Help mijn paard heeft last van roos?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vosje
Berichten: 37
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Gelderland

Help mijn paard heeft last van roos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 18:40

Hallo,
Mijn edison heeft last van roos. Hij draagt nu ook een deken en ik ga hem binnenkort ook weer scheren. Ik snap alleen niet hoe hij er is aangekomen want ik poets hem iedere dag? Wat kan ik doen om er voor te zorgen dat hij er geen last meer van heeft en krijgt?
groetjes yvonne

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:49

Je zou hem dan even kunnen wassen maar nu het zo koud is moet je wel ervoor zorgen dat doe droog en warm staat!
En dan zou je hem met een soort roos shampoo kunne wassen

Djimmert

Berichten: 632
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Aan de rand vd bos.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:38

Ik heb zelf goede ervaringen met lijnzaad. Je kan bv lijnzaadmeel aanmaken met heet water en dat over zijn eten doen. Is goed voor zijn huid en vacht.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:11

Ja dat kan ook kun je door bepaalde etenresten ook doen!

rifraf

Berichten: 32
Geregistreerd: 01-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:32

het kan ook oud zweet zijn als zweet op droogt en je gaat poetsen dan kun je kleine schilvertjes krijgen

LadyRoS

Berichten: 164
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:38

animals schreef:
Je zou hem dan even kunnen wassen maar nu het zo koud is moet je wel ervoor zorgen dat doe droog en warm staat!
En dan zou je hem met een soort roos shampoo kunne wassen


Ik denk dat je geen anti rooi shampoo moet gebruiken.. Die shampoo's kunnen nogal bijtend of schadelijk zijn voor een paardenhuid. Wij mensen hebben daar geen last van als we zo'n shampoo gebruiken.
Raadpleeg misschien een dokter, internet of de paardendrogist voordat je gaat expirimenteren met spulletjes.
Ik heb persoonlijk niet gehoort van een antiroos shampoo voor paarden, dus misschien heb ik het mis.

Vosje
Berichten: 37
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 14:36

hij krijgt al 3 keer per week lijnzaad door de slobber heen, ik poets hem juist heel veel. Ik heb geen anti roos shampoo gekocht, maar nu heb ik teer shampoo speciaal voor paarden die last hebben van schifers. Toch bedankt voor de tips!!