vraagje paard zak soms plots door zn achterhand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

vraagje paard zak soms plots door zn achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 10:19

dit is dus het probleem met de pony van mn zusje, wat is dit? Binnenkort wordt ook voor deze pony de fisio gebeld maar heeft iemand alvast een iedee? Zij kan plots door haar achtebeen zakken 1 dan, terwijl er niks aan de hand is, ze neemt dr benen goed mee dus dat is niet het, en ook gewoon op de verharde weg vindt dit heel erg raar.
Kent iemand dit?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 11:06

Wij gaan toch ook wel eens door onze voet?! Misschien kan het zijn dat ze een zwak achterbeen heeft, dan gebeurt dat vaker.
Ik hou het als ik jou (zusje??) was maar goed in de gaten houden, zodra het erger word zou ik de dierenarts haar been goed laten onderzoeken!
Suc6

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 11:13

Gebeurd het nu juist wel of niet op de harde weg? Staat beetje vreemd geschreven in je verhaal.

Afgelopen weekend gebeurde dit ook ineens bij mijn paard toen ik op wedstrijd was. Zag niks vreemds en mijn vriend zag ook duidelijk dat hij door achterbeen zakte. Het voelde ook heel raar.
Dus ik ging maar op onderzoek uit en toen bleek dat dat bij een ander paard ook gebeurde en normaal niet. Conclussie: niets ernstigs maar het lag aan die bodem van de bak daar. Later ging ik namelijk alleen maar rechtuit en bijna in stap een flauwe bocht maken. Toen ging het goed.

Maar als het ook op de weg gebeurd zal er idd wel iets aan de hand zijn en zou ik fysio ernaar laten kijken. Succes.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:11

Sunny heeft het wel eens als je opstapt, maar dit komt meestal omdat ze haar benen teveel naar achteren heeft staan, verder heeft ze nergens last van.
Ik zou trouwens het zadel ook even na laten kijken, het kan ook daarvan komen..

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 13:45

Citaat:
Gebeurd het nu juist wel of niet op de harde weg? Staat beetje vreemd geschreven in je verhaal.



op allebij
maar het gebeurd vrij regelmatig dat vindt ik dus het rare, Naar het zadel is laats al gekeken en dat lag goed. Maar het rar is dus dat ze het nooit had eigelijk en nu ieneens zakt ze dus regelmatig door dr achterbenen, zelf vindt ik dit een sleht teken en gelukkig gaat ze binnenkort nara de fisio maar ik vroeg me af of iemand enig iedee heeft wat het kan zijn, of of het niks is.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 15:45

Hoevaak doet ze het?? Elke keer als je gaat rijden, of af en toe? Het kan zijn dat ze dan spierpijn heeft..

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 15:56

eh... kan het zijn dat ze gewoon zwakke knieen heeft?
Lanna had dit heel in het begin wel. Vooral bij overgangen van draf naar stap e.d. Dan knikte ze even door haar knieen en liep dan weer verder.
Is later gewoon overgedaan toen ze sterker werd. Anders zou ik het niet weten.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 00:14

Gebeurt dit tijdens een overgang terug? Of gewoon als je al een tijdje in een bepaalde gang zit?

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 11:30

Mijn paardje heeft dit ook en dat komt omdat ze aan haar rechter knie uitgerekte kniebanden heeft. Ik zorg dus dat ik heel veel oefeningen doe om dit sterker te maken. dus veel achterwaarts rijden, veel overgangen maken en balkjes lopen. Als ze het erg heeft ga ik niet in galop en mag ik ook geen kleine voltes rijden. alleen maar lange lijnen en trainen die achterhand. Ook laat ik haar hoeven op een dusdanige manier bekappen dat ze makkenlijk afrolt.

Als je maar goed traint kan je er prima mee rijden hoor.