sesambeentjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sjannie
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-01 10:46

Mijn verzorgpaard had ineens een warme en licht verdikte pees. (Bovenin aan de binnenkant van haar voorbeen) Ze liep niet kreupel, maar we zijn natuurlijk meteen gaan stappen met haar. Onze eigen dierenarts was met vakantie en toen hij uiteindelijk terugkwam waren we inmiddels al 5/6 weken aan t stappen en had ze al een paar weken quadrisol gehad. Er was toen nog geen verbetering. Ik weet ook dat pezen niet makkelijk genezen, maar we besloten om een scan te laten maken.
Na die scan een een aantal foto's bleek er meer aan de hand te zijn dan we verwachtte. Behalve twee beschadigingen in de pees, bleek dat ze beginnende artrose heeft (Ze is pas 6 jaar en niet zwaar in t werk geweest) en bovendien vergroeide sesambeentjes. We hebben besloten om eerst de pees te laten genezen en daarna eigenlijk pas naar de rest te kijken (Ze heeft wel een homeopatisch middel voor de artrose), maar we zitten wel al rond te kijken wat we kunnen.
De pees heeft het sesambeen ook nog een stukje omhoog getrokken Ik heb gehoord dat als er iets met de sesambeentjes is dat het in principe einde verhaal is voor het paard. We willen niet eindeloos gaan experimenteren, maar ik zou graag willen horen wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Sorry dat het verhaal zo lang is geworden



sjannie
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-01 12:51

het was op aanraden van de DA dat we eerst met de pees zijn begonnen. Dan konden we ook even alles verwerken en bedenken wat we wilden. De artrose maakte hij zich nog niet super druk om, daar kon ze misschien nog jaren mee leven zonder er last van te krijgen. maar hij maakte zich dus vooral zorgen om die sesambeentjes. De eigenaar en ik vroegen ons af of ze misschien zonder sesambeentje kon leven, of met een kunststof, of misschien bijvijlen oid. Ze mag van ons best gewoon recreatiepaardje zijn of zo. Die second opinion gaan we in elk geval vragen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers