen (of een manier proberen te vinden) voor het geval hij ooit koliek krijgt e.d. wel handig.

succes!

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 22:16

Er is nu droes op stal, vadaar dat het moet...

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:55

Idd even proberen een voorbeentje op te tillen. Zorg er wel voor dat thermometer goed glad is door er wat vaseline op te smeren of goed op te spugen. Geef haar desnoods wat te eten zodat je haar een beetje aflijdt.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:06

Opvoelbox?
Of, als je een staldeur hebt die aan de bovenkant open kan; paard een halster om doen, naar de achterkant van de stal zetten, dus kont bij de deur, en zo.. Kan hooguit de deur eruit meppen Knipoog

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:27

Op een wortel (liefst zo groot mogelijk zodat-ie lekker moeilijk eet) doet wonderen. Eentje ervoor met een wortel in de hand, paard eraan laten knabbelen, ander naast het paard en heeeel voorzichtig de thermometer erin.

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 21:45

NaVy! schreef:
Opvoelbox?
Of, als je een staldeur hebt die aan de bovenkant open kan; paard een halster om doen, naar de achterkant van de stal zetten, dus kont bij de deur, en zo.. Kan hooguit de deur eruit meppen Knipoog

Dan gaat hij gewoon je arm pletten...

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 02:28

Vroeger gebruikten hengstenhouders een 'spantouw'
Er wordt een lus om het achterbeen geslagen, het touw gaat dan tussen de voorbenen door en wordt aan de hals vastgebonden. (Moet flink dik touw zijn!)
Als het paard dan wil slaan, houdt hij het zelf tegen omdat hij zichzelf aan de hals trekt.

Andere mogelijkheid is een praam opzetten.