Bultjes waarvan/waardoor??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Bultjes waarvan/waardoor??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 21:03

Ja Amber heeft niet 1(zie ander topic)maar 2 vage dingen.Ze is van de zomer werkelijk lek gestoken maar nu eins september heeft ze nog bultjes.Waren er eerst maar een paar maar bij naderonderzoek zijn het er meer dan dat ik dacht.
Ze zitten overal behalve buik en hoofd.
Als je voelt dan voel je er een heel klein korstje op zitten(net een paar zand korreltjes)je kan ze er ook zo af halen.
De maat varieert dus zijn groot en ook heel klein.Als je naar zo'n bult kijkt dan zie je ook geen kleursverschillen van de huid.Niet rood niks niet.Ze jeuken wel erg.
Het korstje is geel bruinig maar sommige waren ook echt bruin.
Zou het als nog van een steek beest kunnen zijn zo rond deze tijd???
Aangezien een ander paard ook nog last van bultjes heeft.Of zouden het Oude bultjes zijn van afgelopen zomer?
Ik heb ze vandaag allemaal ontkorst en in gedept met betadine.Gaan ze na een paar dagen dan nog niet weg dan bel ik zo wie zo de da maar ik vraag me toch wel af wat het wezen kan dus iemand een idee???

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:56

was de hele buik eens met betadine scrub... en idd het is van een beest, nou weet ik alleen ff niet meer welke, mijn paard had er ook altijd zo een last van...

domi16
Berichten: 14
Geregistreerd: 13-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:40

het kunnen voerbultjes zijn maar het kan ook schimmel zijn

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 13:11

Het is geen schimmel, dus maak je daar maar niet druk over. ER zijn heel veel paarden die er last van hebben. Bij de een is het een reactie op een overvloed van eiwitten, en bij de ander is het een reactie op insecten.