Jeuk aan oren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Jeuk aan oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 17:48

Mijn pony heeft al bijna een jaar last van zijn linkeroor. Hij schuurt en schuurt en schuurt... om gek van te worden! Vorig jaar oktober begon de ellende, in zijn oor zag ik allemaal schilfers. Ik dacht aan ooronsteking. De dierenarts kon dit echter niet in volle zekerheid bevestigen. Evengoed een behandeling met oorzalf ondergaan. Helaas, de jeuk bleef.

In het land schuurt hij zijn oor nooit, alleen wanneer ik hem wil poetsen en hij dus aan het hek staat (goede schuur-gelegenheid). Deze zomer heb ik twee andere dierenartsen naar zijn oor laten kijken, ook zij konden niks ontdekken (geen ontsteking, mijten etc). Hij heeft last van zomereczeem, wellicht heeft zijn jeuk in zijn oor hier iets mee te maken. Behalve jeuk aan zijn oor heeft hij nergens anders last van jeuk (ondanks zijn eczeem in staart en manen). Misschien heeft hij als gevolg van de (evt.) oorontsteking vorig jaar een "tic" ontwikkeld..? Dat hij jeukgedrag gaat vertonen omdat hij dit imiddels gekoppeld heeft aan het zien van het poetshek...? (lees: de jeuk is psychisch). Ik weet het ook niet. wat denken jullie? Heeft iemand ervaring met een paard met jeuk in een van de oren? Ben benieuwd!

Groetjes Nikki

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 16:02

Heeft helemaal niemand een idee?

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:05

Mijn eerste idee was oormijt, maar je hebt de DA al laten kijken en het lijkt me dat als het oormijt zou zijn, hij dat wel gezien zou hebben.
Probeer anders van die special jeuk gel (Sweet Icht van Sectolin) en smeer dat op die schilferige plekjes. Stilt de jeuk (azijn trouwens ook en is een goedkopere oplossing).

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:33

Bij een van onze paarden kwam ook niks uit de onderzoeken. Heb hem toen toch tegen oormijt laten behandelen. Een oorgel en 2 maal een injectie. Deze methode had de DA eigenlijk alleen bij honden toegepast. Heeft wel alle problemen opgelost.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:38

Dus toch maar laten behandelen dan?
Of op de schilfertjes iets tegen zomereczeem smeren, wie weet?
Succes!

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 20:01

Oke, ik zal het eens navragen. Bij mijn pony hadden ze inderdaad geen oormijt geconstateerd, er is verder weinig te zien. Misschien het proberen waard. Bedankt voor de tip!

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 20:04

Oja, middeltjes tegen zomereczeem doe ik er al op. Maar dat helpt niet 9ook niet voor het eczeem trouwens haha!) Anyway, bedabkt voor het meedenken. Maar nog meer tips zijn altijd welkom Lachen