OCD.....einde van carrière??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 15:05

Ik heb mijn paard aan OC laten opereren. Hij is er zowiezo beter van gaan lopen, durft weer zijn knieen te gebruiken (want daar zat het). Waarom geef je het geen kans? Ik weet wel een goed adres. Een OCD operatie is in Nederland vanaf de f 2500,-. Ik heb mijn paard in belgie laten opereren voor f 1700,-. Ik wil er dadelijk weer mee terug de sport in. Ik ben de dressuurtraining weer aan het oppakken en wil straks weer gaan springen. Waarom raadt jouw veearts geen operatie aan? Is dit soms niet te verhelpen? WEet je hoeveel paarden met OC en OCD er geholpen worden en weer terug de sport in kunnen? Die operaties zijn bijna ROUTINE!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 10:15

Mijn instructrice heeft 2 paarden bij aankoop aan OCD laten opereren. Dat is alweer een paar jaar geleden. Inmiddels lopen ze Z2 en M2. Ze gaan als en trein en ze zijn in principe uiteindelijk voor de verkoop. REken maar dat het dure paarden zijn geworden inmidddels.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 10:13

OC(D) ontstaat volgens mijn veearts in het eerste levensjaar. oorzaken: gebrek aan beweging (dus te weinig aanmaak gewrichtssmeer), of gebrek aan bepaalde grondstoffen zoals koper, of erfelijkheid. Of het ontstaat als je een dragonder hebt zoals ik: staat iedere keer keihard tegen de muur te trappen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 11:22

Mijn paard is na de operatie makkelijker in zijn achterbenen gaan bewegen. Hij zet ze nu meer naar voren i.p.v. dat hij ze in de draf naar achteren uitzwaait. Gevolg is dat hij nu ook makkelijker te sluiten is, makkelijker de achterhand erbij houdt. En nu heb ik dus spijt dat ik nooit eerder heb geweten dat hij OC had, anders was hij er allang van af geweest. Hij moet er van te voren al lang last van hebben gehad. Echt vervelend hoor, en knap banketstaaflig!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AM01, boemel, c_alsemgeest en 75 bezoekers