vervuild drinkwater

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:05

Wat voor water was het? Grondwater of slootwater? Probeer na te gaan of er (potentieel vervuilende) bedrijven in de omgeving van het land zijn. Of misschien een oude vuilstortplaats. Het moet toch ergens vandaan komen.


jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:32

Ik zou in dit geval ook focusen op de bacterie. Wat voor bacterie is het? Heb je een naam gekregen? Nitriet is een stikstofverbinding die onstaat door een reactie van nitraat met zuurstof. Volgens mij kan dit een bijproduct van bemesting zijn en hoeven ze daar niet direct last van te krijgen. Ik hoge concentraties is het, net als ijzer trouwens, niet zo gezond.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:14

Heb ff rondgezocht:

Ftalaten: ester (chemische verbinding) van ftaalzuur & alcohol, ook wel ftaalzuur, DINP (diisononylftalaat) of DOP genoemd. Voor zover ik kon vinden geen acute reacties bij blootstelling.

Barium: wordt gebruikt bij de productie van o.a. verf, bakstenen, tegels, glas, of rubber. Ook als afvalproduct bij de verbranding van organische brandstoffen. Komt in verschillende verbindingen in het milieu voor. Verschijnselen bij mensen, bij korte blootstelling in hoge concentraties (schrik niet):
- ademhalingsmoeilijkheden
- toename bloeddruk
- hartritmestoornissen
- maagirritatie
- zwelling van de hersenen
- spierzwakte (!!)
- beschadiging van lever, nieren, hart en milt

Geen lekker spul dus. Je kunt deze info. zelf bekijken door gewoon te zoeken op "Barium" met een zoekmachine. Het staat bekend als gevaarlijke stof & er is dus veel over te vinden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geertema, GrapeshotBot en 20 bezoekers