Reactie op enting

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:45

De bult als entreactie heeft niks te maken met een enting op de verkeerde plaats. Sommige paarden reageren gewoon wat gevoeliger op de entstof dan anderen. Ik heb hier tien paarden staan, waarvan er 3 ALTIJD een entreactie hebben, en de rest nooit. Bij die 3 maakt het geen verschil of ze in hun borst of in de hals gespoten worden, ze krijgen zowieso een pijnlijke zwelling, die na een paar dagen weer weg is. Je kunt de zwelling eventueel wat koelen met koud water, maar verder kun je er niks aan doen. Zolang ze geen koorts hebben is er niks aan de hand, het is alleen wat vervelend, pijnlijk en ongemakkelijk. Even ontzien dus, tot het weer over is.



Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:41

sjakie schreef:
volgens mijn DA heeft die bult te maken dat het paard tijdens het enten wat beweegt (of tegen het plafon aanspringt Haha!). Het zou heel goed kunnen dat daardoor de vloeistof net op de verkeerde plek terecht komt. Het kan iig geen kwaad, mits niet kreupel natuurlijk Knipoog


Kan zijn, maar waarom is mijn hengst dan degene die altijd een enorme zwelling krijgt na het enten, terwijl hij de braafste is tijdens het enten en geen spier beweegt, niet eens met zn ogen knippert ? Het dier staat als een standbeeld zo stil en heeft niet eens door dat hij geprikt wordt, dus bij hem is de entreactie 100 % zeker niet het gevolg van spanning of beweging tijdens het enten. De andere twee paarden die altijd een zwelling krijgen, zijn trouwens ook ontzettend makkelijk en braaf tijdens het enten, en een paar van de 7 paarden die geen zwelling krijgen, willen nog wel eens moeilijk doen. Misschien is het waar wat je DA zegt, maar hier bij mij op stal gaat die theorie in elk geval niet op.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Barchetta, geertje3, Lui_ en 26 bezoekers