wondermiddel bij kapotte,slechte hoeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

wondermiddel bij kapotte,slechte hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 22:17

Hallo,
Ik heb eigenlijk een tip voor mensen die een paard hebben, met gebrokkelde hoeven, slecht groeiende hoeven etc.
Je neemt 1 kilo gesneden uien, 1 kilo suiker, doe je samen in een bak, doet er water over, zodat de uien goed onder staan. Goed roeren, dat 4 dagen lang. Uien eruit vissen en de drap er dagelijks, na afgespoelde hoeven, liefst 3 keer opsmeren en dan op stal zetten.
Mijn paardje heeft erg slechte hoeven en kan absoluut niet zonder ijzers, want dan loopt meneer gelijk op zijn stralen. Na een week zie je al goed resultaat. Dat scheelt een hoop geld voor allerlei poedertjes van de paardendrogist.
Je kan het ook een pond om een pond doen. Kijk alleen uit, het trekt wel vliegen aan als het in de bak zit, heel raar, niet meer zodra het op de hoeven zit.
Groetjes Kimberley.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 22:42

ik heb deze tip ook al eens gekregen maar nooit gebruikt. wat doet het precies?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 22:46

hai, meestal zijn het erg droge hoeven die zo afbrokkelen. De hoornlaag groeit weer aan, maar in een versnelt proces. Je kan invetten, speciaal beslag etc.maar het is zo'n gedoe en dit hielp bij mijn paard en bij 4 andere paarden bij ons op stal echt binnen no time. Het kan zowieso geen kwaad, dus proberen kan altijd.
Doei doei, groetjes.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 21:50

kan ik ook wel eens uitproberen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:05

het verstevigd de hoeven? of maakt ze juist soepeler? het kan de groei niet bevorderen volgens mij, want dat gebeurd bij de aanhechting van binnenuit.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 21:55

haiu hai, onze ervaring is dat zijn hoeven sneller groeiden en soepeler werden, waardoor de gaten verdwenen en hij niet meer op zijn stralen liep. De gehele hoef er mee insmeren, beginnend vanaf de kroonrand. Wij gebruikten het niet aan de onderkant, dus ik weet niet wat dat doet met de hoeven.

Oxbow
Berichten: 55
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:25

Ikzelf heb goede ervaringen met MaxHippo. Dat ben ik toen puur als aanvulling gaan geven omdat mijn paard opdat moment zeer weinig krachtvoer kreeg. Maar na een week of vier het gebruikt te hebben, moest mijn paard naar de hoefsmid en die maakte de opmerking dat zijn voeten zo goed gegroeid waren. Hij had en heeft verder altijd een goede kwaliteit voeten gehad, maar toen zijn ze door het gebruik van MaxHippo iets harder gaan groeien.....

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:52

kan dat gewoon met koud water?
En moet je regelmatig roeren of allen wanneer je het klaarmaakt?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 18:48

Je moet het elke dag wel even goed roeren, want anders zakt alle suiker naar beneden, koud water is prima. wij deden het met lauw water, weet niet waarom, maar het ging prima.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:31

Ja onze tuiger had dat ook en toen moesten we maar zo+´n heel duur spul aanschaffen hebben we ook gedaan en toen hebben we dat in het eten gedaan maar ja als ze eenmaal een scheur in haar hoeven had en ze stampte weer eens op de grond van ongeduldigheid dan was die spleet weer aan het scheuren toen hebben we een kuiltje onder aan de hoef gemaakt waar de scheur zit want als ze weer stampte dat die scheur niet verder zou gaan nou hebben we dat gedaan maar dat hielp wel.
Nu begon het dus ook bij de achter hoeven en hebben we toch maar besloten dat we hoefijzers namen en omdat we ook veel naar de zandverstuiving gingen moeste we dat dan wel doen dus hebbenw e hoefijzers eronder geslagen en het hielp¨maar ja ik hoopmdat je hier ook watr aan hebt.

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:39

wat het beste tegen brokkelhoeven helpt, is ze nooit meer op ijzers zetten. de eerste tijd zullen ze nog harder brokkelen maar daarna zijn ze super hard.

je moet ze zo kappen zodat de straal de grond raakt, en je problemen zijn voor altijd voorbij OK dan!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:43

Wij hebben daaar geen last van!
Natuurlijk hebben wij haar nu weer van de ijzers af maar ja ze heeft nog nergens last van maar zij word ook optijd bekapt dus dan is het geen probleem.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 19:43

Wat ook erg goed schijnt te zijn, zijn van die schoenen, nooit meer ijzers, wat voor sommige paarden toch echt het beste is. Die man die die schoenen maakt, komt uit Rijssen en bestudeerd je paard en zijn gangen en stand van benen en hoeven, voordat hij schoenen maakt op maat.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 00:51

En het prijskaartje is niet om over naar huis te schrijven Kimberley77. Misschien even een ranzig verhaal, maar wat oon super schijnt te helpen is Manenvet van een dood paard. Ik hoor wel goede verhalen en ben er zelf 3 weken geleden ook mee begonnen. Ik heb het gekocht bij onze Ruiterspeciaalzaak. Zou ik zeker aan rijden want het verhaal hoe je er anders aan moet komen bespaar ik jullie liever.

De website van die man van die schoenen is www.smit-rijssen.nl" class="postlink">http:// www.smit-rijssen.nl

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 22:00

Hai hai,
heb ik ook gehoord ja, manenvet, wist niet dat je dat tegenwoordig bij de ruiterspeciaalzaak kon halen, dat maakt het een stuk makkelijker.
Die schoenen zijn trouwens rond de 220 euro incl.alles en je doet er zo'n jaar tot anderhalf jaar mee, dus laat jij je paard elke 8 weken rondom beslaan, dan haal je je geld er wel uit, tis wel in een keer ff een grote uitgave ja, maar zeker iets om over na te denken als je paard lastige hoeven, benen heeft. Doei doei.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:18

Ja dat is ook weer zo Knipoog altijd baas boven baas Knipoog Hahaha maar toch...het ging over slechte voeten en het was een tip!