Wordt ff niet goed van al Luna's kwaaltjes.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:48

Ik vindt die soda wel een goed idee. Het is een heel oud huismiddel en vroeger gingen mensen nog wel met hun voeten in een sodabadje zitten. Een handje soda oplossen in lauw water en dan de benen, kootholtes ruim deppen en drogen. Sox heeft dus ook last van rasp, het is weggeweest en nu is het er weer. Maar ze heeft er geloof ik geen jeuk aan, staat ook niet te stampen. Ik vind dat als je er zalf opsmeert het zo'n vieze boel wordt met die lange haren. Ik ben nu net begonnen met sebacil, als dat na 3 weken niet heeft geholpen ga ik ook aan de soda.



flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 20:24

Ben ook reuze benieuwd. Ik merk aan Sox helemaal niet of ze hengstig is. Zie het ook niet bij haar. Dat wordt lastig als ik haar wil laten dekken. Moet ik een schouwhengstje in de buurt zetten.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:19

Ik weet niet eens waar Nieuwdorp ligt.....zal wel aan het andere eind van NL zijn Knipoog Sox is ook meer hengst dan merrie, misschien is ze lesbisch, paarden kunnen toch ook meer van hun eigen sexe genieten, of niet? Alhoewel ze meer sexloos is, merries doen haar eigenlijk ook niets. Ik rijd wel eens langs hengsten met haar (niet opzettelijk hoor Lachen Lachen ) en die worden helemaal opgewonden van deze pronte dame, haha. Maar Sox loopt zonder blikken of blozen flink voorwaarts. Ik denk dat een veulen een utopie is, ja, mischien met KI maar dan missen we toch wat hè Knipoog

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:46

Nee TinkerLuna, het lijkt me heel leuk om haar met een veulentje te zien. In april ga ik natuurland pachten (8000 m2) dus als ik haar laat dekken in mei of juni kan het veulen het jaar daarop heerlijk opgroeien. Ik moet het dan wel verkopen omdat al de beesten half november weer van het land moeten zijn daar. En moet ik weer winterstalling huren. Maar we zien dan tegen die tijd wel. Waar staat Swieber? Ik heb geen eigen trailer dus het moet in de buurt zijn. Ik denk zelf aan Henk Jansen in Ees, die komt haar vast wel halen en daar kan ze even blijven staan totdat de dekking geslaagd is. Maar ik denk dat ze eerst nog gekeurd moet worden, nou ja, mòet, dat nou weer niet maar ik zou wel graag een veulen met papieren hebben.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:18

Ik wist niet dat je bij het ICS geen papier bij je veulen krijgt, dus wel bij het NST? Je kan je paard trouwens best lang doorrijden tot een paar weken voor het werpen maar als het veulen er is moet je wel een maand of 4 geduld hebben. Daarom zou ik er tegen die tijd wel iets bij willen. Ik heb dan zomerweide aan te bieden, misschien is er tegen die tijd wel iemand die haar paardje wil laten bijrijden tegen kost en inwoning Knipoog
Belgie vind ik te ver voor een dekking. Ik zou een effen veulen met aftekeningen ook prachtig vinden trouwens, maakt me niet zoveel uit.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 22:33

Ik had dus nooit van Nieuwdorp gehoord, sorryyyy hoor. Wèl van Nieuwvliet (vroeger gekampeerd). In de bovenste helft van Nederland zitten wat hengstenboeren waar ik prima terecht kan.
Als ik Sox niet laat keuren krijg ik helemaal geen papier bij het eventuele veulen. Kan ik haar laten dekken en dan eventueel na de dekking en vóór het werpen laten keuren? Anders kom ik denk ik in tijdnood. Of moet ik met deze vraag naar het NST?
Ik zou niet anders willen dan een vriendelijke pony. Sox is al erg afstandelijk, zeker met warmbloedpaarden. Ze heeft één vriendin en dat is een Friese merrie. Hiervoor een Haflingermerrie. Van de meeste paarden wil ze echter niets weten, het is een eigenheimer en graag op zichzelf. Helemaal niet agressief of zo, ze laat de andere paarden gewoon links liggen.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:01

We hebben geen geheimen Pellie Knipoog . Maar het zou wat vermoeiend zijn voor iedereen om het wikken en wegen van een hengst voor een ander mee te maken. Ik ben slechts 1x naar een keuring (ICS) geweest en dat vond ik niet verheffend. Het zou voor mij wel leuk zijn als er eens wat hengsten op een topic besproken werden Lachen Karakters etc. Ik denk dat er best veel tinkerbokkers zijn die behoorlijk wat van de goedgekeurde hengsten afweten?
Luna is dan wel wat anders dan Sox, die is tegen alle paarden neutraal, ik heb haar nooit onvriendelijk gezien maar ze zoekt ze ook niet op. Ze heeft wel een tijdje met 2 tinkers op een wei gestaan, dat ging super, vooral met de ruin was ze meteen dikke vriendjes.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:37

OK, ik zal een topic op rassenpraat maken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, IASCrawler, Irma77, LisaaSophie, MissyNr1, Roosje01 en 35 bezoekers