Bloeduitstorting op knie achterbeen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Bloeduitstorting op knie achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 13:02

Zoals ik bijna 2 weken geleden in VvdD geschreven heb, is mijn vriend met Gypsy op het asfalt onderuit gegaan. Verdrietig (dinsdag a.s. 2 weken geleden). Het leek allemaal goed te gaan, een paar hechtingen in haar voorbeen en een schaafwond op haar achterbeen. Ze had toen ook een kleine bloeduitstorting op haar knie achter, maar die was na 10 minuten koelen helemaal weg. De dag erna gewandeld, beetje stijf maar geen problemen. Kom ik donderdags op stal, hangt er een enorme bult aan haar achterbeen (halve voetbal) en Gypsy heel veel pijn. DA weer gebeld en volgens de DA was het een bloeduitstorting. Pijnstillers en 'zwellingremmers' gekregen. Afgelopen maandag was de DA er weer, bult zat er nog steeds en iets gekregen om het in te smeren. Inmiddels loopt (of eigenlijk staat ...) gypsy al weer een week zonder pijnstillers, en ze heeft geen pijn. Lachen Ze loopt achter ietwat lastig, maar je ziet dat als ze haar been optilt de bloeduitstorting en tegen haar buik aankomt en tegen het andere been. Inmiddels is de zwelling ietsje minder en is het minder gevoelig aangezien ik het nu zonder trappen en bijten in mag smeren.
Nu vroeg ik me af, hoe lang zoiets kan duren. DA had gezegd dat hij binnen 2 weken aanzienlijk geslonken moest zijn, en dat er dan alleen nog het harde bloedstolsel moet zitten, maar inmiddels heeft ze al 1.5 week deze bult en is de vooruitgang zeer matig. Toch nog maar eens de DA bellen, of geduld hebben en het nog een beetje afwachten. Ik spuit het elke dag 20 minuten af, en laat haar aan de hand een beetje grazen op de wei. Omdat de wond aan haar voorbeen nog niet echt mooi dichtgegroeid is, raadde de DA mij af ver te gaan wandelen, omdat er al een paar hechtingen geknapt zijn, leek het de DA beter eerst te zorgen dat dat netjes dichtzit en dan pas langzaamaan weer te gaan wandelen.
Kan wandelen (doorbloeding stimuleren) de zwelling sneller wegnemen? Ze krijgt ook arnika-druppels door haar voer.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:16

Mijn merrie had op haar 29e ook een ernstige bloeduitstorting. Dit duurde langer als twee weken vooraleer de bult minder werd (ze had ook "zwellingremmers" gekregen). Door haar leeftijd duurde het langer tot al het vocht er uit was. Misschien is jouw Gypsy ook wat op leeftijd?

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 19:47

Gypsy is 14, ze zeggen dat dat het jaar van de topprestaties is .... voor mij vooral een pechjaar helaas!

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:24

He!
Ik heb net een topic gezet over 'informatie over een mouw', waarbij ik zelf niet weet of een mouw hetzelfde is als een bloeduitstorting, maar ik heb het idee dat jouw paard hetzelfde heeft als mijn paard: een grote vochtzak aan de achterknie. Ik ben inmiddels een aantal weken zoet en ik hoopte ook te vinden hoelang dit 'geintje' nu weer gaat duren. Blijkbaar is het jaar van de tien EN de veertien de 'dikke knie' jaren ...*hmpf* >;)

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:44

Succes in ieder geval met jullie paarden, ik hoop dat 't snel beter gaat.