Hoesten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 17:51

Hallo Lachen

Ik verzorg twee shetlanders, en al zo lang als ik ze ken hoesten ze al.. maar het is nooit zo extreem geweest als nu. Ik heb het idee dat er slijm in hun keel zit ofzo, ze hoesten echt extreem hard, met zo'n "blaf" erin zeg maar.. En ze gaan heel lang door altijd, alsof ze iets uit hun luchtpijp willen hebben.. ook ademen ze met een piep en erg zwaar.. toen ik laatst met ze aan het wandelen was, kwamen we een plasje water tegen, de ene begon meteen super veel te drinken en daarna meteen weer heel hard te hoesten.. ik heb al zoo vaak tegen de eigenaresse gezegd: haal een dierenarts, maar het gebeurd niet Verdrietig Ze denkt dat de longen niet meer zo goed werken, omdat ze al ouder zijn, maar dit is het niet denk ik. Zouden ze een ziekte hebben? Want ze doen het al zoiezo 5 jaar. Hebben jullie enig idee? Alvast bedankt

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~


Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 19:50

Dank jullie wel. Lachen

Ik ga weer even bellen naar de eigenaresse, als die geen dierenarts erbij haalt doe ik het wel

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 21:40

Ik vind ook dat zij het moet betalen, maar ze doet het niet, en het is zo erg dat ik het dan wel zelf doe Scheve mond Bronchites dacht ik inderdaad ook aan.. Ik zet het meteen op bokt zodra de uitslag bekent is! Knipoog

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 09:24

Vandaag komt de DA eindelijk

Ik ben stiekem best zenuwachtig wat de uitslag is, omdat ik er zelf niet bij kan zijn Nagelbijten / Gniffelen

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 22:32

Ik heb de uitslag, er bleek wel zeker iets aan de hand te zijn. De longen klinken rampzalig, en ze hebben een hele ernstige vorm van Bronchitus en ze zijn zwaar dampig Scheve mond Ze moeten de uiterste moeite doen om te ademen.. Ook hebben ze ontstoken ogen.. We hebben nu anti bioticum en een hoestpoeder gekregen voor ze, en ze mogen nu niet meer dan stappen.. ook moeten ze in een overdekte stal blijven en nat hooi krijgen.. Maar goed dat de DA is gekomen, weet ik tenminste wat ze hebben, maar om nou blij met de uitslag te zijn.. Verdrietig

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 22:41

Het is dat ik en de andere verzorgster elke keer zeggen dat er iets aan de hand was, maar ze kijkt gewoon niet naar ze om.. Ze worden gevoerd en de stal wordt uitgemest.. als wij er niet waren zouden ze niet eens gepoetst worden Scheve mond .. ze houd echt wel van ze, maar kijkt gewoon niet naar ze om Boos! En ze betaalt de rekening zelf Haha! (scheelt mij weer een boel centen Tong uitsteken)

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 22:43

het had trouwens voorkomen kunnen worden, maar ze staan op een weitje met een open stal, en ze staan eigenlijk altijd buiten.. het weitje is in de zomer heel droog, omdat het een zandweitje is zeg maar, ook het hooi bevat altijd veel stof.. dus van kwaad tot erger.. is dit het resultaat.. Verdrietig

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 22:37

Ik zou het nog even afwachten, maar als het na een lange tijd nog niet over is, zou ik de dierenarts er toch weer bij roepen, en anders als je het te duur vind (wat het zeker is) iemand er naar laten kijken die er veel verstand van heeft.. Misschien heeft hij bronchitus?

Succes! Lachen

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 19:01

Ik heb een nog duidelijkere uitleg wat er met de pony's aan de hand is. Ze hebben een ziekte wat op de darmen, nieren, hart enz kan slaan, en bij de shetjes is het op hun hart geslagen. Er zit vocht in hun hart. Hierdoor kan het hart geen goed bloed naar de longen pompen, de longen vragen hierdoor om nog meer lucht, en de hart kan dit niet voor elkaar krijgen. Het bloed wat de longen krijgen is niet 'goed' bloed, dus geven de longen een sein aan de bronchieen om te sluiten, hierdoor is het dus ademnood voor de pony's. Verdrietig De DA heeft medicijnen gegeven om de bronchieen te openen, zodat ze beter kunnen ademen, maar nu moeten we een kuur geven waardoor het vocht uit het hart gaat en het probleem helemaal op te lossen.. Lachen

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~


Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 22:12

Ze krijgen echt veel medicijnen nu Scheve mond In de ochtend: Poeder, kruiden, en 2 soorten druppels, in de avond 2 soorten druppels en poeder. De druppels zijn voor het hart, de poeder voor de bronchien en de kruiden om het ademen makkelijker te maken, over 5 weken ofzo moet het gewerkt hebben, en zouden ze er dus vanaf moeten zijn, hopen dat het werkt! Haha!:D

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 10:22

Ze staan in een loopstal, ze kunnen gewoon hun weitje in lopen, en ze staan eigenlijk altijd buiten Tong uitsteken Over dat bewegen was een beetje tegenstrijdig tussen de dierenarts en een andere man die alletwee naar de shetten gekeken hadden, de DA zei: Niet bewegen! En de andere zei: Loop maar lekker veel met ze, af en toe stukjes draven, en het weer opbouwen.. Uiteindelijk hebben we naar die andere man geluisterd, die heeft ook medicijnen gegeven om de oorzaak weg te halen, en niet om het minder te maken..

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dioni, ladynette_x, Stybba en 83 bezoekers